IV0746 Stratēģiskā komunikācija

Kods IV0746
Nosaukums Stratēģiskā komunikācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Jānis Caune
Kredītpunkti 6.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kurss ir veidots publiskās pārvaldes vadītājiem, lai attīstītu to prasmes sarežģītu komunikācijas izaicinājumu risināšanai. Stratēģiskā komunikācija fokusējas uz komunikācijas un citu radošo intervenču saskaņotu, mērķtiecīgu un tālredzīgu pielietojumu valstu, publiskās pārvaldes, publiskā sektora un politisko organizāciju stratēģisko (ilgtermiņa) mērķu sasniegšanai un nozīmīgu sociālo izmaiņu veicināšanai. Studiju kurss ir veidots tā, lai attīstītu praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas stratēģisko komunikācijas risinājumu pielietošanai publiskā pārvaldes izaicinājumos. .
Studiju kurss dod iespēju iepazīt labākās prakses piemērus stratēģiskajā komunikācijā gan pasaulē, gan Latvijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Stratēģiskā komunikācija, tās vēsture, loma, vērtība, iespējas un ierobežojumi. Stratēģiskā komunikācija publiskajā pārvaldē un tās loma valsts un valsts pārvaldes nozares stratēģisko mērķu sasniegšanā. 8 10 4 16
Stratēģiskās komunikācijas saturs. Plānošana, radošais darbs, izpildījums. Naratīvi, mīti, simboli un vēstījumu sistēmas. Stāstniecība un stratēģiskie stāsti (stāstu sistēmas), tās saistība ar stratēģiju un rīcībpolitiku. Stratēģijas izstrāde un stratēģijas pielietojamība kā efektīvas Stratēģiskās komunikācijas sistēmas pamats. 10 16 4 26
Izmaiņas stratēģiskās komunikācijas plānošanā: no attieksmes maiņas uz rīcības maiņu. Rīcības maiņas metodes. Integrētās komunikācijas loma. Izmaiņas sociālās sistēmās, jeb organizētu indivīdu grupās. 12 20 4 24
Auditorijas un mērķa grupas loma stratēģiskās komunikācijas plānošanā. Auditorijas segmentācija. Sabiedrības grupu attieksmes, vajadzību, vēlmju un rīcības izvērtējuma principi. 12 20 4 24
Stratēģiskās komunikācijas risinājumu izstrādes un vadības posmi un dažādās pieejas. Stratēģiskās komunikācijas efektivitātes izvērtējums. Vadības kompetenču un spēju loma stratēģiskās komunikācijas risinājuma izmantošanā. Augstākā līmeņa vadītāju loma. 12 20 10 28
Stratēģiskā komunikācija šodien un rīt. Mainīgā mediju, platformu un komunikācijas vide. Tehnoloģiskā attīstība, tās radītās sekas un iespējas. Personiskā profesionālā izaugsme. 10 10 4 12
Kopā: 64 96 30 130
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot padziļinātu izpratni par stratēģiskās komunikācijas būtību, tās lomu, iespējām un ierobežojumiem organizācijas stratēģisko mērķu sasniegšanā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par komunikācijas lomu stratēģisko mērķu sasniegšanā, balstoties mūsdienu teorētiskajās atziņās un labās prakses piemēros; - veidot prasmes stratēģiskās komunikācijas plānošanā, satura izstrādē un īstenošanā; - attīstīt kritisko domāšanu stratēģiskās komunikācijas un auditoriju vajadzību analīzē un pielāgošanā dažādām publiskās pārvaldes vajadzībām, komunicējot ar dažādām auditorijām; - veidot prasmes integrēt digitālo tehnoloģiju un mediju risinājumus stratēģiskajā komunikācijā, īpaši uzsverot to lomu publiskās pārvaldes krīzes situāciju vadībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot stratēģiskās komunikācijas lomu valsts pārvaldes nozares stratēģisko mērķu komunicēšanā. - Individuāls rakstisks ziņojums – stratēģiskās komunikācijas teorētiskie aspekti.
Spēj izmantot stratēģiskās komunikācijas plānošanas, satura izstrādes un vadības metodes stratēģiskās komunikācijas risinājumos un to izvērtēšanā. - Grupas darbs auditorijā (1): stratēģiskās komunikācijas plāna izstrāde.
Spēj izvērtēt dažādu mērķauditoriju vajadzības, vērtības un rīcības, kā arī veidot komunikācijas stratēģijas risinājumus, kas atbilst mērķauditorijai. - Grupas darbs auditorijā (2): mērķauditorijas vajadzību analīze un piemērotāko komunikācijas risinājumu izvēle.
Spēj plānot, izstrādāt un vadīt stratēģiskos komunikācijas risinājumus mainīgā mediju, platformu un komunikācijas vidē. - Noslēguma pārbaudījums - individuāli izstrādāts stratēģiskās komunikācijas plāns.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupas darbi auditorijā - 40%
Individuāls rakstisks ziņojums - 20%
Noslēguma pārbaudījums - 40%
 
Priekšzināšanas Pieredze publiskās pārvaldes darbā un lēmumu pieņemšanas procesā, pieredze darbā ar dažādām mērķauditorijām.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 12.0 0.0 *
2 3.0 20.0 12.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]