JA0222 Akadēmiskā angļu valoda pētnieciskiem nolūkiem

Kods JA0222
Nosaukums Akadēmiskā angļu valoda pētnieciskiem nolūkiem
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Jūras transports
Struktūrvienība Latvijas Jūras akadēmija
Mācībspēks Lilit Zakoyan
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir paredzēts studentiem ar nelielu vai vispār nav pieredzes akadēmiskajā rakstīšanā. Studiju kursa programma ir izstrādāta, lai sagatavotu studentus turpmākajam akadēmiskajam darbam atbilstoši starptautiskajiem akadēmiskās rakstīšanas standartiem. Studiju kurss sniedz studentiem nepieciešamo praksi kopsavilkumu, eseju, rakstu, recenziju, studiju darbu, noslēguma darbu rakstīšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kas ir akadēmiskā rakstīšana? Akadēmiskā stila vadlīnijas un sastāvdaļas. Laba pētījuma stila elementi un pētījumu veidi Plānošanas nozīme akadēmiskajā rakstniecībā. Meklēšanas un izpētes process. Zinātniskās rakstīšanas raksturojums Zinātniskās rakstīšanas kopsavilkums: domā – plāno – raksti – pārskati 2 4 2 4
Akadēmiskā diskursa gramatika. Gramatika un vārdu izvēle. Akadēmiskā frāžu banka. Vienotības un saskaņotības vieta un loma akadēmiskajā rakstniecībā. Pieturzīmju problēmas. Ētikas jautājumi akadēmiskajā rakstniecībā. 4 2 4 2
Kā plānot un uzrakstīt efektīvu pētniecisko darbu? Pētniecisko darbu veidi. Darba vadītāja / zinātniskā konsultanta loma. Studiju dizaina izvēle. Datu vākšanas instrumenta izveidošana. Pētījuma metodoloģija un prakses novērtējums. 4 2 4 2
Pētnieciskā darba organizēšana. Nosaukums. Atslēgvārdi. Abstrakts. Ievads. Materiāli un metodes. Rezultāti. Diskusija. Secinājumi. Pielikumi. Pateicības. Atsauces. Izplatītākie literatūras citēšanas stili. Tabulas un attēli. Datu prezentācijas vadlīnijas. Saīsinājumi, nomenklatūra. Pētījuma vienības. Saīsinājumi un akronīmi. Nomenklatūra un zinātniskie nosaukumi. Matemātiskās un statistiskās izteiksmes. 4 2 4 2
Akadēmiskais vārdu krājums. Tēmai specifisks vārdu krājums. Dažādi vārdi un stili dažādām mērķa publikācijām. Frāžu darbības vārdu grupa akadēmiskajai rakstīšanai. 4 2 4 2
Eseju rakstīšana. Kas ir eseja? Esejas saturs un valoda. Svarīgs novitātes aspekts akadēmiskajā esejā. Savas esejas plānošana. Sākuma rindkopa. Sākuma rindkopas garums. Argumenta izstrāde esejā. Esejas pamatteksts. Rindkopa. Atbalsta rindkopa. Noslēguma rindkopa. Pēdējais teikums. Esejas struktūras kopsavilkums. Kā uzrakstīt diskusiju eseju. Eseju paraugu apspriešana. Viedokļu eseju rakstīšana. Eseju rakstīšanas praktizēšana. Veiksmīgu esejistu tehnika. Tēmas izklāsta sagatavošana. Esejas ievada/fona sadaļas/nobeiguma pārrakstīšana un vispārīgie rediģēšanas principi. Saskaņotība un kohēzija esejas līmenī. Noderīgas frāzes. Atvēršanas rindkopas paraugi. Fona sadaļas rindkopu piemēri. Noslēguma rindkopu piemēri. Eseju paraugi. 2 4 2 4
Kopsavilkuma rakstīšana. Apkopojot un pārfrāzējot. Kopsavilkuma rakstīšana. Personalizēts kopsavilkums. Galveno konstatējumu kopsavilkums. Kopsavilkuma rakstīšanas vadlīnijas. Abstraktās vai kopsavilkuma rakstīšanas metodes. Pēc saviem vārdiem: pārfrāze un kopsavilkums. 2 4 2 4
Pētījuma ziņojuma rakstīšana. Kontūras izstrāde. Rakstīšana par mainīgo. Atsauces. Bibliogrāfijas rakstīšana. Kopsavilkums. 2 4 2 4
