Kods | IV0756 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovāciju vadība publiskajā pārvaldē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Wim Pol M Vanhaverbeke, Jānis Caune | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatīti publiskās pārvaldes inovāciju stratēģiskie un organizatoriskie aspekti. Studiju kursa tēmas aptver darbības procesu inovācijas, inovāciju laboratoriju lomu, “Zilā Okeāna stratēģijas” piemērošanu publiskajā pārvaldē, pārmaiņu pretestības pārvarēšanu, organizācijas struktūru un procesu pielāgošanu, lai stimulētu inovācijas. Izmantojot reālus piemērus un jaunākās akadēmiskās atziņas, studiju kursā tiek aplūkotas metodes, kā efektīvi virzīt un pārvaldīt inovācijas valsts pārvaldē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt visaptverošu izpratni par inovācijas stratēģiskajiem un organizatoriskajiem aspektiem publiskajā pārvaldē, aplūkojot teorētiskās atziņas un metodes, kas nepieciešamas inovāciju veicināšanai, pārvaldībai un uzturēšanai publiskās pārvaldes organizācijās. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par inovāciju teorijām un to efektīvu piemērošanu publiskajā pārvaldē; - attīstīt spēju izvērtēt inovāciju laboratoriju lomu, veidojot eksperimentālu vidi, kura veicina valsts politikas izstrādi; - attīstīt prasmi izstrādāt inovatīvus un atšķirīgus publiskās vērtības piedāvājumus; - attīstīt prasmi izvērtēt digitālās transformācijas risinājumu nozīmi inovāciju veicināšanā; - attīstīt prasmi izvēlēties atbilstošus veidus, kā mazināt pretestību pārmaiņām un veicinātu inovācijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot inovāciju teorijas un to pielietojumu publiskajā pārvaldē. - Individuālais uzdevums: rakstisks kontroldarbs par inovāciju sistēmām. Spēj novērtēt inovāciju laboratorijas lomu. - (1) Grupas darbs: publiskā pakalpojuma uzlabošanas projekts Spēj izstrādāt vērtības piedāvājumu sabiedrībai. - (1) Situācijas analīze: viens no Ivey Business School vai Harward Business gadījumiem. (2) Grupas darbs: dizaina domāšanas pielietošana Eksāmens - individuāla eseja: teorētisko atziņu piemērošana hipotētiskam gadījumam valsts pārvaldē. Spēj analizēt digitālās transformācijas risinājumus inovāciju veicināšanai. - (1) Situācijas analīze: viens no Ivey Business School vai Harward Business gadījumiem. Eksāmens - individuāla eseja: teorētisko atziņu piemērošana hipotētiskam gadījumam valsts pārvaldē. Spēj īstenot strukturālās pārmaiņas, izprot veidus, kā mazināt pretestību pārmaiņām. - (2) Situācijas analīze: viens no Ivey Business School vai Harward Business gadījumiem. Eksāmens - individuāla eseja: teorētisko atziņu piemērošana hipotētiskam gadījumam valsts pārvaldē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais uzdevums - 10%
(1) Grupas darbs - 10% (2) Grupas darbs - 10% (1) Situācijas analīze - 15% (2) Situācijas analīze - 15% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pieredze vadošā amatā valsts pārvaldē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|