Kods | LA1222 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācīšana un mācīšanās digitālajā laikmetā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Ulmane-Ozoliņa, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti pilnveidos prasmes: lietot efektīvas didaktiskās pieejas, ieviešot mācīšanos lietpratībai (kompetenču pieeju saturā); veicināt mūsdienīgu IT rīku jēgpilnu un pārdomātu izmantošanu izglītībā; veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un Eiropas izglītības telpā; prast iegūto informāciju skaidri un argumentēti, balstoties gan uz kognitīvajiem, gan uz afektīvajiem procesiem, komunicēt pārējiem, ievērojot mērķauditorijas īpatnības; attīstīt refleksijas un kritiskās domāšanas prasmes. Kursa mērķis veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu, demonstrējot starpdisciplināru izpratni par efektīvām didaktikas pieejām un digitāliem risinājumiem, nodrošinot mācīšanos ar izpratni.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu, demonstrējot starpdisciplināru izpratni par efektīvām didaktikas pieejām un digitāliem risinājumiem, nodrošinot mācīšanos ar izpratni. Uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmes lietot efektīvas didaktiskās pieejas, ieviešot mācīšanos lietpratībai (kompetenču pieeju saturā); 2. Veicināt mūsdienīgu IT rīku jēgpilnu un pārdomātu izmantošanu izglītībā; 3. Veidot padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par didaktikas attīstības tendencēm Latvijā un Eiropas izglītības telpā; 4. Prast iegūto informāciju skaidri un argumentēti, balstoties gan uz kognitīvajiem, gan uz afektīvajiem procesiem, komunicēt pārējiem, ievērojot mērķauditorijas īpatnības; 5. Attīstīt refleksijas un kritiskās domāšanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Jēgpilnu IT rīku izmantošanu mācību stundā mācību kvalitātes uzlabošanai.
- Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu.
Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana).
Rakstisks eksāmens. Prasmes: 2. Pielietot dažādus IT rīkus (viedtālruņus, balsošanas pultis, planšetes, datu kameras, videokameras, diktofonus, mācību video u.c.) mācību procesa organizēšanā. 3. Pielietot aplikāciju, elektronisko simulāciju un mācību spēļu pielietojumā, pielāgošanās un veidošanā. 4. Pielietot IT rīkus atgriezeniskās saites un mācību procesa plānošanā un uzlabošanā, noderīgu datu iegūšanā. - Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu. Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana). Rakstisks eksāmens. Kompetence: 5. Analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģisko IT risinājumu piemērotību, efektivitāti un riskus; 6. Izvērtēt IT rīku efektivitāti, izvēlēties optimālāko, kā arī sniegt argumentētu konstruktīvu kritiku par IT izmantošanas labās prakses piemēriem; 7. Patstāvīgi atrast konkrētam pedagoģiskam mērķim piemērotu jaunu IT rīku. - Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu. Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana). Rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Integrētas, kompetenču pieejā balstītas stundas plānošana ar jēgpilnu digitālo rīko lietojumu - 20%
Metodiskais darbs pēc izvēles par jebkuru aspektu mācībām digitālajā laikmetā (caurviju prasmes, formālā/ neformālā izglītība, vērtēšana) - 40% Rakstisks eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|