Kods | LA1246 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Supervīzija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Stieģele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss ir veidots tā, lai iepazīstinātu studējošos ar profesionālās izdegšanas riskiem sociālajā darbā, veicinātu izpratni par izdegšanas attīstību, simptomiem, profilaksi, kā arī ļautu iepazīt un piedzīvot supervīziju kā vienu no būtiskiem, sociālajiem darbiniekiem pieejamiem instrumentiem psihohigiēnas nodrošināšanā, izdegšanas profilaksē. . Kurss ietver teorētiskās zināšanas par supervīzijas pamata elementiem (vesture un attīstība, supervīzijas veidi, funkcijas, process, supervīzijas nodrošināšanas organizatoriskie faktori, pamatajēdzieni), kā arī tās nozīmi profesionālajā attīstībā. Kursa ietvaros studējošie teorētiski un praktiski apgūst kovīzijas vadīšanu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķi un uzdevumi: - veidot izpratni par izdegšanas jēdzienu, izdegšanas attīstību ietekmējošiem faktoriem, simptomiem, profilaksi; - iegūt zināšanas par supervīzijas būtību, jēgu, par supervīzijas lomu sociālo darbinieku profesionālās kompetences attīstīšanā un izdegšanas profilaksē; - veicināt pozitīvu attieksmi pret supervīziju; - attīstīt praktiskās iemaņas sagatavoties supervīzijai un kovīzijai (gadījuma apraksta veidošana un prezentēšana); - attīstīt izpratni par kovīzijas realizēšanas nosacījumiem; - iegūt praktisku kovīzijas vadīšanas pieredzi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• izprot supervīzijas nozīmi sociālā darba profesionālajā izaugsmē un kavlitatīvu, efektīvu pakalpojumu nodrošināšanā;
• izprot supervīzijas funkcijas, modeļus, veidus un organizatoriskos elementus;
• 3. raksturo supervīzijas procesu. - Dalība seminārā, prezentējot analītiskā raksta saturu par konkrēto studiju kursā paredzēto tēmu.
Rakstam jābūt iesniegtam docētājam noteiktajā termiņā, apjoms 12000 - 15000 rakstzīmju, vismaz pieci izmantotie avoti. Prasmes: • izvēlas piemērotāko supervīzijas modeli un veidu sociālā darba praksē; • prot vadīt kovīziju. - Situāciju analīze. Vadot kovīziju, ievēro kovīzijas struktūru, norises posmus, nepieļauj kovīzijas grupas novirzīšanos no izvirzītā uzdevuma, seko līdzi noteikumu ievērošanai, iekļaujas laikā. Kompetence: • salīdzina atšķirīgus supervīzijas modeļus un veidus; • prezentē gadījumu individuālajā vai grupas supervīzijā. - Situāciju analīze. Gadījuma apraksts, kas ietver: klienta situācijas un sadarbības aprakstu; refleksiju par savām sajūtām un emocijām sadarbības gaitā; savu grūtību raksturojumu; formulēts supervīzijas jautājums (pasūtījums); aprakstā ievērota ētiska attieksme pret iesaistītajiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība lekcijās - 30%
Gadījuma apraksts Vērtēšanas kritēriji: 1) iesniegts noteiktajā laikā (20%) 2) klienta situācijas un sadarbības apraksts (20%) 4) refleksija par savām sajūtām un emocijām sadarbības gaitā (20%) 5) savu grūtību raksturojums; formulēts supervīzijas jautājums (pasūtījums) (20%) 7) aprakstā ievērota ētiska attieksme pret iesaistītajiem (10%) 8) korekta izklāsta valoda (gramatika, teikumu veidošana u.c.) (10%) - 20% Kovīzijas vadīšana Vērtēšanas kritēriji: 1) pašrefleksija pēc kovīzijas (20%) 2) kovīzijas struktūras un pamatprincipu ievērošana (25%) 3) supervizējamā vajadzību noskaidrošana, pasūtījuma saņemšana (25%) 4) grupas biedru sniegtais novērtējums par kovīzijas vadīšanu(atgriezeniskā saite) (30%) - 20% Eksāmena darbs: analītiskā raksta sagatavošana un prezentēšana grupā Vērtēšanas kritēriji: 1) raksts iesniegts noteiktajā termiņā (10%) 2) iesniegts atbilstošā apjomā (12 - 15 tūkstoši rakstzīmju) (10%) 3) ir vērojama struktūra – ievads, iztirzājums, nobeigums (10%) 4) tiek demonstrēta tēmas izpratne (20%) 5) izmantoti vismaz 5 literatūras avoti (10%) 6) no tiem - vismaz 2 literatūras avoti kādā no ES oficiālajām valodām (10%) 7) vismaz 1/5 daļa teksta ir autora viedoklis, secinājumi, ieteikumi (20%) 8) valodas kvalitāte (10%) - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas sociālā darbinieka profesionālās darbības pamatos un ētikā, sociālā darba teorijās, sociālajā likumdošanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|