LA1233 Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes

Kods LA1233
Nosaukums Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Undīne Vēvere, Lāsma Latsone
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sagatavo topošos vadošos sociālos darbiniekus ar nepieciešamajām zināšanām un prasmēm, lai vadītu dažādus procesus sociālajā darbā, atbilstoši mūsdienu menedžmenta teorijām, vienlaikus ievērojot profesionālo saskarsmi un ētikas normas. Kursa laikā studentiem tiek nodrošināta iespēja apgūt teorētiskās atziņas par vadības teorijām un to pielietojumu sociālā darba vadībā, sākot ar pamata vadības modeļiem un beidzot ar specifiskām vadības metodēm sociālajā darbā, tai skaitā pilnveidota studentu prasme veidot komandu un uzturēt tās darbību kopīgu mērķu sasniegšanai. Veiksmīga kursa pabeigšanās rezultātā, topošie speciālisti spēj pielietot iegūtas prasmes profesionālajā darbībā, veicot sociālā darba organizēšanu, administrēšanu, risku izvērtējumu, kvalitātes novērtēšanu un citus vadības procesus pēc nepieciešamības..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vadības teorijas un to attīstība Modernās menedžmenta teorijas. Vadības zinību attīstība 21. gadsimtā, globalizācija. Vadības stili un vara. Līderis. Vadīšanas metodes. Organizatorisko struktūru veidošanās īpatnības. 10 20 0 0
Kvalitātes vadības principi un sistēmas (KVS). ISSO 9000 standarts. Kvalitātes vadības sistēmu izmantošana sociālo pakalpojumu jomā. Procesu vadības efektivitāte. Finanšu vadība un kontrolings 10 20 0 0
Risku identificēšana un risku vadība. Risku matricas izstrāde (grupu darbs). Risku vadības stratēģijas un politika atšķirības publiskajā un privātajā sektorā. Risku vadības ētiskie aspekti sociālajā darbā. Krīzes un reputācijas vadības pamatprincipi, krīzes komunikācijas plāns. 10 20 0 0
Sociālā darba vadības pieejas un metodes Motivācija un līderība sociālajā darba vadībā. Motivācijas teorijas. Līderības teorijas. 6 20 0 0
Sociālā darba vadības organizēšana un administrēšana. Cilvēkresursu vadības un personālvadības procesi sociālajā darbā. Sociālo pakalpojumu sniedzēju pašnovērtējuma metodika. 6 20 0 0
Projektu vadība sociālajā darbā. Projekta jēdziens, pazīmes, mērķi, specifiskā darba organizācija. Finansējuma avoti sociālajā nozarē. Projekta komandas izveide un vadība. Projekta loģiskās struktūras matricas plānošana. Sociālo pakalpojumu plānošana un izstrāde projekta ietvaros (grupu darbs). 6 20 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veidot studentu izpratni par dažādiem vadības modeļiem un to teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt teorētisko atziņu apguvi par sociālā darba vadības modeļiem, teorijām un pieejām. 2. Pilnveidot studentu zināšanas par vadības modeļu un metožu pielietojuma iespējām dažādos sociālā darba vadības virzienos. 3. Attīstīt spēju analizēt un kritiski izvērtēt sociālā darba vadības nozīmi, vienlaikus veidojot savu profesionālo viedokli. 4. Rosināt studentus meklēt un analizēt gan Latvijā, gan ārvalstīs veiktos pētījumus par sociālā darba vadību un vadības teorijām kopumā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: * Pārzina par vadības teorijām, vadības procesa elementiem, motivācijas un līderības teorijām sociālā darba vadības praksē, cilvēkresursu un projektu vadību, kā arī zināšanas par risku un krīzes vadības pamatprincipiem, tai skaitā zināšanas, kā identificēt darba riska faktorus un citus riskus sociālā darba vadībā. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%. Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā.
Prasmes: * Spēja atšķirt dažādus vadīšanas stilus un izvērtēt to priekšrocības un trūkumus, studenti novērtē vadības teoriju lomu sociālā darba vadībā, prot novērtēt riskus, izmanto līderības un motivācijas pieejas, lai veidotu komandu un izmantotu sadarbības un partnerības veidošanas metodes sociālās labklājības nozarē. * Prot novērtē savu un citu darbu rezultātus, to kvalitāti, tai skaitā sociālā darba efektivitāti un kvalitātes monitoringu. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%. Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā.
Kompetences: * Spēj analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, praktiski izvērtē un pielieto vadības metodes dažādās situācijās, izskaidrot vadīšanas lomu konflikta, pārmaiņu un stresa situācijās, spēj vadīt komandas/darba grupas darbu. Pilnveidota studenta kompetence piesaistīt cilvēkresursus sociāla darbu procesa plānošanā. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%. Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%
Prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 50%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]