Akadēmisko tekstu rediģēšanas tehnikas. Rediģēšanas vispārīgie principi. Efektīva rindkopu un sadaļu rediģēšana. Efektīva vienkāršu teikumu/sarežģītu teikumu/tēmu teikumu rediģēšana. Rediģēšana saskaņotībai. Atslēgvārdu atkārtošana akadēmiskajā pētniecībā. Rediģēšana skaidrībai. Lietojot konkrētus un specifiskus vārdus. Aktīvās balss izmantošanas nozīme. Sasprindzinājuma vienkāršošana: palikt tagadnē. Izvairīšanās no palīgdarbības vārdiem būtu, vajadzētu un varētu. Divdomīgu vietniekvārdu identificēšana un aizstāšana. Standarta angļu valodas vārdu izmantošana. Rediģēšana ekonomiskajai lietošanai. Bezjēdzīgu darbības vārdu, prievārdu griešana. Bezjēdzīgas atkārtošanās, atlaišanas, komentāru un modifikatoru samazināšana. Rediģēšana lasāmības nodrošināšanai. Nolasāmības mērīšana, izmantojot ieroču miglu. Rādītājs/ Hemingveja lietotne. Garu vārdu aizstāšana ar īsiem vārdiem. Garu teikumu laušana. Pulēšana: pārskatīšana un rediģēšana. Sakārtots akadēmiskais teksts: Neveiklas frāzes, pārejas 2 4 2 4
Kā uzrakstīt studiju darbu? Kursa darba raksturīgās iezīmes. Studiju darba garums. Kā rakstīt: Nosaukums Saturs Ievads Galvenās zināšanas/pamatzināšanas Secinājums Atsauces / Bibliogrāfija Pielikumi 2 4 2 4
Kā uzrakstīt bakalaura darbu? Bakalaura darba raksturīgās iezīmes. Bakalaura darba garums. Kā rakstīt: Nosaukums Saturs Ievads Galvenās zināšanas/pamatzināšanas Secinājums Atsauces / Bibliogrāfija Pielikumi 2 4 2 4
Kā attīstīt profesionālas prezentācijas prasmes? Teksta, tabulu un attēlu vizuālie elementi. PowerPoint domstarpības. Runājot publiski: cilvēciskais faktors. Kontrolējiet nervozitāti. Uzstāšanās vai prezentācijas sniegšana. Jautājumu izskatīšana. Plakātu prezentācijas kā laimīgi hibrīdi. Plakāta sagatavošana un prezentēšana. Plakāta prezentēšana. Slaidu prezentācijas formāts. Atbildēšana uz jautājumiem. Pārskatīšana, lai palielinātu konsekvenci. Kopējā attēla uzlabošana. Skaidrības labad pārstrādāšana. Pārrakstīšana lasāmības nodrošināšanai. Saīsinājums īsuma labad. 4 2 4 2
Lapas izkārtojums un stils. Tekstu formatēšana. Sekciju vienību dziļuma palielināšana. Sekciju vienību nosaukumu un skaitītāju maiņa. Vairākas kolonnas. Mini lapas. Zemsvītras piezīmes. Piezīmes. Standarta lapas izkārtojums. Lapas izkārtojuma formatēšana. Lapas stils. Darbojas galvene un kājene. Lappuses laušana un pielāgošana. Lapu numerācija. Tekstu saraksts un cilnes. Sarakstu teksti. Numurēts un nenumurēts saraksts, izmantojot uzskaites vidi. Tekstu cilnēšana, izmantojot cilņu vidi Tabulas sagatavošana. 6 2 6 2
Kopā: 40 40 40 40
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās prasmes veiksmīgai akadēmiskajai rakstīšanai angļu valodā. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt studentus ar pamata izpratni par akadēmisko rakstīšanu kopumā; - pilnveidot studentu zināšanas akadēmiskās valodas lietošanā; - iepazīstināt ar starptautiskajiem akadēmiskās rakstīšanas standartiem; - trenēt akadēmiskās rakstīšanas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj sakārtot idejas kopējos akadēmiskos tekstos (esejas, kopsavilkumi, referāti, kursa darbi, gala darbi). - Mājasdarbi, pārbaudes darbi, gala pārbaude. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par mājasdarbiem, pārbaudes darbiem, gala pārbaudi.
Spēj izmantot būtisku akadēmisko gramatiku, stilu un vārdu krājumu. - Mājasdarbi, pārbaudes darbi, gala pārbaude. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par mājasdarbiem, pārbaudes darbiem, gala pārbaudi.
Spēj organizēt diskusiju un argumentācijas punktus akadēmiskajā pētniecībā. - Mājasdarbi, pārbaudes darbi, gala pārbaude. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par mājasdarbiem, pārbaudes darbiem, gala pārbaudi.
Spēj izveidot veiksmīgu prezentāciju. - Mājasdarbi, pārbaudes darbi, gala pārbaude. Kritēriji: pozitīvs vērtējums par mājasdarbiem, pārbaudes darbiem, gala pārbaudi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktivitāte nodarbībās: sarunas, intervijas, diskusijas, tekstu, ziņojumu un prezentāciju kopsavilkumi. - 20%
Patstāvīgais darbs (mājasdarbi) - 10%
Pārbaudes darbi - 20%
Gala pārbaude - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]