Kods | IV0743 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Caurviju prasmes mūsdienīgā studiju procesā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa, Līga Kamola, Elīna Gaile-Sarkane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ir ietvertas tēmas, kas padziļina izpratni par 21. gadsimta prasmēm, to attīstību un integrēšanu studiju procesā. Studiju kursa ietvaros tiek padziļināta izpratne par caurviju prasmēm, to nozīmi, īpaši STEM jomās, attīstīta augstskolas akadēmiskā personāla profesionālā kompetence un prasmes studiju procesā izmantot dažādas pieejas, metodes un rīkus, tai skaitā problēm-balstītu, projektos balstītu un student-centrētu studiju procesa organizācijas pieeju.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot un attīstīt nepieciešamo kompetenci, lai mūsdienīgā studiju procesā izmantotu pieejas, metodes un rīkus, kas attīstīta studentu caurviju prasmes. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par pedagoģijas likumsakarībām, pamatprincipiem, augstskolu didaktikas pamatkategorijām, organizējot mūsdienīgu, student-centrētu un problēm-balstītu studiju procesu, nodrošinot interaktīvu mācīšanās-mācīšanas kultūru; - veidot izpratni par augstākās izglītības jaunākajām attīstības tendencēm, izprotot 21. gadsimta prasmju nozīmi darba tirgū un nodarbinātības kontekstā; - attīstīt spēju izstrādāt jaunu studiju saturu, veikt studiju kursu pilnveidi un iedrošināt izmantot dažādas metodes un studiju organizācijas formas; - veidot izpratni par veiksmes faktoriem studiju procesā un sadarbību starp iesaistītajām pusēm augstākās izglītības ekosistēmā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot mūsdienu tendences augstākajā izglītībā, taksonomijas pamatprincipus, caurviju prasmes un kompetences attīstību mūsdienīgā studiju procesā. - Individuālais darbs - literatūras analīze par mūsdienīgu augstāko izglītību.
Grupu darbs - taksonomijas pamatprincipi. Spēj organizēt mūsdienīgu student-centrētu problēm-balstītu studiju procesu, izmantojot dažādas mācīšanas-mācīšanās pieejas 21. gadsimta prasmju attīstībai. - Grupu darbs - mācīšanas-mācīšanās pieejas 21. gadsimta prasmju attīstībai. Refleksija par iegūto pieredzi nodarbībās. Spēj izmantot metodes un rīkus, lai izstrādātu un pilnveidotu studiju kursa aprakstu un īstenotu studiju kursu mūsdienīgā studiju vidē. - Patstāvīgais darbs - dažādu metožu aprobēšana savā pedagoģiskajā praksē. Refleksija par iegūto pieredzi nodarbībās. Ieskaites darbs - jauna studiju kursa izstrāde vai esošā pilnveide. Izprot dažādu studentu vajadzības, atbilstoši tām spēj izvēlēties piemērotākās metodes un rīkus prasmju attīstībai un zināšanu papildināšanai. - Seminārs - docētāju stāsti par domāšanas veicināšanas paņēmienu izmantošanu viņu darbā ar studentiem. Ieskaites darbs - jauna studiju kursa izstrāde vai esošā pilnveide. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais darbs - literatūras analīze par mūsdienīgu augstāko izglītību - 15%
Grupu darbs - taksonomijas pamatprincipi - 10% Grupu darbs - mācīšanas un mācīšanās pieejas 21. gadsimta prasmju attīstībai - 20% Patstāvīgais darbs - dažādu mācīšanas metožu aprobēšana savā pedagoģiskajā praksē - 15% Seminārs - docētāju stāsti par domāšanas veicināšanas paņēmienu izmantošanu viņu darbā ar studentiem - 15% Ieskaites darbs - jauna studiju kursa izstrāde vai esošā pilnveidošana - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Docēšanas pieredze augstskolā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|