LA1165 Franciski runājošo valstu kultūras vēsture

Kods LA1165
Nosaukums Franciski runājošo valstu kultūras vēsture
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inese Veisbuka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss paredzēts, lai apgūtu zināšanas par Francijas kultūras vēsturi (vēsturiskie procesi, māksla, literatūra, mūzika, kino) no aizvēstures līdz 20. gadsimtam, kā arī par Francijas reģionu, Francijas aizjūras departamentu un teritoriju un frankofono valstu kultūras dažādību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Aizvēsture, ķeltu Gallija, romiešu Gallija, barbaru iebrukumi. 2 2 0 0
Viduslaiki. Franku karaliste, feodālisms, baznīcas ietekme, ekonomiskās transformācijas, 100 gadu karš. Katedrāles, romānikas stils, gotikas stils, gobelēni, rokrakstu miniatūras, literāro žanru rašanās, episkās poēmas (Chanson de Roland), trubadūri, kurtuāzā literatūra (Tristan et Iseult), pilsoņu literatūra (Le Roman de Renart), dzeja (Villon “Le Roman de la Rose”), pirmās komiskās operas, polifoniskās dziesmas. 4 6 0 0
Renesanse (XVI gs.) Luāras ielejas pilis, itāļu stila parki, renesanses stils, jezuītu stils, portreti, itāļu gleznotāji, tēlniecība, humānistu filozofija (Montaigne “Les Essais”), reliģiskie konflikti, Plejādes dzejnieki (Ronsard, du Bellay), proza (Rabelais), mūzika (polifonijas meistari: Roland de Lassus, Clément Janequin). 4 6 0 0
Klasicisms (XVII gs.) Lielais gadsimts, varas centralizācija, 30 gadu karš, Saules karalis, absolūtā monarhija, reliģiskie konflikti. Glezniecības, tēlniecības, mūzikas akadēmiju dibināšana, operas un baleta mūzika (Lully), klavesīna mūzika (Couperin). Glezniecība, arhitektūra, tēlniecība, karaliskās manufaktūras. Filozofi (Descartes “Le Discours de la méthode”, Pascal “Les Pensées”), teātris (Moli?re, Racine, Corneille), literatūra (La Fontaine, Boileau, la Bruy?re, Madame de Sévigné). 4 6 0 0
Apgaismība (XVIII gs.) Filozofi (Montesquieu, Voltaire, Diderot, Rousseau), Lielā Franču revolūcija, revolucionāru dziesmas, konstitucionālā monarhija, Lielais terors, Direktorija. Glezniecība, arhitektūra, tēlniecība, literatūra (Bernardin de Saint-Pierre, Beaumarchais, Marivaux, Le marquis de Sade), mūzika (Rameau “Les Indes galantes”, “Castor et Pollux”). 4 6 0 0
XIX gs. Pirmā impērija, Burbonu restaurācija, Jūlija monarhija, II republika, Otrā impērija, III republika, Parīzes Komūna. Māksla: romantiķi, neoklasicisms, reālisma skola, simbolisms, Pontavēnas skola, afišas (Toulouse-Lautrec), impresionisti, modernisms. Literatūra: romantisms (romāns, dzeja, teātris, vēstures atainojums), reālisms (romāns, teātris, vēstures atainojums, filozofija), simbolisti (dzeja, teātris, esejas un kritika). Mūzika: romantiķi (Chopin, Berlioz, Gounod, Saint-Sa?ns, Bizet, Fauré, Franck), operetes (Offenbach), dziedošās kafejnīcas. Kino: brāļi Limjēri. 4 6 0 0
