Kods | LA1166 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kultūras izpratne un pašizpausme mākslā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola, Inta Klāsone, Olga Blauzde, Anda Kuduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti teorētiski un praktiski izzinās pedagoģiskos principus bērna kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mērķtiecīgai sekmēšanai, analizēs kultūrvides pedagoģisko potenciālu, izstrādās un kopīgi apspriedīs idejas integrēta, sistēmiska un pēctecīga mācību procesa plānošanai, vadīšanai un izvērtēšanai Patstāvīgi reflektēs savu pedagoģisko darbību un plānos izaugsmi. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mēŗķis: Sekmēt izpratni par kultūras un mākslas veselumu, satura komponentiem un metodiku skolēna pratību pamatu, estētiskās uztveres un radošā potenciāla attīstībai. Studiju kursa uzdevumi: 2. Pilnveidot izpratni par mākslinieciskās darbības attīstības īpatnībām. 3. Izzināt kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturu un pratību pamatu apguves organizācijas pamatprincipus vizuālā mākslā, mūzikā un kustību mākslā. 4. Attīstīt prasmes vērošanas, klausīšanās, iztēlošanās un jēgpilnas jaunrades integrēšanai dažādos darbības veidos. 5. Pilnveidot prasmi plānot mācību saturu un procesu saskaņā ar mākslas likumsakarībām, bērna mācīšanās vajadzībām, dzīves un kultūras kontekstiem. 6. Rosināt studentu patstāvīgu mācīšanos un mērķtiecīgu refleksiju par individuālo metodiskās kompetences attīstību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot mākslas, mūzikas un kultūras specifiku (tēlainā, konkrētā dominante pār abstrakto, loģisko), kultūras piederību, kultūras mantojumu un vērtībām, tā jēgu bērna personības attīstībā un radošās pašizpausmes procesā .
2. Izprot veseluma pieeju mākslā kā bērna kompetenču attīstības līdzekli , daudzveidīgiem metodiskiem paņēmieniem bērna pašizpausmes atraisīšanai.
3. Pārzina kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas saturu, izprotot to integratīvo aspektu, kā arī lietojamo informatīvo un tehnisko materiālu un pedagoģisko pieeju daudzveidību . - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 baļļu skalā:
1. Praktisko darbu rezultāti semestra laikā.
2. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde.
3. Integrētā eksāmena rezultāts. Prasmes: 4. Spēj strukturēt mācību saturu, plāno, vada un analizē pašizpausmes procesu saskaņā ar bērna vajadzībām un kompetenču pieejas principiem. 5. Spēj patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem, pamato mācīšanās pieejas izvēli kultūras izpratnes apguvē, vizuālajā mākslā, mūzikā un kustību mākslā. 6. Prot iejūtīgi un analītiski vērtēt bērna sasniegumus, pedagoģisko procesu un savu kompetenci jomas priekšmetu metodikā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 baļļu skalā: 1. Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. 2. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde. 3. Integrētā eksāmena rezultāts. Kompetence: 7. Spēj patstāvīgi un radoši plānot un īstenot vizuālās mākslas, mūzikas un kustību mākslas mācību procesu, izvēloties mācību saturu un metodes saskaņā ar kompetenču pieejas būtību. 8. Spēj atbildīgi organizēt bērna pašizpausmes procesu un rezultātu vērtēšanu un pašizvērtēšanu, sniedzot bērnam atgriezenisko saikni, respektējot bērna individualitāti un kultūras kontekstu. 9. Spēj kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 baļļu skalā: 1. Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. 2. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde. 3. Integrētā eksāmena rezultāts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā - 25%
Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde - 25% Integrēts eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|