Kods | IV0754 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā transformācija publiskajā pārvaldē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Wim Pol M Vanhaverbeke, Jānis Caune | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek pētītas publiskajā pārvaldes digitālās transformācijas divas dimensijas: (1) digitalizācijas stratēģiju valsts pārvaldes un sabiedrisko pakalpojumu iestādēs, kas raksturo digitālās transformācijas procesu; (2) valsts pārvaldes plašāku lomu digitālās transformācijas veicināšanā un vadīšanā sabiedrībā, kur atsevišķas aktivitātes īsteno citi ekosistēmas dalībnieki, tostarp privātie uzņēmumi un pilsoniskā sabiedrība.. Studenti iegūs visaptverošu izpratni par to, kā valsts pārvaldes organizācijas var pārvarēt digitālās transformācijas radītus izaicinājumus, lai uzlabotu pakalpojumus, veicinātu inovācijas un atbalstītu sabiedrības digitālās ekosistēmas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās prasmes, lai vadītu digitālās transformācijas procesus publiskajā pārvaldē, īstenotu pārmaiņas, kas uzlabo publiskā sektora pakalpojumu pārvaldību, un veicinātu sadarbību starp organizācijām. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par principiem un teorētiskajiem ietvariem, kas ir publiskās pārvaldes digitālās transformācijas pamatā; - pilnveidot spēju izvērtēt digitalizācijas stratēģijas un pārveidot tās digitālās transformācijas risinājumos; - attīstīt spēju analizēt valsts sektora lomu kā digitālo platformu ieviešanas vecinātāju un sabiedrības digitalizētāju; - veicināt spēju novērtēt un risināt izaicinājumus, kas saistīti ar digitālo tehnoloģiju ieviešanu publiskajā pārvaldē; - veidot izpratni par sadarbību starp dažādām publiskām iestādēm un citām iesaistītajām pusēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot principus un teorētiskos ietvarus, kas veido publiskās pārvaldes digitālās transformācijas pamatu. - Individuālais darbs: analītiskas esejas par digitālās stratēģijas tēmām.
Spēj izvērtēt digitalizācijas stratēģijas un pārveidot tās digitālās transformācijas risinājumos. - Grupu darbs (1): valdības veidotas digitālās platformas stratēģijas izstrāde. Prezentācija. Spēj analizēt valsts sektora lomu, kā digitālo platformu un sabiedrības digitalizācijas veicinātāju. - Grupu darbs (2): sadarbības ekosistēmas ietvara izstrāde. Prezentācija. Noslēguma eksāmens: individuāls kursa projekts – digitālās transformācijas seku izvērtējums sabiedrībā, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām. Spēj novērtēt un risināt izaicinājumus, kas saistīti ar digitālo tehnoloģiju ieviešanu un šķēršļu pārvarēšanu publiskajā pārvaldē. - Grupu darbs (3): gadījuma analīze par digitālās ieviešanas stratēģiju. Individuālais darbs: analītiskas esejas par digitālās stratēģijas tēmām. Izprot un veicina starporganizāciju sadarbību valsts iestāžu un ārējo iesaistīto pušu starpā. - Individuālais darbs: analītiskas esejas par digitālās stratēģijas tēmām. Noslēguma eksāmens: individuāls kursa projekts – digitālās transformācijas seku izvērtējums sabiedrībā, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais darbs - 30%
Grupu darbs (1) - 10% Grupu darbs (2) - 10% Grupu darbs (3) - 10% Noslēguma eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | IKT un to loma valsts digitālajā pārveidē. Vadības pieredze lēmumu pieņemšanas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|