Kods | DE1026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras automatizācija veselības aprūpē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Jurenoka, Aleksejs Jurenoks, Ērika Nazaruka, Marta Narigina | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver programmatūras automatizācijas pamataspektus veselības aprūpes jomā. Tiek sniegta informācija par daudzveidīgiem programmatūras risinājumiem veselības aprūpē, kā arī digitālās transformācijas ietekmi uz biznesa procesiem organizācijā. Studiju kurss sniedz dziļāku izpratni par robotizētu procesu (programmatūras) automatizāciju, klientu attiecību pārvaldības (CRM) sistēmām, sarunu aģentiem, lēmumu atbalsta sistēmām un digitālajiem dvīņiem. Teorētiski iegūtā informācija tiek pielietota praktiskajos un laboratorijas darbos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir paaugstināt studentu kompetenci programmatūras automatizācijā veselības aprūpē organizācijas, speciālista un pacienta līmeņos. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot zināšanas procesos, kurus iespējams un nav iespējams automatizēt veselības aprūpē; - pilnveidot zināšanas, kādas informācijas tehnoloģijas var izmantot programmatūras automatizācijai veselības aprūpē; - attīstīt spēju analizēt iespējamās izmaiņas un riskus saistībā ar programmatūras automatizāciju veselības aprūpē; - attīstīt prasmes informācijas tehnoloģiju pielietošanā programmatūras automatizācijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot iemeslus, kāpēc vienu vai otru veselības aprūpes procesu var vai nevar automatizēt. - Eksāmens.
Kritēriji: spēj apkopot argumentus par automatizācijas perspektīvām; spēj saprātīgi spriest par riskiem, kas saistīti ar automatizāciju; spēj novērtēt, kādi noteikumi un kā ietekmē programmatūras automatizāciju veselības aprūpē. Spēj pamatoti spriest par digitalizācijas ietekmi uz veselības aprūpes procesiem. - Eksāmens un praktiskie darbi. Kritēriji: spēj definēt procesus, kurus var automatizēt; spēj novērtēt ar programmatūras automatizāciju veselības aprūpē saistītos izmaiņas un riskus. Spēj novērtēt informācijas tehnoloģiju atbilstību veselības aprūpes procesu automatizācijai. - Eksāmens un praktiskie darbi. Kritēriji: spēj izskaidrot iemeslus un izvēlēties informācijas tehnoloģijas automatizācijas uzdevumiem; spēj izskaidrot, kādi iespējas, izmaiņas un riski ir saistīti ar šīs tehnoloģijas izmantošanu. Prot pielietot iegūtās izstrādes prasmes veselības aprūpes procesu programmatūras automatizācijā. - Eksāmeni un laboratorijas darbi. Kritēriji: spēj veikt ieteiktos automatizācijas uzdevumus; spēj izskaidrot izstrādātā risinājuma ieguvumus un iespējamos riskus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 40%
Laboratorijas darbi - 40% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par programmēšanas pamatiem, izpratne par organizāciju biznesa procesiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|