XX gs. Skaistais laikmets, 1. pasaules karš, starpkaru periods, Tautas fronte, 2. pasaules karš, IV republika, koloniālie konflikti, V republika. Māksla: fovisms, naivisti, ekspresionisti, kubisms, orfisms, jūgendstils, ģeometriskais abstrakcionisms, tašisms, abstraktā māksla. Slavenie komiķi (Reynaud, Dac, Blanche, Coluche, Desproges, Devos, Lemercier, Robin). Pirmie komiksi, Francijas-Beļģijas skola. Literatūra: romānu cikli, sirreālisti, dzeja, tikumu komēdijas, drāmas, ideju literatūra, eksistenciālisms, jaunais romāns, absurda teātris, sociālās zinātnes, vēsture, biogrāfijas, kriminālromāni. Mūzika: impresionisms, Sešu grupa, dodekafonisms un seriālisms, konkrētā mūzika, džezs. Franču kankans, lielās mūzikas zāles, autors-komponists-izpildītājs. Kino: no mēmā kino līdz skaņu filmām, sociālais un poētiskais reālisms, jaunais vilnis, Kannu kinofestivāls. 4 6 0 0
Francijas reģionālā dažādība. 2 2 0 0
Francijas aizjūras departamenti un teritorijas. 2 4 0 0
Frankofonās valstis. Āfrika, Indijas okeāns, arābu valstis, DA-Āzija, Klusais okeāns, Karību reģions, Z-Amerika, Eiropa. 2 8 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par franciski runājošo valstu kultūras vēsturi. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt zināšanas par Francijas kultūras vēsturi – vēsturiskajiem procesiem, mākslu, literatūru, mūziku un kino – no aizvēstures līdz 20. gadsimtam. 2. Sniegt zināšanas par Francijas reģionu kultūras dažādību. 3. Sniegt zināšanas par Francijas aizjūras departamentu un teritoriju kultūras dažādību. 4. Sniegt zināšanas par frankofono valstu kultūras dažādību. 5. Pilnveidot prasmi atrast vajadzīgo informāciju. 6. Pilnveidot prasmi rakstveidā un mutvārdos prezentēt informāciju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Ir zināšanas par Francijas reģionu, Francijas aizjūras departamentu un teritoriju; - Ir zināšanas par frankofono valstu kultūras dažādību; - Patstāvīgo darbu izpildē tiek vērtēta spēja atrast un atlasīt atbilstošu informāciju, analizēt kultūrvēsturiskos procesus, strukturēti un argumentēti prezentēt saturu gan rakstveidā, gan mutvārdos. Noslēguma pārbaudījumā (eksāmenā) rakstveidā un mutvārdos tiek pārbaudītas zināšanas par Francijas un frankofono valstu kultūras vēsturi no aizvēstures līdz 20. gadsimtam, kā arī prasme analizēt un interpretēt kultūras parādības.
Prasmes: - Orientējas Francijas kultūras vēsturē (vēsturiskajos procesos, mākslā, literatūrā, mūzikā, kino) no aizvēstures līdz 20. gadsimtam; - Patstāvīgo darbu izpildē tiek vērtēta spēja atrast un atlasīt atbilstošu informāciju, analizēt kultūrvēsturiskos procesus, strukturēti un argumentēti prezentēt saturu gan rakstveidā, gan mutvārdos. Noslēguma pārbaudījumā (eksāmenā) rakstveidā un mutvārdos tiek pārbaudītas zināšanas par Francijas un frankofono valstu kultūras vēsturi no aizvēstures līdz 20. gadsimtam, kā arī prasme analizēt un interpretēt kultūras parādības.
Kompetences: - Spēj atrast vajadzīgo informāciju un prot to prezentēt gan rakstveidā, gan mutvārdos. - Patstāvīgo darbu izpildē tiek vērtēta spēja atrast un atlasīt atbilstošu informāciju, analizēt kultūrvēsturiskos procesus, strukturēti un argumentēti prezentēt saturu gan rakstveidā, gan mutvārdos. Noslēguma pārbaudījumā (eksāmenā) rakstveidā un mutvārdos tiek pārbaudītas zināšanas par Francijas un frankofono valstu kultūras vēsturi no aizvēstures līdz 20. gadsimtam, kā arī prasme analizēt un interpretēt kultūras parādības.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 50%
Gala pārbaudījums (eksāmens) - 50%
 
Priekšzināšanas Franču valoda B1 līmenī
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]