Kods | IV0751 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslīgais intelekts publiskajā pārvaldē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnis Stibe, Jānis Caune | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paplašina zināšanas un prasmes par mākslīgā intelekta (MI) pielietošanu publiskajā pārvaldē. Studiju kursā ir iespējams apgūt MI jēdzienus, algoritmus un metodes, kas pielāgotas publiskās pārvaldes vajadzībām, kā arī attīstīt izpratni par to, kā MI var uzlabot efektivitāti, lēmumu pieņemšanu un sabiedrības iesaisti. Pēc studiju kursa tēmu apgūšanas studenti spēs izstrādāt MI risinājumus, kas atbilst sabiedrības interesēm un vajadzībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par MI risinājumu izvēli, plānošanu, pārvaldīšanu un spēju kritiski izvērtēt MI lietošanas scenārijus publiskajā pārvaldē, lai veicinātu efektīvu publiskā sektora risinājumu un pakalpojumu izstrādi atbilstoši sabiedrības vajadzībām. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par MI jēdzienu, algoritmiem un metodēm; - veidot izpratni par MI izmantošanu iespējām un riskiem publiskajā pārvaldē un spēj kritiski izvērtēt MI lomu publisko pakalpojumu sniegšanas efektivitātē, caurspīdīguma un iedzīvotāju iesaistes veicināšanā; - attīstīt prasmes MI risinājumu ieviešanā un pārvaldībā publiskajā pārvaldē un ieviest MI risinājumus sabiedrības interesēs; - attīstīt studentu spējas identificēt un risināt datu konfidencialitātes un vienlaikus caurspīdīguma nodrošināšanu MI lietošanā, kā arī kritiski izvērtēt sabiedrības un publiskās pārvaldes aizspriedumus MI lietošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot MI jēdzienu, algoritmus un metodes un to pielietojumu publiskajā pārvaldē. - (1) Patstāvīgais darbs - gadījuma izpēte par MI pielietošanas iespējām publiskā pārvaldē. Prezentācija. Izprot ar MI saistītos kiberdrošības riskus, privātuma apdraudējumus un ētikas principus. - (1) Patstāvīgais darbs - gadījuma izpēte par MI pielietošanas iespējām publiskā pārvaldē. Prezentācija. (1) Grupu darbs par MI risinājuma privātuma apdraudējumu un ētikas principiem. Prezentācija. Spēj izvēlēties un plānot un pārvaldīt piemērotus MI risinājumus. - (2) Grupu darbs par MI risinājuma ieviešanas soļiem. Prezentācija. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums - MI risinājuma izvēle un ieviešanas plāns. Spēj izvērtēt tehnisko infrastruktūru, datu standartus un savietojamību MI ieviešanai. - (2) Patstāvīgais darbs - gadījuma izpēte par MI risinājuma pārvaldību. Prezentācija. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums - MI risinājuma izvēle un ieviešanas plāns. Prot izvēlēties, plānot un ieviest MI risinājumus, kas veicina publiskās pārvaldes efektivitāti un sabiedrības iesaisti, nodrošinot caurspīdīgumu un uzticību. - Individuālais mājasdarbs - MI risinājuma komunikācijas plāns. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums - MI risinājuma izvēle un ieviešanas plāns. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
(1) Grupu darbs - 15%
(2) Grupu darbs - 15% (1) Patstāvīgais darbs - 15% (2) Patstāvīgais darbs - 15% Individuālais mājasdarbs - 10% Studiju kursa noslēguma pārbaudījums - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas darbā ar ģeneratīvo MI. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|