LA1242 Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Jauniešu atkarības un vardarbība"

Kods LA1242
Nosaukums Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Jauniešu atkarības un vardarbība"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Madara Lapsa, Lāsma Latsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz padziļinātu izpratni par jauniešu atkarībām un vardarbību, to cēloņiem, izpausmēm un prevencijas iespējām. Kurss fokusējas uz kompleksu pieeju jauniešu sociālo problēmu izpētē, analizējot psiholoģiskos, sociālos un institucionālos aspektus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Jauniešu attīstības teorētiskie pamati 1.1. lekcija: Attīstības psiholoģijas teorijas un sociālās attīstības modeļi 1.2. lekcija: Individuālo atšķirību izpratne un to nozīme Praktiskais darbs: Attīstības teoriju salīdzinošā analīze 2 8 0 0
2. temats. Atkarību riska faktori jauniešu vidū 2.1. lekcija: Sociālie, ģimenes un individuālie riska faktori 2.2. lekcija: Psiholoģiskie un vides riska faktori Praktiskais darbs: Riska faktoru kompleksā analīze 2 8 0 0
3. temats. Vardarbības izpausmes jauniešu vidū 3.1. lekcija: Vardarbības veidi, formas un cēloņi 3.2. lekcija: Vardarbības sociālais un psiholoģiskais konteksts Praktiskais darbs: Vardarbības situāciju analīze 2 8 0 0
4. temats. Atkarību veidi un to izpausmes 4.1. lekcija: Vielu lietošanas un uzvedības atkarības 4.2. lekcija: Atkarību diagnostika un identificēšana Praktiskais darbs: Atkarību identificēšanas metodes 2 8 0 0
5. temats. Profilakses un intervences stratēģijas 5.1. lekcija: Profilakses pamatprincipi un agrīnās intervences pieejas 5.2. lekcija: Preventīvās programmas un to ieviešana Praktiskais darbs: Profilakses programmu izstrāde 4 8 0 0
6. temats. Psiholoģiskā palīdzība un atbalsts 6.1. lekcija: Konsultēšanas metodes un psihoterapeitiskās pieejas 6.2. lekcija: Atbalsta sistēmas un to funkcionēšana Praktiskais darbs: Atbalsta stratēģiju modelēšana 4 8 0 0
7. temats. Starpinstitucionālā sadarbība 7.1. lekcija: Institūciju loma un starpnozaru sadarbības modeļi 7.2. lekcija: Komunikācijas stratēģijas un sadarbības mehānismi Praktiskais darbs: Sadarbības scenāriju izstrāde 4 6 0 0
8. temats. Pētniecības un novērtēšanas metodes 8.1. lekcija: Pētniecības metodoloģija un kvalitatīvās pieejas 8.2. lekcija: Kvantitatīvās analīzes metodes un to pielietojums Praktiskais darbs: Pētnieciskā projekta izstrāde 4 6 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Sagatavot augsti kvalificētus speciālistus, kas spēj profesionāli izprast, analizēt un risināt jauniešu atkarību un vardarbības problēmas. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt izpratni par jauniešu atkarību un vardarbības cēloņiem 2. Identificēt riska un aizsargājošos faktorus 3. Apgūt efektīvas intervences un profilakses metodes 4. Pilnveidot prasmes darbā ar jauniešiem risku situācijās 5. Veicināt kritisko domāšanu un ētisko pieeju sociālajā darbā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina jauniešu attīstības teorijas 2. Izprot atkarību un vardarbības cēloņus 3. Zina profilakses un intervences metodes - Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude Patstāvīgais darbs: zinātniskās literatūras analīze Gadījumu izpētes darbs: praktisko prasmju novērtēšana Eksāmens: teorētisko zināšanu praktiskais pielietojums
PRASMES: 1. Prot identificēt riska faktorus 2. Spēj analizēt vardarbības situācijas 3. Izmanto atbalsta un konsultēšanas metodes 4. Veic pētnieciskus uzdevumus - Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude Patstāvīgais darbs: zinātniskās literatūras analīze Gadījumu izpētes darbs: praktisko prasmju novērtēšana Eksāmens: teorētisko zināšanu praktiskais pielietojums
KOMPETENCE: 1. Spēj īstenot preventīvās darbības 2. Izmanto kritisko domāšanu problēmsituāciju risināšanā - Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude Patstāvīgais darbs: zinātniskās literatūras analīze Gadījumu izpētes darbs: praktisko prasmju novērtēšana Eksāmens: teorētisko zināšanu praktiskais pielietojums
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kontroldarbs - 20%
Patstāvīgais pētnieciskais darbs - 30%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Bakalaura līmeņa zināšanas psiholoģijā, pedagoģijā, sociālajā darbā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]