Kods | LA1223 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skolotāja profesionālā identitāte un pedagoģiskā meistarība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu kritisku izpratni un refleksiju par savas profesionālās identitātes attīstību pedagoģiskās meistarības pilnveidē.. Studiju kurss maģistrantiem piedāvā holistisku redzējumu un iespēju izprast skolotāja profesionālās identitātes attīstību un patstāvīgajā darbībā izpētīt un reflektēt par sev personīgi nozīmīgas jēgas atrašanu pedagoģiskajā darbībā, risinot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus uzdevumus. Tādējādi, pilnveidojot savu pedagoģisko meistarību, maģistranti nostiprina arī savu pedagoģisko kompetenci kā dziļu un noturīgu skolotāja personības daļu, kura izpaužas atbilstošā konstruktīvā uzvedībā dažādās pedagoģiskās situācijās un darbībās, nodrošinot personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotu attīstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veicināt studentu kritisku izpratni un refleksiju par savas profesionālās identitātes attīstību pedagoģiskās meistarības pilnveidē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par skolotāja profesionālās identitātes teorijām un labās prakses piemēriem nacionālajā, Eiropas un globālajā kontekstā pedagoģiskās meistarības pilnveidei; 2. Dot iespēju demonstrēt izpratību par profesionālās identitātes un pedagoģiskās meistarības ieguldījumu sev personīgi nozīmīgas jēgas atrašanā pedagoģiskajā darbībā; 3. Apgūt un patstāvīgajā darbībā nostiprināt profesionālās identitātes un pedagoģiskās meistarības pilnveides un refleksijas metodes skolotāja labizjūtai, karjeras attīstībai un virzītai pašizglītībai; 4. Īstenot ierosinātu refleksiju savas pedagoģiskās darbības apzinātai izpratnei saskaņā ar darba tirgus prasībām, sociālajām vajadzībām, inovatīvajām izglītības zinātņu un prakses tendencēm un ilgtspējīgai un saskaņotai sabiedrības attīstībai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Spēj kritiski izprast profesionālās identitātes teorijas un pedagoģiskās meistarības likumsakarības un to saistību ar praksi.
2. Spēj demonstrēt integrētas zināšanas un izpratību (refleksiju) par dalībnieku savstarpējo mijiedarbību izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, pētnieciskajā procesā, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos līmeņos un kontekstos. - Profesionālās identitātes teoriju un pedagoģiskās meistarības likumsakarību un to saistību ar praksi analīze.
Intervija skolotāja personības labizjūtas, karjeras attīstības un virzītas pašizglītības izpētei, apliecinot savas prasmes analītiski aprakstīt un prezentēt informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā.
Argumentēta eseja, pretrunu un/vai paradoksu apraksts, kas ir novērojami izglītībā trijos līmeņos subjektivitātes kontekstā.
Eksāmens: “Mans profesionālās identitātes stāsts”. Prasmes: 3. Spēj kritiski analizēt sarežģītas izglītības zinātņu problēmas dažādos izglītības līmeņos un profesionālajā darbībā, pamatojot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā aizstāvot savu viedokli. 4. Spēj formulēt, analītiski apraksta un prezentē informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā. - Profesionālās identitātes teoriju un pedagoģiskās meistarības likumsakarību un to saistību ar praksi analīze. Intervija skolotāja personības labizjūtas, karjeras attīstības un virzītas pašizglītības izpētei, apliecinot savas prasmes analītiski aprakstīt un prezentēt informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā. Argumentēta eseja, pretrunu un/vai paradoksu apraksts, kas ir novērojami izglītībā trijos līmeņos subjektivitātes kontekstā. Eksāmens: “Mans profesionālās identitātes stāsts”. Kompetence: 5. Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā. 6. Spēj reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virza savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi. - Profesionālās identitātes teoriju un pedagoģiskās meistarības likumsakarību un to saistību ar praksi analīze. Intervija skolotāja personības labizjūtas, karjeras attīstības un virzītas pašizglītības izpētei, apliecinot savas prasmes analītiski aprakstīt un prezentēt informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā. Argumentēta eseja, pretrunu un/vai paradoksu apraksts, kas ir novērojami izglītībā trijos līmeņos subjektivitātes kontekstā. Eksāmens: “Mans profesionālās identitātes stāsts”. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Profesionālās identitātes teoriju un pedagoģiskās meistarības likumsakarību un to saistību ar praksi analīze - 40%
Intervija skolotāja personības labizjūtas, karjeras attīstības un virzītas pašizglītības izpētei, apliecinot savas prasmes analītiski aprakstīt un prezentēt informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā - 20% Argumentēta eseja, pretrunu un/vai paradoksu apraksts, kas ir novērojami izglītībā trijos līmeņos subjektivitātes kontekstā - 10% Eksāmens: “Mans profesionālās identitātes stāsts” - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|