LA1222 Mācīšana un mācīšanās digitālajā laikmetā

Kods LA1222
Nosaukums Mācīšana un mācīšanās digitālajā laikmetā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Ulmane-Ozoliņa, Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros studenti pilnveidos prasmes: lietot efektīvas didaktiskās pieejas, ieviešot mācīšanos lietpratībai (kompetenču pieeju saturā); veicināt mūsdienīgu IT rīku jēgpilnu un pārdomātu izmantošanu izglītībā; veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un Eiropas izglītības telpā; prast iegūto informāciju skaidri un argumentēti, balstoties gan uz kognitīvajiem, gan uz afektīvajiem procesiem, komunicēt pārējiem, ievērojot mērķauditorijas īpatnības; attīstīt refleksijas un kritiskās domāšanas prasmes. Kursa mērķis veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu, demonstrējot starpdisciplināru izpratni par efektīvām didaktikas pieejām un digitāliem risinājumiem, nodrošinot mācīšanos ar izpratni..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
IT rīku un elektronisko mācību risinājumu dažādība un jēgpilns pielietojums atgriezeniskās saites iegūšanai un interaktīva, produktīva mācību procesa nodrošināšanai. 6 14 0 0
IT lietojums atbildības nodošanai skolēniem, tālmācības un dalīšanās platformas; E-rīki mācību procesa un satura individualizācijā. 6 16 0 0
Mācību satura integrācija; kompetenču pieejā balstītā satura izvērtējums no satura integrācijas aspekta. 6 16 0 0
Mācīšanās digitālajā laikmetā: mileniāļu paaudzes raksturojums; caurviju prasmes; formālā un neformālā izglītība digitālajā laikmetā; skolēnu mācību progresa un sasniegumu vērtēšana. 6 14 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu, demonstrējot starpdisciplināru izpratni par efektīvām didaktikas pieejām un digitāliem risinājumiem, nodrošinot mācīšanos ar izpratni. Uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmes lietot efektīvas didaktiskās pieejas, ieviešot mācīšanos lietpratībai (kompetenču pieeju saturā); 2. Veicināt mūsdienīgu IT rīku jēgpilnu un pārdomātu izmantošanu izglītībā; 3. Veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un Eiropas izglītības telpā; 4. Prast iegūto informāciju skaidri un argumentēti, balstoties gan uz kognitīvajiem, gan uz afektīvajiem procesiem, komunicēt pārējiem, ievērojot mērķauditorijas īpatnības; 5. Attīstīt refleksijas un kritiskās domāšanas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Jēgpilnu IT rīku izmantošanu mācību stundā mācību kvalitātes uzlabošanai. - Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu. Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana). Rakstisks eksāmens.
Prasmes: 2. Pielietot dažādus IT rīkus (viedtālruņus, balsošanas pultis, planšetes, datu kameras, videokameras, diktofonus, mācību video u.c.) mācību procesa organizēšanā. 3. Pielietot aplikāciju, elektronisko simulāciju un mācību spēļu pielietojumā, pielāgošanās un veidošanā. 4. Pielietot IT rīkus atgriezeniskās saites un mācību procesa plānošanā un uzlabošanā, noderīgu datu iegūšanā. - Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu. Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana). Rakstisks eksāmens.
Kompetence: 5. Analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģisko IT risinājumu piemērotību, efektivitāti un riskus; 6. Izvērtēt IT rīku efektivitāti, izvēlēties optimālāko, kā arī sniegt argumentētu konstruktīvu kritiku par IT izmantošanas labās prakses piemēriem; 7. Patstāvīgi atrast konkrētam pedagoģiskam mērķim piemērotu jaunu IT rīku. - Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu. Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana). Rakstisks eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu - 20%
Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana) - 40%
Rakstisks eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]