Kods | LA1245 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovācijas sociālā darba vadībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Kulberga, Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa laikā tiek veidota izpratne par inovāciju nozīmi un to pielietojuma iespējām sociālā darba jomā. Izmantojot projektorientētu un dizaina domāšanas pieejas, studējošie darbojoties komandās, pēta inovāciju teorētiskos un praktiskos aspektus, sociālā darba vidē darbojošos iestādes/uzņēmumus, to pārvaldības un atbalsta instrumentus, kā arī izstrādā savu redzējumu sociālā darba vadības procesu uzlabošanai vai pārmaiņu ieviešanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Izmantojot projektorientētas un dizaina domāšanas pieejas, veidot izpratni par inovāciju nozīmi, to teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, pielietojumu un vadīšanu sociālā darba procesos. Kursa uzdevumi: 1) Iepazīt un izprast inovāciju jēdziena teorētiskos aspektus. 2) Prast analizēt inovāciju un radošumu ietekmējošos un veicinošos faktorus. 3) Attīstīt prasmi vērtēt inovatīvu procesu nepieciešamību un virzību pārmaiņu apstākļos, prast orientēties inovāciju pārvaldības jautājumos sociālā darba vidē Latvijā. 4) Attīstīt prasmi vērtēt un pielietot inovāciju ieviešanas iespējas ar sociālo darbu saistītā iestādē/uzņēmumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Pārzina pārmaiņu vadības stratēģijas un to pielietojums.
- Izprot cilvēkresursu piesaisti un plānošanu sociālajā darbā.
- Pārzina sociālā darba efektivitātes un kvalitātes monitoringu.
- Pārzina tīklošanās procesa īstenošanu dažādos sociālā darba līmeņos.
- Izprot starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas funkcionēšanas principi un iesaistīto pušu kompetences un atbildības robežas. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi. Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Prasmes: - Orientējas resursu, finanšu avotu plānošana sociālo pakalpojumu jomā un projektu īstenošanā. - Spēj izvērtēt, plānot un kontrolēt finanšu un materiālo resursu sadali un pieejamību sociālo pakalpojumu jomā. - Spēj sadarboties ar publiskā un nevalstiskā, brīvprātīgā sektora pārstāvjiem indivīdu un organizāciju līmenī sociālās politikas prioritāšu noteikšanā, virzīšanā apstiprināšanai, finansēšanai un īstenošanai. - Pārzina profesionālās saskarsmes kultūru. - Pārzina starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas darba organizēšana. - Izprot komandas vadības metodes. - Pārzina komandas dalībnieku profesionālās kompetences un atbildības robežu noteikšana. Reflektīvas darbības pielietojums savā profesionālajā pilnveidē. - Izprot finanšu un citu resursu piesaisti, sociālās ekonomikas un sociālās uzņēmējdarbības iespējas mērķa grupu sociālās labklājības stiprināšanai un nevienlīdzības mazināšanai. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi. Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Kompetences: - Spēj plānot, izvērtēt un piesaistīt resursus atbilstoši sociālās politikas prioritātēm. - Spēj organizēt, vadīt sociālā darba cilvēkresursus, pielietojot radošus un inovatīvus risinājumus atbildīgu lēmumu pieņemšanā. - Spēj savstarpēji papildināt profesionālās sadarbības kompetences. - Spēj nodrošināt un vadīt starpprofesionālu un starpinstitucionālu komandas darbu. - Spēj loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju profesionālajā komunikācijā. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi. Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās semināros un praktiskajās nodarbībās - 50%
Teorētiskā kursa apguve, pastāvīgā darba uzdevumu izpilde - 10% Sekmīgi sagatavoti visi patstāvīgie darbi - 20% Sekmīga noslēguma pārbaudījuma nokārtošana - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā. Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|