Kods | DE1028 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētījuma metodes un pieteikumu rakstīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa saturs ir veltīts tam, lai attīstītu studentiem iemaņas pētnieciskā projekta pieteikuma sagatavošanā, balstoties uz publicētajiem vai eksperimentāli iegūtajiem zinātniskajiem rezultātiem. Studiju kursā ir izskatītas plaši pazīstamu zinātnieku rekomendācijas un vadlīnijas zinātniskā projekta pieteikuma rakstīšanā un recenzēšanā, zinātnisko rezultātu un priekšlikumu prezentēšanā un zinātniskās diskusijas organizācijā. Studiju kursa beigās studenti iegūs pilnveidotas zināšanas un praktiskās iemaņas zinātniskā projekta pieteikuma rakstīšanā un zinātniskās diskusijas veikšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir integrēt studentu zināšanas par zinātniskā pētījuma veikšanu ar zinātniskās sabiedrības prasībām pētījumu rezultātu izklāstīšanai zinātniskā projekta pieteikuma veidā. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot prasmes drošas un nedrošas zinātniskās literatūras atpazīšanā; - attīstīt spējas augstas kvalitātes zinātniskās literatūras sistematizētā meklēšanā, novērtēšanā un analīzē; - pilnveidot prasmes zinātniskā pētījuma rezultātu pasniegšanā rakstiski un mutiski atbilstoši zinātniskās sabiedrības prasībām; - attīstīt spējas kritiskās domāšanas un argumentācijas izmantošanā zinātniskajā diskusijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt drošus zinātniskos avotus. - Pieteikums.
Kritēriji: spēj klasificēt zinātniskos avotus pēc drošuma pazīmēm, atdalīt objektīvu informāciju no subjektīvas. Prot formulēt zinātniskā pētījuma mērķi, uzdevumus, metožu izvēli, gaitu, rezultātus un ietekmi. - Pieteikums. Kritēriji: spēj precīzi un nepārprotami formulēt pētījuma mērķi, izvirzīt mērķim atbilstošus uzdevumus, apzināti izvēlēties pētnieciskās metodes un sekot tām, vākt objektīvus rezultātus un interpretēt tos. Prot ievērot akadēmiskās ētikas principus akadēmiskajā rakstīšanā. - Pieteikums. Kritēriji: spēj korekti citēt citu autoru apgalvojumus, korekti atsaukties uz citētiem informācijas avotiem; spēj pamatot rezultātu objektivitāti vai subjektivitāti un pētījuma gaitas ietekmi uz rezultātu derīgumu. Spēj argumentēti novērtēt zinātniskā pētījuma rakstisku izklāstījumu. - Pieteikuma recenzija. Kritēriji: spēj argumentēti pamatot savu viedokli par autora ieguldījumu, rezultātu objektivitāti, zinātniskās ētikas ievērošanu, akadēmiskās rakstīšanas principu izmantošanu. Prot mutiski izklāstīt zinātniskā pētījuma gaitu un rezultātus. - Pieteikuma prezentācija. Kritēriji: spēj izvēlēties auditorijai un prezentācijas nosacījumiem atbilstošo rezultātu pasniegšanas veidu, korekti izmanto nozares terminoloģiju un literāro valodu. Prot veikt zinātnisku diskusiju – uzdot jautājumus un sniegt pamatotas atbildes. - Aktīva piedalīšanas zinātniskajā diskusijā. Kritēriji: spēj runāt precīzi un ievērojot zinātniskās ētikas principus, atbildēs izmantot objektīvus argumentus un faktus. Prot formulēt un izvēlēties zinātniskā pētījuma veikšanas un prezentēšanas principus. - Testi un eksāmens. Kritēriji: spēj argumentēt pētījuma metožu izvēli; spēj novērtēt rezultātu objektivitāti, vērtību un derīgumu; spēj novērtēt izvēlētas pētījuma metodes atbilstību mērķim. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Zinātnisko rezultātu prezentācija un diskusija - 20%
Pieteikuma sagatavošana (grupās) - 40% Pieteikuma recenzēšana (individuāli) - 10% Testi - 10% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pētījumu veikšanas principi bakalaura studiju līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|