LA1239 Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Jaunatnes politika, tiesības un sociālā likumdošana"

Kods LA1239
Nosaukums Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Jaunatnes politika, tiesības un sociālā likumdošana"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pāvels Jurs, Svetlana Lanka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmes sociāliem darbiniekiem, attīstot nepieciešamās kompetences darbam ar jauniešiem un veicinot atbalstu jauniešu iniciatīvām. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Jaunatnes politikas veidošanās priekšnosacījumi un ietekmējošie faktori. 4 8 0 0
2. Jaunatnes politikas raksturojums nacionālā un starptautiskā dimensijā. 4 8 0 0
3. Jaunatnes jomas stratēģiskās plānošanas un īstenošanas pamatnosacījumi. 4 8 0 0
4. Biedrības (jauniešu nevalstisko organizāciju) dibināšanas nosacījumi un nozīme finanšu līdzekļu piesaistei jauniešu iniciatīvas atbalstam. 2 8 0 0
5. Jauniešu finanšu atbalsta granti. 4 8 0 0
6. Jauniešu tiesības sociālās politikas kontekstā. 2 10 0 0
7. Studiju kursa tēmu apkopojums. Gala pārbaudījums. 4 10 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis – veicināt studējošo izpratni un pētnieciskās prasmes jaunatnes politikas veidošanās procesā, tiesību un sociālās likumdošanas kontekstā, lai rezultātā sniegtu praktisko atbalstu jauniešu daudzveidīgām iniciatīvām un tiesību ievērošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt studentu zināšanas un izpratni par jaunatnes politikas veidošanās priekšnosacījumiem vietējā, nacionālā un starptautiskā dimensijā un par jaunatnes politikas rezultatīvās izpildes novērtējumu. 2. Iepazīstināt studentus ar jaunatnes jomas stratēģiskās vadības aspektiem. 3. Iepazīstināt studentus ar daudzveidīgiem jaunatnes politikas īstenošanas grantiem Eiropas Savienības, Latvijas un vietējās pašvaldības fondos. 4. Iepazīstināt studentus cilvēka pamattiesībām un neievērošanas konsekvencēm. 5. Iepazīstināt studentus ar aktuālo sociālo likumdošanu. 6. Nodrošināt kritiskās domāšanas, pētniecisko prasmju attīstību un integrēt tās savā profesionālajā darbībā. 7. Rosināt studentu profesionālo pašrealizāciju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zināšanas par jaunatnes politikas attīstību Latvijā un Eiropas Savienībā 2. Apzinās jaunatnes politikas ietekmi uz pilsoniskās sabiedrības veidošanos Latvijā. 3. Zināšanas par politikas plānošanas, īstenošanas un izvērtēšanas priekšnosacījumiem. 4. Atrast, iegūt un atlasīt informāciju konkrētai situācijai atbilstošo jauniešu pašrealizācijas vajadzībām, izmantojot pieejamos avotus konkrētajā jomā. 5. Analizēt, sintezēt, kritiski izvērtēt un strukturēt iegūto informāciju jaunatnes politikas, tiesību un sociālās likumdošanas kontekstā. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu 2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā 3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā.
Prasmes: 6. Apkopo informāciju par jauniešu izaugsmes vajadzībām. 7. Izvērtē jaunatnes politika īstenošanu Latvijā. 8. Apkopo mērķa grupas jauniešu vajadzības. 9. Plāno darba ar jaunatni īstenošanai nepieciešamos resursus. 10. Publiskās uzstāšanas un argumentācijas prasmes, prezentējot savu darbu. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu 2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā 3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā.
Kompetence: 11. Izvērtēt esošo darba ar jaunatni situāciju un rezultātus. 12. Sniedz teorētiski un empīriski pārbaudītus ieteikumus jaunatnes politikas uzlabošanai konkrētajā pašvaldībā. 13. Stratēģiskās plānošanas kompetence jauniešu iniciatīvas atbalstam un finanšu piesaistei. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu 2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā 3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Starppārbaudījums - darbs semināros - 25%
2. Starppārbaudījums – jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā - 25%
Noslēguma pārbaudījums – teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā. - 50%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]