Kods | LA1240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Personības attīstība un izaugsme modernā sabiedrībā" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek padziļināta izpratne par personības attīstības un izaugsmes iespējām mūsdienu sabiedrībā, akcentējot gan individuālos, gan sociālos attīstības faktorus.. Praktiskajās nodarbībās un semināros studenti pilnveido tādas būtiskas prasmes kā kritiskā domāšana, emocionālā inteliģence, komandas darbs, komunikācija, uzņēmība, kā arī analītiskās un organizatoriskās prasmes. Kritiskās domāšanas attīstīšana notiek caur kognitīvo prasmju mērķtiecīgu pilnveidi – problēmu formulēšana, klasificēšana, salīdzināšana, aizspriedumu atpazīšana, secināšana, sintezēšana un vērtēšana. Tiek attīstītas arī sociālās un komunikatīvās prasmes, piemēram, tolerance, spēja pieņemt alternatīvus viedokļus, piedalīties diskusijās un sadarboties, īpaši sarežģītās profesionālās situācijās. Līdztekus kognitīvajiem un sociālajiem aspektiem tiek veicināta arī emocionāli vērtējoša attieksme lēmumu pieņemšanā, kas balstās uz ētiskām vērtībām, pašrefleksiju un personības izaugsmes apziņu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu izpratni par personības attīstības procesiem mūsdienu sociālajā kontekstā, veicināt reflektīvu domāšanu, iekšējo izaugsmi un spēju līdzsvaroti strādāt sarežģītās, dinamiskās profesionālās situācijās. Attīstīt studentu spēju: izprast un analizēt personības attīstības procesus dažādos dzīves posmos un sabiedrības kontekstos, reflektēt par savu identitāti un profesionālo lomu sociālajā darbā, veidot personisko izaugsmes ceļu, integrējot teorētisko izpratni, ētiskos apsvērumus un profesionālo pieredzi, uzturēt emocionālo līdzsvaru un reflektīvu praksi, darbojoties sarežģītās un dinamiskās profesionālās situācijās. Studiju kursa uzdevumi: identificēt un raksturot personības attīstības posmus un mehānismus, balstoties uz mūsdienu attīstības psiholoģiju un sociālo teoriju (zināšanu kompetence); analizēt un interpretēt personības izaugsmi konkrētā sociālajā, kultūras vai profesionālā kontekstā, sasaistot to ar sabiedrības izaicinājumiem (analītiskā un kontekstuālā kompetence); reflektēt par savu personīgo un profesionālo attīstību, apzināt vērtības, iekšējos resursus un attīstības vajadzības (pašrefleksijas un pašattīstības kompetence); veidot un uzturēt ētisku, emocionāli līdzsvarotu profesionālo attieksmi, īpaši strādājot ar cilvēkiem krīzē vai pārmaiņu procesā (sociāli emocionālā kompetence); pielietot radošas un reflektīvas metodes pašizziņai, personības līdzsvara uzturēšanai un profesionālai pilnveidei (radošā un profesionālās pilnveides kompetence). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pēc studiju kursa apguves studenti:
* Analizē personības attīstības procesus un faktorus, kas ietekmē izaugsmi dažādos dzīves posmos un sociālajos kontekstos.
* Izvērtē attīstības teorijas un pielieto tās profesionālajā darbībā, sasaistot ar konkrētām praksē sastopamām situācijām.
* Demonstrē spēju reflektēt par savu personības attīstību, vērtībām, emocionālajiem resursiem un identitātes dinamiku profesionālajā dzīvē.
* Attīsta prasmi profesionāli rīkoties emocionāli un ētiski sarežģītās situācijās, saglabājot līdzsvaru, empātiju un ētisku stāju. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām.
Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%;
Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %.
Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija.
Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā. * Pielieto sociāli emocionālās, komunikatīvās un kritiskās domāšanas prasmes, veidojot profesionālu sadarbību, diskusiju un risinājumu izvērtēšanas kultūru. * Veido savu izaugsmes plānu, izmantojot pašrefleksiju vai citus personīgās pilnveides rīkus. - Patstāvīgo darbu uzdevumu saturs vērtējams atbilstoši šādiem kritērijiem: Teorētiskā un saturiskā atbilstība: precīza personības attīstības teoriju un citu literatūras avotu izmantošana, piemēru un situāciju atbilstība uzdevuma prasībām. Analītiskā dziļums un konteksts: spēja kritiski analizēt situāciju vai tēmu, interpretēt to konkrētajā sociālajā kontekstā un sasaistīt ar kursa mērķiem. Radošums un inovācija: neordināru pieeju izmantošana uzdevumu izpildē, jaunu risinājumu piedāvāšana un spēja izteikt jēgpilnus secinājumus. Forma un akadēmiskais stils: skaidra izstrādātā patstāvīgā darba struktūra, loģiska uzdevuma prezentācija, pareiza terminoloģija, atsauces uz avotiem un akadēmiskais valodas stils. Termiņu ievērošana: savlaicīga patstāvīgo darbu iesniegšana atbilstoši noteiktajiem termiņiem |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums – darbs semināros, formatīvā vērtēšana - 25%
2. Starppārbaudījums – patstāvīgo darbu summatīvais vērtējums - 25% Eksāmena darbs: Refleksija par studiju kursa satura apguvi, izmantojot daudzveidīgās jautāšanas pieeju (kuba jautājumi) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|