Kods | LA1233 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Undīne Vēvere, Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sagatavo topošos vadošos sociālos darbiniekus ar nepieciešamajām zināšanām un prasmēm, lai vadītu dažādus procesus sociālajā darbā, atbilstoši mūsdienu menedžmenta teorijām, vienlaikus ievērojot profesionālo saskarsmi un ētikas normas. Kursa laikā studentiem tiek nodrošināta iespēja apgūt teorētiskās atziņas par vadības teorijām un to pielietojumu sociālā darba vadībā, sākot ar pamata vadības modeļiem un beidzot ar specifiskām vadības metodēm sociālajā darbā, tai skaitā pilnveidota studentu prasme veidot komandu un uzturēt tās darbību kopīgu mērķu sasniegšanai. Veiksmīga kursa pabeigšanās rezultātā, topošie speciālisti spēj pielietot iegūtas prasmes profesionālajā darbībā, veicot sociālā darba organizēšanu, administrēšanu, risku izvērtējumu, kvalitātes novērtēšanu un citus vadības procesus pēc nepieciešamības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot studentu izpratni par dažādiem vadības modeļiem un to teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt teorētisko atziņu apguvi par sociālā darba vadības modeļiem, teorijām un pieejām. 2. Pilnveidot studentu zināšanas par vadības modeļu un metožu pielietojuma iespējām dažādos sociālā darba vadības virzienos. 3. Attīstīt spēju analizēt un kritiski izvērtēt sociālā darba vadības nozīmi, vienlaikus veidojot savu profesionālo viedokli. 4. Rosināt studentus meklēt un analizēt gan Latvijā, gan ārvalstīs veiktos pētījumus par sociālā darba vadību un vadības teorijām kopumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
* Pārzina par vadības teorijām, vadības procesa elementiem, motivācijas un līderības teorijām sociālā darba vadības praksē, cilvēkresursu un projektu vadību, kā arī zināšanas par risku un krīzes vadības pamatprincipiem, tai skaitā zināšanas, kā identificēt darba riska faktorus un citus riskus sociālā darba vadībā. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%.
Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā. Prasmes: * Spēja atšķirt dažādus vadīšanas stilus un izvērtēt to priekšrocības un trūkumus, studenti novērtē vadības teoriju lomu sociālā darba vadībā, prot novērtēt riskus, izmanto līderības un motivācijas pieejas, lai veidotu komandu un izmantotu sadarbības un partnerības veidošanas metodes sociālās labklājības nozarē. * Prot novērtē savu un citu darbu rezultātus, to kvalitāti, tai skaitā sociālā darba efektivitāti un kvalitātes monitoringu. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%. Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā. Kompetences: * Spēj analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, praktiski izvērtē un pielieto vadības metodes dažādās situācijās, izskaidrot vadīšanas lomu konflikta, pārmaiņu un stresa situācijās, spēj vadīt komandas/darba grupas darbu. Pilnveidota studenta kompetence piesaistīt cilvēkresursus sociāla darbu procesa plānošanā. - Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%, prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 25%, eseja – 25%. Eksāmena vērtējumu veido 2 patstāvīgie darbi, vērtējums 10 baļļu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva dalība lekcijās , lekciju un nodarbību apmeklējums - 50%
Prezentācijas izstrāde un prezentēšana - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|