LA1221 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Dabaszinātņu joma: Dabaszinības II (1)

Kods LA1221
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Dabaszinātņu joma: Dabaszinības II (1)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Māra Zeltiņa
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir paredzēts topošajiem pamatizglītības skolotājiem. To apgūstot studējošie veido zināšanu un prasmju sistēmu un attīsta profesionālo kompetenci dabaszinātņu jomas mācību procesa organizēšanā 4.-6. klasē, atbilstoši Valsts pamatizglītības standarta prasībām . Kursa apguvē akcents tiks likts uz: 1) dabaszinību mācību metodikas zināšanu apguvi jēgpilna skolēnu mācību procesa organizēšanai, akcentējot pētniecisko pieeju, sadarbību un caurviju prasmju apguvi, 2) studējošo virzīto mācīšanos gan individuāli, gan sadarbojoties, 3) savas darbības un sasniegto rezultātu – zināšanu, prasmju un kompetenču - analīzi un izvērtēšanu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dabaszinātņu mācību procesa pamatnostādnes. Lielās idejas jeb galvenās atziņas, par ko jāapgūst dabaszinībās 4.-6. klasē posmā. Dabaszinātņu jomas mācību mērķis. Ieskats dabaszinātņu mācību jomas sasniedzamajos rezultātos 4. – 6. klasei un mācību līdzekļos. Dabaszinību apguves konteksts modulī: “Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)”: Dabaszinību joma: Dabaszinības II (Ievadlekcija) 2 0 2 0
Lielās idejas” par organismu dzīvības procesiem mācību saturs un mācību metodika. Dzīvības procesi, dzīvības uzturēšana. Organizācijas līmeņi. Šūnu uzbūves atšķirības, piemērotība veicamajām funkcijā. 2 6 2 8
Organismu uzbūves izpēte: darbs ar informāciju un modeļiem , vizualizēšana.. Darbs ar mikroskopu.: gatavo mikropreparātu izpēte, vienkāršu preparātu pagatavošana. Datu reģistrēšana. Studentu pastāvīgā metodiskā darba mērķis un uzdevumi. 4 8 2 10
Organismu dzīvības procesi un dzīves cikli (mikroorganismi, augi, sēnes, dzīvnieki). Cilvēka attīstības posmi. Izpratnes un veselīga dzīvesveida ieradumu veidošana mācību procesā. Lielās idejas” par ģenētiskās informācijas nodošanu mācību saturs un mācību metodika (pamatelementi). 6 8 2 10
Lielās idejas” par organismu savstarpējo atkarību mācību saturs un mācību metodika. Barības ķēdes. Tuvējās ekosistēmas izpēte. Augu un dzīvnieku noteikšanas pamatprincipi Patstāvīgā darba izstrādes progress un vērtēšanas kritēriji. 6 4 2 8
Ķīmijas elementi dabaszinību jomā: vielas šķīdība un maisījumi, to grupēšana. Laboratorijas darbos izmantojamu šķīdumu pagatavošana. Pētniecisko darbu specifika, pētot dzīvos organismus un ar tiem saistītos procesus. Patstāvīgo metodisko darbu prezentācijas. 4 6 2 8
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Radīt iespēju studējošajiem apgūt dabaszinību mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem dabaszinātņu jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību. Kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par dabaszinātņu jomas mācību saturu, mācību procesa organizēšanas metodiku un kontekstu 1.-3. un 4.-6. klasē, atbilstoši valsts pamatizglītības standarta prasībām un pieejas maiņai izglītībā. 2. Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas dabaszinību mācību procesa plānošanā, modelēšanā, savas darbības izvērtēšanā sadarbībā ar citiem un individuāli. 4. Attīstīt prasmi pielietot pētniecisko pieeju mācību procesa organizēšanā, attīstot skolēnu dabaszinātnisko izpratību – spēju lietot zināšanas un prasmes darbībā. 5. Attīstīt prasmi analizēt un kritiski izvērtēt savu un citu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti. 6. Veicināt izpratni par profesionālās pilnveides nepieciešamību un iespējām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot dabaszinātņu mācību jomas saturu noteicošos normatīvos dokumentus – valsts pamatizglītības standartu un paraugprogrammas. 2. Demonstrē izpratni par mācību saturu dabaszinātņu mācību jomā un tā starpdisciplinaritāti. 3. Zina un komunicējot prot pielietot dabaszinātņu jēdzienus un terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā. 4. Izprot skolēnu mācīšanās pieejas dabaszinātnēs un pārzina mācību metodoloģiju dabaszinātnēs. 5. Raksturo mācību līdzekļu un digitālo rīku veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. 6. Raksturo mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus. 7. Apzinās profesionālās pilnveides nepieciešamību. - Patstāvīgā darba kritēriji: 1) Izprot praktisko darbu nozīmi dabaszinību apguves procesā. Prot atlasīt nepieciešamo informāciju un definēt izmantotās metodes mērķi 2) Izprot Dabaszinātņu mācību Dabaszinātņu mācību saturs 4.-6. klasē. Mācību procesa pamatnostādnes. Lielās idejas. Caurviju prasmes.Pilnveido digitālo prasmi. Orientējas pieejamajos mācību; laboratorijas darbi, ieskaite.
Prasmes: 8. Prot saskatīt mūsdienīga mācību procesa principus un mācību modeļus analizētajās mācību stundās un tos ievērot, modelējot stundu fragmentus. 9. Prot izvirzīt mācību mērķus un formulēt mācīšanās rezultātus. 10. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas 11. Prot plānot un modelēt mācību procesu. 12. Prot izmantot daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. - Patstāvīgais darbs, laboratorijas darbu rezultātu noformēšana, ieskaite.
Kompetences: 13. Spēj plānot, analizēt un modelēt mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 14. Spēj īstenot mācību aktivitātes, kas rosina izglītojamā kompetenču attīstību, zināšanu pārnesi dažādos kontekstos un praktiskajā lietojumā. 15. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. 16. Spēj izvērtēt ar digitālo tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus. 17. Rīkojas atbildīgi apkārtējās vides saglabāšanā atbilstoši ilgtspējīgās attīstības principiem (komandas darba principi un organizēšanas metodes). - Patstāvīgais darbs, diskusijas pēc darba prezentācijas, sadarbība laboratorijas darbu laikā, ieskaite.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu un patstāvīgo darbu izpilde - 60%
Kombinētā ieskaite kursa daļas noslēgumā - 40%
 
Priekšzināšanas Modulis “Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)”; Dabaszinību joma: Dabaszinības I
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]