Kods | DE1025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselības aprūpes datu apstrāde un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Katrīna Šmite | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Efektīva veselības aprūpes datu apstrāde un pārvaldība ir būtiska pacientu aprūpes uzlabošanai, operāciju efektivitātes optimizēšanai, pētniecībai un lēmumu pieņemšanas atvieglošanai. Studiju kurss ir izstrādāts, lai sniegtu veselības aprūpes speciālistiem, datu analītiķiem un administratoriem zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai saprastu, apstrādātu, uzglabātu, pārvaldītu un efektīvi analizētu veselības aprūpes datus. . Studiju kurss iepazīstina ar galvenajiem jēdzieniem, rīkiem un tehnikām, kas ir saistīti ar veselības aprūpes datu apstrādi un pārvaldību. Studenti padziļināti iepazīsies ar veselības aprūpes datu niansēm, ieskaitot tekstveida, skaitliskās, ģenoma un vizuālo datu struktūras. Studiju kurss kurss nodrošinās zināšanas par anatomijas un patoloģijas pamatiem, lai sagatavotu speciālistus darbam ar dažādiem medicīnas datu tipiem un to anomāliju atpazīšanu. . Studiju kursa beigās studenti iegūsi ar prasmes un zināšanas, kas nepieciešamas veselības aprūpes datu efektīvai apstrādei un pārvaldībai, kā arī dažādu datu struktūru izpratnei, veicinot uzlabojumus pacientu aprūpē, operacionālajā efektivitātē, datu analīzē un pētniecības rezultātos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas teorētiskās zināšanas par veselības aprūpes datu struktūrām, standartiem un uzglabāšanu, apvienojot tās ar praktiskām prasmēm datu apstrādē, analīzē un ētiskā pārvaldībā. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt pamatzināšanas par datu struktūrām veselības aprūpē, esošajiem standartiem, medicīnisko datu iegūšanas procesiem, veselības aprūpes datu uzglabāšanas īpatnībām; - sniegt pamatzināšanas par cilvēka anatomiju un izplatītām patoloģijām, izmantojot situācijas analīzi, lai šīs pamatkoncepcijas saistītu ar datu tipiem; - attīstīt praktiskās prasmes, lai veiktu tekstu/skaitlisko/kategorisko/vizuālo medicīnisko datu tipu apstrādi un analīzi, izmantojot esošos rīkus un lietojumprogrammas; - attīstīt praktiskās prasmes, lai sagatavotu datus pētniecībai un analīzei, ņemot vērā medicīnisko datu specifiku un izskatot likumdošanas un datu ētiskas izmantošanas jautājumus; - attīstīt komunikācijas un komandas darba prasmes, īstenojot grupas projektu, kura mērķis ir sagatavot veselības aprūpes datus pētniecībai, koncentrējoties uz reālās dzīves scenārijiem, kas uzsver ētikās apsvērumu un juridiskās atbilstības tiesību aktiem nozīmi datu izmantošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un skaidrot dažādas veselības aprūpes datu struktūras, standartus un uzglabāšanas metodes, demonstrējot izpratni par to pielietojumu un ierobežojumiem veselības aprūpes iestādēs. - Eksāmens, testi. Izprot cilvēka anatomiju un izplatītās patoloģijas un spēj šīs medicīniskās koncepcijas saistīt ar dažādiem veselības aprūpes datu veidiem. - Eksāmens, testi. Prot apstrādāt un analizēt tekstveida, skaitliskos, kategoriskos un vizuālos medicīnas datu tipus, izmantojot pašreizējos rīkus un programmatūru, demonstrējot spēju interpretēt un iegūt nozīmīgas atziņas no sarežģītiem veselības aprūpes datiem. - Eksāmens, praktiskie darbi. Prot efektīvi sagatavot un pārvaldīt veselības aprūpes datus pētniecībai un analīzei, ievērojot tiesiskās un ētiskās vadlīnijas. - Grupas darbs. Spēj strādāt komandā un prezentēt savu darbu kā grupas darbu. - Grupas darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 30%
Testi - 20% Praktiskie darbi - 20% Grupas darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|