Kods | DE1037 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kiberdrošības izglītība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Evita Roponena, Elizabete Citskovska, Rūta Pirta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kiberdrošības izglītība ir personu un organizāciju apmācības process, kā aizsargāt sevi no kiberdraudiem un uzbrukumiem. Tā ļauj uzlabot cilvēku kiberdrošības zināšanas, prasmes un kompetences, tādējādi veicinot sapratni par digitālo resursu un personiskās informācijas aizsardzību. Mūsdienās kiberdrošības izglītība ir jāpielāgo konkrētajai izglītojamo mērķauditorijai. Studiju kursā tiek apgūti kiberdrošības pamati un labās prakses, kiberdrošības izglītības metodes un izglītības metodikas izveide. Studiju kurss sniedz nepieciešamās zināšanas ENISA lomai - kiberdrošības izglītības speciālists.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes par kiberdrošības izglītības metodikas izveidi uzņēmuma kiberdrošības kompetences celšanai. Studiju kursa uzdevumi: - radīt izpratni par kiberdrošības galvenajiem jēdzieniem; - attīstīt spēju identificēt mērķauditorijai svarīgos uzņēmuma kiberdrošības draudus un ievainojamības; - radīt prasmes identificēt mērķauditorijai nepieciešamās kiberdrošības zināšanas un atbilstošus mācību resursus; - veidot izpratni un spēju identificēt auditorijai atbilstošas kiberdrošības izglītības metodes; - radīt prasmi izstrādāt atbilstošus kiberdrošības zināšanu pārbaudes uzdevumus; - veidot prasmi izstrādāt un īstenot kiberdrošības mācību programmas; - radīt prasmi izstrādāt mācības novērtēšanas programmas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot kiberdrošības galvenos jēdzienus. - Zināšanu pārbaudes tests un eksāmens (zināšanu pārbaudes testa formā). Tests iekļauj teorētisku zināšanu pārbaudi // Veiksmīgai testa nokārtošanai jāatbild pareizi uz 70% jautājumu. Spēj patstāvīgi identificēt uzņēmuma kiberdrošības draudus un ievainojamības. - Praktiskie darbi nodarbībās. Individuālie un grupas darbi. Referāts. Eksāmens (zināšanu pārbaudes testa formā), kas iekļauj jautājumus no teorētiskās un praktiskās daļas. // Patstāvīgi identificēti vismaz 70% no lietojuma gadījumam atbilstošiem kiberdrošības draudiem un ievainojamībām. Veiksmīgai testa nokārtošanai jāatbild pareizi uz 70% jautājumu. Spēj patstāvīgi identificēt uzņēmuma darbiniekiem nepieciešamās kiberdrošības zināšanas. - Praktiskie darbi nodarbībās. Individuālie un grupas darbi. Referāts. // Patstāvīgi definētas darbiniekiem nepieciešamās kiberdrošības kompetences, atbilstoši identificētajiem uzņēmuma kiberdrošības riskiem un darbinieku lomām uzņēmumā. Spēj izvēlēties atbilstošas kiberdrošības izglītības metodes un resursus. - Grupu darbs, referāts. Eksāmens (zināšanu pārbaudes testa formā), kas iekļauj jautājumus no teorētiskās un praktiskās daļas. // Patstāvīgi izstrādātas intervijas ar kontroljautājumiem. Balstoties uz intervijas atbildēm un nepieciešamajām kiberdrošības zināšanām, izstrādāts kiberdrošības izglītības metožu un resursu salīdzinošā analīze un izvēle. Veiksmīgai testa nokārtošanai jāatbild pareizi uz 70% jautājumu. Spēj izstrādāt un īstenot kiberdrošības izglītības metodiku. - Praktiskais darbs nodarbībā. // Patstāvīgi izstrādāts kiberdrošības izglītības metodikas modelis, kas iekļauj nepieciešamās kiberdrošības zināšanas, kompetences un izvēlētās mācību metodes. Izglītības metodikas pielietojums īsas nodarbības vadīšanai kursa biedriem. Spēj izstrādāt un veikt kiberdrošības kompetenču novērtēšanu. - Referāts. // Patstāvīgi izstrādāts kiberdrošības kompetenču novērtēšanas modelis, kas iekļauj novērtēšanas kritērijus un rādītājus, kas ir pielietots nodarbības vadīšanas laikā un kurš ir novērtēts referāta ietvaros. Spēj motivēt un iedrošināt cilvēkus. - Praktiskais darbs nodarbībā. // Pozitīvas atsauksmes no kursa biedriem un mācībspēka īsās nodarbības patstāvīgās vadīšanas laikā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Referāts - 30% Praktiskais darbs - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|