Kods | LA1224 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītība ilgtspējīgai attīstībai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Globālās problēmas, ar ko saskaramies, tostarp klimata pārmaiņas, dabas resursu izsīkšana, bioloģiskās daudzveidības mazināšanās, piesārņojums, politiskie un militārie konflikti, migrācija, sociālā nevienlīdzība un spriedze, ir komplicēti un sistēmiski izaicinājumi, kuru risināšanā liela loma ir izglītībai. Pilsoniskā līdzdalība, aktīva rīcība, atbildība par vietējās kopienas un pasaules ilgtspējīgu attīstību raksturo mūsdienīgu izglītību un mācību procesu, kas vērsts uz ilgtspējīgu risinājumu meklēšanu gan sabiedrībā, gan izglītībā. Tādēļ šajā kursā atbildēsim uz jautājumu: kā varam īstenot izglītību ilgtspējīgai attīstībai un aktualizēt izglītības lomu ilgtspējas problēmu atpazīšanā, novēršanā un risināšanā un ilgtspējīgas nākotnes veidošanā. Studiju kurss integrē ilgtspējīgas attīstības tematiku mācību saturā un procesā, ļauj topošajiem un esošajiem pedagogiem padziļināt savu izpratni par izglītības potenciālu taisnīgas, mierpilnas un ekoloģiski līdzsvarotas pasaules izveidei, kā arī aicina interešu un neformālās izglītības praktiķus veicināt savu un sabiedrības izpratni un rīcības kompetenci par ilgtspējīgu attīstību, meklēt risinājumus un uzkrāt izglītības ilgtspējīgai attīstībai pieredzi, sadarbojoties izglītības iestādei un vietējai kopienai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veicināt studējošo pilsoniski atbildīgas pedagoģiskās rīcības pilnveidi vietējās un globālās kopienas ilgtspējīgas attīstības sekmēšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par globalizācijas izaicinājumiem ikdienas dzīvē, sabiedrībā un izglītībā, par dzīves kvalitātes ilgtspēju planētas resursu robežās, ilgtspējīgas attīstības globālo Dienaskārtību un izglītību ilgtspējīgai attīstībai; 2. Pilnveidot pedagoģisko lietpratību ilgtspējīgas attīstības aktualizēšanai mācību saturā un procesā skolā un vietējā kopienā; 3. Pilnveidot informācijas tehnoloģiju prasmes, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības kompetenci veikt pedagoģisko risinājumu plānošanu vietējās kopienas ilgtspējīgai attīstībai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot ilgtspējīgas attīstības konceptuālo pamatu.
2. Izprot ilgtspējīgas attīstības mērķus un apakšmērķus, to aktualitāti pasaules un valsts attīstībā.
3. Spēj izskaidrot izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodoloģisko pamatu.
4. Izprot izglītības ilgtspējīgai attīstībai lomu dzīves kvalitātes uzlabošanai savai un nākamajām paaudzēm. - Obligāto konceptuālo un metodisko informācijas avotu analīze.
Stratēģisko vadlīniju izstrāde apgūtā konkrētā temata satura praktiskai ieviešanai.
Eseja par studiju kursa veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā.
Eksāmens. Prasmes ; 5. Spēj analizēt globālos vides, ekonomikas un sociālos izaicinājumus ikdienas dzīvē un izglītībā. 6. Spēj kritiski izvērtē izglītības ilgtspējīgai attīstībai īstenošanu formālajā, neformālajā un ikdienas izglītībā. 7. Spēj argumentēt diskutēt par izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodisko pamatu un pedagoģisko pieredzi, integrējot dažādu jomu skatījumus un pieredzi. 8. Spēj pielietot informācijas tehnoloģiju prasmes pedagoģisko risinājumu plānošanā vietējās kopienas ilgtspējīgai attīstībai. 9. Spēj sadarboties ar grupasbiedriem pedagoģiskās darbības ilgtspējīgai attīstībai kopradē, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā. - Obligāto konceptuālo un metodisko informācijas avotu analīze. Stratēģisko vadlīniju izstrāde apgūtā konkrētā temata satura praktiskai ieviešanai. Eseja par studiju kursa veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā. Eksāmens. Kompetence: 10. Spēj reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem izglītības ilgtspējīgai attīstībai jomā. 11. Izprot kompetenču pilnveidi izglītības ilgtspējīgai attīstībai . 12. Spēj līdzdarboties pilsoniski, atbildīgi un ētiski vietējās kopienas, valsts un globālos pasākumos ilgtspējīgas nākotnes veidošanai. - Obligāto konceptuālo un metodisko informācijas avotu analīze. Stratēģisko vadlīniju izstrāde apgūtā konkrētā temata satura praktiskai ieviešanai. Eseja par studiju kursa veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Obligāto konceptuālo un metodisko informācijas avotu analīze - 20%
Stratēģisko vadlīniju izstrāde apgūtā konkrētā temata satura praktiskai ieviešanai - 40% Eseja par studiju kursa veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|