Kods | LA1162 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Valodas traucējumi bērniem I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Tiek apgūtas praktiskās iemaņas valodas novērtēšanā, valodas traucējumu noteikšanā, korekcijas plāna izstrādē un īstenošanā, logopēda dokumentācijas sagatavošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, simptomātiku, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par bērnu valodas traucējumiem, to etioloģiju, diferenciālo diagnostiku, klasifikāciju un korekciju. 2. Apgūt bērnu valodas traucējumu diagnostikas metodoloģiju. 3. Apgūt praktiskās iemaņa bērnu valodas traucējumu korekcijā un logopēda dokumentācijas sagatavošanā. 4. Sniegt izpratni par logopēdisko tehnoloģiju, caurviju un kompetenču pieejas integrāciju logopēda nodarbībās bērniem ar valodas traucējumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina bērnu valodas traucējumu etioloģiju, simptomātiku un klasifikāciju.
2. Ir izpratne par valodas attīstības traucējumu noteikšanas un korekcijas darba teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem.
3. Ir izpratne par logopēda dokumentāciju. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Pārbaudes darbs: Bērnu valodas traucējumi (literatūras avota apskats, prezentācija).
Pārbaudes darbs: Bērna valodas pārbaude un novērtēšanas ziņojums (Valodas pārbaudes protokola un ziņojuma analīze).
Pārbaudes darbs: Logopēda nodarbība un korekcijas materiāls (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: zināšanu pārbaude studiju kursa laikā.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Nosaka bērnu valodas attīstības līmeni un tā atbilstību vecumam. 2. Prot noteikt valodas traucējumu pazīmes, traucējuma veidu un sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. 3. Ir pamata prasmes runas un valodas pārbaudes protokola, novērtēšanas un progresa ziņojuma sagatavošanā un analīzē. 4. Prot izstrādāt logopēda nodarbības un izvēlēties atbilstošus korekcijas materiālus un paņēmienus. 5. Māk izmantot studiju kursā iegūtās zināšanas praktiskajā darbā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Bērnu valodas traucējumi (literatūras avota apskats, prezentācija). Pārbaudes darbs: Bērna valodas pārbaude un novērtēšanas ziņojums (Valodas pārbaudes protokola un ziņojuma analīze). Pārbaudes darbs: Logopēda nodarbība un korekcijas materiāls (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: zināšanu pārbaude studiju kursa laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Spēj novērtēt valodas attīstības līmeni, noteikt valodas traucējumus un veikt diferenciālo diagnostiku bērnu valodas traucējumu gadījumos. 2. Spēj definēt korekcijas darba mērķi un uzdevumus, izstrādāt nodarbības plānu, izvēlēties atbilstošas metodes un paņēmienus valodas traucējumu korekcijai. 3. Spēj sagatavot logopēda dokumentāciju un analizēt datus. 4. Spēj noteikt citu jomu speciālistu konsultācijas nepieciešamību un sadarboties ar citiem speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Bērnu valodas traucējumi (literatūras avota apskats, prezentācija). Pārbaudes darbs: Bērna valodas pārbaude un novērtēšanas ziņojums (Valodas pārbaudes protokola un ziņojuma analīze). Pārbaudes darbs: Logopēda nodarbība un korekcijas materiāls (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: zināšanu pārbaude studiju kursa laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgie darbi - 20% Pārbaudes darbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ir izpratne par bērna attīstības bioloģiskajiem un sociālajiem faktoriem, valodas struktūru un semantiku. Valodas struktūra un semantika Bērna attīstības fizioloģija un slimības Psiholoģija skolotājiem Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|