Kods | LA1168 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz padziļinātu izpratni par dažādības jēdzienu izglītībā un veicina profesionālo kompetenču attīstību darbam iekļaujošā mācību vidē. Kurss piedāvā iespēju analizēt un izprast sociālās, kultūras, valodas, reliģiskās, fiziskās un kognitīvās dažādības aspektus, kā arī to ietekmi uz izglītības procesu un skolēnu sasniegumiem. Uzsvars tiek likts uz skolotāja lomu dažādības atpazīšanā, izpratnē un atbalsta nodrošināšanā, kā arī uz iekļaujošas izglītības principu īstenošanu praksē. Studenti iepazīstas ar pedagoģiskām pieejām un stratēģijām, kas sekmē visu izglītojamo līdzdalību un mācīšanās iespējas, vienlaikus attīstot empātiju, starpkultūru komunikāciju un sociālā taisnīgumā balstītu domāšanu. Kurss rosina kritisku refleksiju par dažādības jautājumiem mūsdienu sabiedrībā un pedagoģiskajā darbībā, kā arī attīsta spēju plānot, īstenot un izvērtēt mācību procesu, kas ir iekļaujošs, daudzveidību atbalstošs un vērsts uz katra izglītojamā potenciāla attīstīšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Veidot izpratni par dažādības dimensijām izglītībā, izzinot iekļaujošās izglītības stratēģiju un tās īstenošanas tendences Latvijas un starptautiskajā izglītības sistēmā, izprotot pedagoģisko darbību multikulturālā izglītības vidē globalizācijas procesu kontekstā, tādējādi veidojot topošo pedagogu kompetenci īstenot dažādību respektējošu mācību procesu. Studiju kursa uzdevumi: Iepazīstināt studentus ar pedagoģiskām pieejām un stratēģijām, kas sekmē visu izglītojamo līdzdalību un mācīšanās iespējas, vienlaikus attīstot empātiju, starpkultūru komunikāciju un sociālā taisnīgumā balstītu domāšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1) Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību.
2) Izprot dažādības izglītības jēdzienu dažādos aspektus multikulturālā un iekļaujošā izglītības vidē.
3) Zina par iekļaujošas izglītības īstenošanas modeļu sociāli normatīvajiem nosacījumiem un to īstenošanas iespējām. - Patstāvīgie darbi:
1. Dažādības situācijas apzināšanās un kritisks izvērtējums.
2.Reliģiskā kompetence kā starpkultūru komunikācijas līdzeklis
3. Iekļaujošas prakses modelēšana. Didaktiskas aktivitātes izstrāde un tēmas izstrādes prezentācija.
4. Diskriminācijas formu apzināšanās un iespējamo diskriminācijas risku identificēšana un atpazīšana.
Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. Vērtējums 10 ballu sistēmā PRASMES UN ATIEKSMES: 4) Prasmes pilnveidot izglītojamo personības kompetenci saistībā ar sociālās vides daudzveidību, attīstot skolēnu toleranci, socializācijas prasmes, gatavību dzīvesdarbībai daudzveidīgā, multikulturālā sabiedrībā. 5) Prasmes izvēlēties dažādas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, kas atbalsta dažādību un izglītojamo individuālās vajadzības un intereses. 6) Prot lietot atbilstošas stratēģijas starpkultūru komunikācijā dažādības vidē. - Patstāvīgie darbi: 1. Dažādības situācijas apzināšanās un kritisks izvērtējums. 2.Reliģiskā kompetence kā starpkultūru komunikācijas līdzeklis 3. Iekļaujošas prakses modelēšana. Didaktiskas aktivitātes izstrāde un tēmas izstrādes prezentācija. 4. Diskriminācijas formu apzināšanās un iespējamo diskriminācijas risku identificēšana un atpazīšana. Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. Vērtējums 10 ballu sistēmā KOMPETENCES: 7) Spēj patstāvīgi plānot un veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 8) Spēj kritiski vērtēt un interpretēt daudzveidības izpausmes izglītības vidē, kā arī argumentēti diskutēt par dažādības procesu būtību. Prot analizēt savas dažādības kompetences izaugsmi. 9) Spēj demonstrēt personīgo un sociālo atbildību, respektējot izglītojamo individualitāti un kultūras kontekstu. 10) Veidota attieksme, kas rosina cieņu pret atšķirīgo un daudzveidīgo. - Patstāvīgie darbi: 1. Dažādības situācijas apzināšanās un kritisks izvērtējums. 2.Reliģiskā kompetence kā starpkultūru komunikācijas līdzeklis 3. Iekļaujošas prakses modelēšana. Didaktiskas aktivitātes izstrāde un tēmas izstrādes prezentācija. 4. Diskriminācijas formu apzināšanās un iespējamo diskriminācijas risku identificēšana un atpazīšana. Profesionālās pilnveides izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. Vērtējums 10 ballu sistēmā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Dažādības situācijas apzināšanās un kritisks izvērtējums. Literatūras analīze, gadījuma analīze. Diskusija - 15%
2. Reliģiskā kompetence kā starpkultūru komunikācijas līdzeklis. Prezentācija - 10% 3. Iekļaujošas prakses modelēšana. Didaktiskas aktivitātes izstrāde un tēmas izstrādes prezentācija. - 30% 4. Diskriminācijas formu apzināšanās un iespējamo diskriminācijas risku identificēšana un atpazīšana. Darbs grupās. Argumentēta diskusija - 35% Aktīva dalība diskusijās, seminārnodarbībās - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|