Kods | IV0740 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Informācijas sabiedrības principi un e-pārvalde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Caune, Inga Lapiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver tēmas par informācijas sabiedrības pamatelementiem, to vadības principiem un pielietojumu e-pārvaldē. Studenti iegūst zināšanas un izpratni par priekšnosacījumiem sekmīgai e-pārvaldes ieviešanai. Apgūstot studiju kursa saturu, studenti pilnveido savu profesionālo kompetenci, lai spētu plānot un ieviest informācijas sabiedrības principus publiskajā pārvaldē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās prasmes e-pārvaldes ieviešanai publiskajā pārvaldē, ņemot vērā ieviešanas starpdisciplinaritāti un praktisko risinājumu iespējas Latvijā un pasaulē. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par informācijas sabiedrības pamatprincipiem, novērtējot to tehnoloģiskos, sociālos un juridiskos aspektus; - veidot izpratni par e-pārvaldes elementiem, kas nodrošina digitālo pakalpojumu sniegšanu sabiedrībai; - veidot izpratni par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību un potenciālu digitālo pakalpojumu sniegšanā sabiedrībai; - attīstīt spēju analizēt un izvērtēt esošās stratēģijas un politikas, kas regulē informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību un saistību ar publiskās pārvaldes ikdienas procesiem; - attīstīt spēju plānot un vadīt nacionālus un starptautiskus e-pārvaldes projektus, izmantojot iegūtās starpdisciplinārās zināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot informācijas sabiedrības pamatprincipus. - (1) Rakstisks tests. Izprot e-pārvaldes elementus, kas nodrošina digitālo pakalpojumu sniegšanu sabiedrībai. - Individuāls darbs un tā prezentācija. Izprot informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību un piedāvātās iespējas digitālo pakalpojumu sniegšanā sabiedrībai. - (2) Rakstisks tests. Spēj analizēt un izvērtēt stratēģijas un politikas, kas regulē informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību un saistību ar publiskās pārvaldes ikdienas procesiem. - Grupu darbs. Spēj plānot un organizēt e-pārvaldes principu ieviešanu publiskās pārvaldes darbības ikdienas procesos. - Noslēguma projekts. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
(1) Rakstisks tests par informācijas sabiedrības pamatprincipiem. - 20%
Individuāls darbs - e-pārvaldes elementu ieviešanas iespējamības gadījuma izpēte un analīze. Prezentācija. - 10% (2) Rakstisks tests par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību un iespējām digitālo pakalpojumu sniegšanā sabiedrībai. - 20% Grupu darbs - politikas un stratēģiju piemēru analīze un izvērtēšana. - 10% Noslēguma projekta darbs - priekšlikumu izstrāde e-pārvaldes principu ieviešanai publiskās pārvaldes darbības ikdienas procesos. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas par publiskās pārvaldes procesiem, struktūrām, funkcijām un politikas veidošanu. Vadītāja pieredze publiskajā pārvaldē. Pamatzināšanas IKT un to lomu valsts digitālajā pārveidē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|