Kods | LA1239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Jaunatnes politika, tiesības un sociālā likumdošana" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskās un praktiskās zināšanas, prasmes sociāliem darbiniekiem, attīstot nepieciešamās kompetences darbam ar jauniešiem un veicinot atbalstu jauniešu iniciatīvām. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis – veicināt studējošo izpratni un pētnieciskās prasmes jaunatnes politikas veidošanās procesā, tiesību un sociālās likumdošanas kontekstā, lai rezultātā sniegtu praktisko atbalstu jauniešu daudzveidīgām iniciatīvām un tiesību ievērošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt studentu zināšanas un izpratni par jaunatnes politikas veidošanās priekšnosacījumiem vietējā, nacionālā un starptautiskā dimensijā un par jaunatnes politikas rezultatīvās izpildes novērtējumu. 2. Iepazīstināt studentus ar jaunatnes jomas stratēģiskās vadības aspektiem. 3. Iepazīstināt studentus ar daudzveidīgiem jaunatnes politikas īstenošanas grantiem Eiropas Savienības, Latvijas un vietējās pašvaldības fondos. 4. Iepazīstināt studentus cilvēka pamattiesībām un neievērošanas konsekvencēm. 5. Iepazīstināt studentus ar aktuālo sociālo likumdošanu. 6. Nodrošināt kritiskās domāšanas, pētniecisko prasmju attīstību un integrēt tās savā profesionālajā darbībā. 7. Rosināt studentu profesionālo pašrealizāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas par jaunatnes politikas attīstību Latvijā un Eiropas Savienībā
2. Apzinās jaunatnes politikas ietekmi uz pilsoniskās sabiedrības veidošanos Latvijā.
3. Zināšanas par politikas plānošanas, īstenošanas un izvērtēšanas priekšnosacījumiem.
4. Atrast, iegūt un atlasīt informāciju konkrētai situācijai atbilstošo jauniešu pašrealizācijas vajadzībām, izmantojot pieejamos avotus konkrētajā jomā.
5. Analizēt, sintezēt, kritiski izvērtēt un strukturēt iegūto informāciju jaunatnes politikas, tiesību un sociālās likumdošanas kontekstā. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu
2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā
3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā. Prasmes: 6. Apkopo informāciju par jauniešu izaugsmes vajadzībām. 7. Izvērtē jaunatnes politika īstenošanu Latvijā. 8. Apkopo mērķa grupas jauniešu vajadzības. 9. Plāno darba ar jaunatni īstenošanai nepieciešamos resursus. 10. Publiskās uzstāšanas un argumentācijas prasmes, prezentējot savu darbu. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu 2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā 3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā. Kompetence: 11. Izvērtēt esošo darba ar jaunatni situāciju un rezultātus. 12. Sniedz teorētiski un empīriski pārbaudītus ieteikumus jaunatnes politikas uzlabošanai konkrētajā pašvaldībā. 13. Stratēģiskās plānošanas kompetence jauniešu iniciatīvas atbalstam un finanšu piesaistei. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu 2. Starppārbaudījumu veido jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā 3. Noslēguma darbs: teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums - darbs semināros - 25%
2. Starppārbaudījums – jauniešu vajadzību analīzes portfolio konkrētajā pašvaldībā - 25% Noslēguma pārbaudījums – teorētiski un empīriski analizēt vietējās jaunatnes politikas īstenošanu kontekstā ar nacionālo un Eiropas Savienības dimensiju izvēlētajā pašvaldībā. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|