Kods | LA1232 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās politikas un tiesību principi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu konstitucionālās tiesībās, administratīvās tiesībās, krimināltiesībās, darba tiesībās, Eiropas Savienības tiesību pamatos un aktualitātēm sociālās politikas un sociālās drošības jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu kompetenci tiesību sistēmu izvērtēšanā, sociālā politikā un sociālā drošībā, lai rezultātā varētu saskatīt cēloņsakarības, analizēt pretrunas un praksē pielietot studiju kursā pilnveidoto kompetenci. Studiju kursa uzdevumi: 1. Konstruēt izpratni par cilvēktiesībām, konstitucionālām tiesībām, administratīvām tiesībām, krimināltiesībām, darba tiesībām un sociālās drošības sistēmas darbības pamatprincipiem. 2. Analizējot pasaules valstu tiesību institūciju savstarpējās sakarības, sekmēt priekšstatu sistēmas veidošanos par tiesībām kā mūsdienu pasaules uzskata svarīgu sastāvdaļu. 3. Sekmēt izpratni par sociālās politikas un sociālās drošības jautājumiem Latvijā un Eiropas Savienībā. 4. Veicināt studējošo kritisko domāšanu un patstāvīgās pētniecības prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas par cilvēktiesībām, konstitucionālās tiesībām, administratīvām tiesībām, krimināltiesībām, darba tiesībām un aktualitātēm sociālās drošības sistēmā.
2. Apzinās tiesību sistēmas ietekmi uz pilsoniskās sabiedrības veidošanos Latvijā un Eiropas Savienībā.
3. Zināšanas par sociālās politikas un sociālās drošības pamatjautājumiem Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā), konstatējot pastāvošas tendences Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā.
2. Starppārbaudījumu veido ieskaites (tests) darbs par Latvijas:
2.1. Administratīvās atbildības likumu;
2.1. Civillikumu;
2.1. Krimināllikumu.
3. Noslēguma darbs: analizēt pretrunas cilvēktiesību jomā savas bakalaura darba izpētes kontekstā. Prasmes: 4. Izvērtē cilvēktiesību pamatjautājumus un to neievērošanas sekas. 5. Izskaidro tiesību sistēmas problēmjautājumus sociālā darba perspektīvā. 6. Izvērtē sociālo politiku un sociālo drošību. 7. Publiskās uzstāšanas un argumentācijas prasmes, prezentējot savu darbu. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā), konstatējot pastāvošas tendences Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā. 2. Starppārbaudījumu veido ieskaites (tests) darbs par Latvijas: 2.1. Administratīvās atbildības likumu; 2.1. Civillikumu; 2.1. Krimināllikumu. 3. Noslēguma darbs: analizēt pretrunas cilvēktiesību jomā savas bakalaura darba izpētes kontekstā. Kompetence: 8. Spēj piemērot profesionālajā darbībā labklājības nozari reglamentējošos normatīvos dokumentus un starptautiskos sociālo tiesību principus. 9. Patstāvīgi izmanto dažādas teorētiskās pamatnostādnes un normatīvo ietvaru. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā), konstatējot pastāvošas tendences Latvijas un Eiropas Savienības kontekstā. 2. Starppārbaudījumu veido ieskaites (tests) darbs par Latvijas: 2.1. Administratīvās atbildības likumu; 2.1. Civillikumu; 2.1. Krimināllikumu. 3. Noslēguma darbs: analizēt pretrunas cilvēktiesību jomā savas bakalaura darba izpētes kontekstā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums - darbs semināros - 25%
2. Starppārbaudījums – teorētiskā ieskaite - 25% Noslēguma pārbaudījums – analizēt pretrunas cilvēktiesību jomā savas bakalaura darba izpētes kontekstā. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|