Kods | LA1238 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā komunikācija svešvalodās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne, Paula Sekača | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa “Lietišķā komunikācija svešvalodās” mērķis ir dot studentiem iespēju pilnveidot savu sociālajam darbam nepieciešamo profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci. Kurss tiek virzīts, lai studenti spētu lietot angļu valodu atbilstoši profesionālās darbības izaicinājumiem, kā arī pilnveidot profesionālās angļu valodas, sociolingvistisko, komunikatīvo un starpkultūru kompetenci. Kursa ietvaros studenti apgūs prasmes lietot angļu/krievu valodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši profesionālās darbības izaicinājumiem, kā gūt padziļinātu izpratni un praktiskas iemaņas par angļu valodas lietojumu daudzveidīgu sociālo gadījumu risināšanas situācijās. . Kurss ietver seminārnodarbības par attiecīgajiem tematiem, kuru gaitā studentiem ir iespēja pielietot nodarbību laikā iegūtās teorētiskās zināšanas praksē, tādējādi attīstot savu svešvalodas kompetenci vadošā sociālā darbinieka darbam. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa “Lietišķā komunikācija svešvalodās” mērķis ir dot studentiem iespēju pilnveidot savu sociālajam darbam nepieciešamo profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi sistēmiski pilnveidot lietišķās komunikācijas lietošanas prasmes sociālā darbinieka darbā, kā arī reflektēt par savu mācīšanās pieredzi un profesionālo pilnveidi. 2. Veidot izpratni par gramatisko struktūro un teikumu veidošano formālajā komunikācijā. 3. Veicināt savstarpējo komunikāciju isociālajā darbā, komunikāciju komandu darbā sociālā darba jomā dažādos līmeņos un mērķauditorijās. 4. Pilnveidot izpratni par komunikatīvajām barjerām, veikt to novērtēšanu un izvairīties no konfliktsituācijām. 5. Attīstīt prasmi argumentēti izskaidrot savu ideju un diskutēt, kritiski izvērtēt aktualitātes sociālajā darbā, prezentēt dažādās mērķauditorijās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina profesionālo terminoloģiju svešvalodā.
2. Izprot sabiedrības un sociālā darba procesu kopsakarības dažādos laika posmos un līmeņos.
3. Izprot dalībnieku savstarpējo komunikāciju sociālajā darbā, komunikāciju komandu darbā dažādos līmeņos un mērķauditorijās un iestādēs.
4. Zina komunikācijas verbālos un neverbālos līdzekļus, un imidža komunikāciju.
5. Izprot sociālā darba lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību.
6. Izprot dažādu faktoru nozīmi komunikācijas procesā. - Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles (formālas komunikācijas īstenošana).
Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi (uzsvars uz profesionālās terminoloģijas lietošanu un lietišķo komunikāciju).
Integrētais eksāmens. Prasmes: 7. Raksturo izvēlēto specialitāti, izmantojot svešvalodu kā darba valodu. 8. Lieto svešvalodu mutvārdu un rakstu formā veiksmīga sociālā darba ar klientu veikšanai. 9. Lieto sociālā darba un sociālās pedagoģijas terminoloģiju svešvalodā. 10. Lieto svešvalodu mutvārdu un rakstu formā veiksmīga sociālā darba ar klientu veikšanai. 11. Spēj lietot svešvalodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši saziņas partnerim un saziņas mērķim. - Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles (formālas komunikācijas īstenošana). Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi (uzsvars uz profesionālās terminoloģijas lietošanu un lietišķo komunikāciju). Integrētais eksāmens. Kompetences: 12. Diskutē par profesionāliem jautājumiem angļu valodā, saprotami sniedz izklāstu par profesionāliem. 13. Lieto svešvalodu starpkultūru komunikācijai multikulturālā vidē. 14. Diskutē par profesionāliem jautājumiem angļu valodā, saprotami sniedz izklāstu par profesionāliem . - Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles (formālas komunikācijas īstenošana). Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi (uzsvars uz profesionālās terminoloģijas lietošanu un lietišķo komunikāciju). Integrētais eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles (formālas komunikācijas īstenošana) - 30%
Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi (uzsvars uz profesionālās terminoloģijas lietošanu un lietišķo komunikāciju) - 40% Integrētais eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|