Kods | LA1257 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas mācību joma pirmsskolā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Māra Domiceviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai tās varētu izmantot valodas jomas mācību satura apguves nodrošināšanai pirmsskolā logopēda profesionālās kompetences kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt zināšanas un prasmes latviešu valodas mācību jomā, kas nepieciešamas logopēdiskā korekcijas darba īstenošanai pirmsskolā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iegūt vispārīgus priekšstatus par pedagoģiskā procesa organizāciju pirmsskolā. 2. Apgūt zināšanas par latviešu valodas mācību jomas saturu un īstenošanu pirmsskolā caurviju un kompetenču pieejas kontekstā. 3. Apgūt prasmes adaptēt, patstāvīgi izstrādāt un radoši izmantot metodiskos materiālus pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas traucējumu korekcijas procesā dažādu valoddarbības veidu attīstībai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina latviešu valodas jomas mācību saturu pirmsskolā (paraugprogrammas, pirmsskolas izglītības vadlīnijas).
2. Ir izpratne par projekta “Skola2030” vadlīnijām, pedagoģiskā procesa norisi pirmsskolā.
3. Ir zināšanas par mācību stratēģijām, paņēmieniem un metodēm, par valoddarbības veidiem un to veicināšanas iespējām pirmsskolā. - Pārbaudes darbs: darbs grupās par projekta “Skola2030”vadlīnijām, viedokļu prezentēšana.
Pārbaudes darbs: praktiski uzdevumi par latviešu valodas jomas saturu pirmsskolā.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot orientēties pirmsskolas pedagoģiskajā procesā latviešu valodas mācību jomas kontekstā. 2. Prot izmantot iegūtās zināšanas par latviešu valodas mācību jomā apgūstamajām prasmēm logopēdiskā korekcijas darba īstenošanai pirmsskolā. 3. Prot veidot un analizēt bērncentrētu vidi logopēdiskās korekcijas nodarbībās. 4. Izmanto zināšanas par projekta “Skola2030” kompetencēs balstīto mācību saturu. 5. Prot veikt bērnu valodas prasmju novērtēšanu un runas/valodas traucējumu korekciju, ņemot vērā bērna intereses, vajadzības, spējas un pieredzi. 6. Prot analizēt, kritiski izvērtēt, adaptēt un patstāvīgi izstrādāt, radoši un inovatīvi izmantot metodiskos materiālus pirmsskolas vecuma bērnu dažādu valoddarbības veidu attīstīšanai un traucējumu korekcijai. 7. Izprot logopēda, pirmsskolas skolotāja un vecāku sadarbības nozīmi bērna runas un valodas attīstīšanā un korekcijā, ir zināšanas par sadarbības formām. - Pārbaudes darbs: diskusijas grupās par bērnu valodas novērtēšanu un logopēdisko korekciju, viedokļu prezentācija. Pārbaudes darbs: didaktiskās spēles sagatavošana un prezentēšana. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Ir zināšanas par latviešu valodas mācību jomas saturu un metodiku atbilstoši izglītojamā ar runas un valodas traucējumiem individuālajām vajadzībām. 2. Izmanto spēju sadarboties ar pirmsskolas skolotājiem un bērnu vecākiem dažādu valoddarbības veidu attīstības veicināšanā. - Pārbaudes darbs: metodiskā materiāla izstrāde pirmsskolas skolotājiem vai bērnu vecākiem, tā prezentēšana. Pārbaudes darbs: logopēdiskās korekcijas materiāla izveide, tā prezentēšana. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un praktisko nodarbību apmeklējums, izpildīti patstāvīgā darba uzdevumi - 30%
Pārbaudes darbi studiju kursa laikā - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Valodas struktūra un semantika Artikulārā un akustiskā fonētika Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I Informācijas tehnoloģijas logopēdijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|