Kods | BS0114 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cilvēki un tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Claudio Andres Rivera, (Bems) Chiaki Sekiguchi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar tehnoloģiskā progresa sociālajām un kultūras sekām mūsdienu digitālajā laikmetā. Studenti gūst izpratni par datu zinātni, mediju teoriju, transhumānismu un cilvēku un tehnoloģiju (mašīnu) komunikāciju. Studiju kursā tiek risinātas problēmas, kas skar cilvēka un tehnoloģiju attiecību filozofiskos un psiholoģiskos aspektus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par cilvēka un tehnoloģiju (mašīnu) savstarpējām attiecībām mūsdienu digitālajā laikmetā, analizējot to cēloņus un sekas. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt izpratni par tehnoloģiskā progresa sociālo, kultūras un ētisko dimensiju; - attīstīt prasmes kritiski analizēt iespējas un izaicinājumus, ko mūsdienās rada jaunās tehnoloģijas; - veicināt izpratni par cilvēka dabu un cilvēcību sabiedrības digitalizācijas kontekstā; - pilnveidot kritiskās domāšanas, argumentēšanas un empātiskās prasmes cilvēka un tehnoloģiju mijattiecību analizēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt un analizēt mūsdienu digitālā laikmeta galvenās problēmas. - Diskusijas, prezentācijas, starpsemestra eksāmens, noslēguma projekts. Spēj atpazīt varas struktūras, kuras veicina digitālo tehnoloģiju ietekmi sabiedrībā. - Diskusijas, prezentācijas, noslēguma projekts. Izprot un prot pielietot stratēģijas un mehānismus cilvēku un tehnoloģiiju savstarpējo attiecību veidošanai ilgtermiņā. - Diskusijas, prezentācijas, noslēguma projekts. Spēj piedalīties argumentētā diskusijā un aizstāvēt savu viedokli jautājumos par cilvēka dabu, cilvēcību un tās mijattiecībām ar tehnoloģijām, tai skaitā arī mākslīgo intelektu. - Diskusijas, prezentācijas, noslēguma projekts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusijas - 30%
Prezentācija - 20% Starpsemestra eksāmens - 20% Gala projekts - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas filozofijā, psiholoģijā un mūsdienu tehnoloģiju jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|