Kods | DE1024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslīgais intelekts veselības aprūpē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Katrīna Šmite, Dmitrijs Bļizņuks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss pievēršas mākslīgā intelekta (MI) un mašīnmācīšanās pārveidojošajai lomai mūsdienu medicīnas praksē. Sākot ar datu ieguvi no medicīnas sensoriem un beidzot ar augstas veiktspējas datoraprēķiniem. Studiju kurss piedāvā visaptverošu ieskatu MI metožu izmantošanā veselības aprūpes jomā. Studenti iegūs praktisku pieredzi medicīnas datu priekšapstrādē, vizualizācijā, paplašināšanā un validēšanā. Studiju kursā uzmanība tiek pievērsta gan uz tradicionālo mašīnmācīšanos, gan neironu tīkliem, apgādājot studentus ar prasmēm izstrādāt diagnostikas sistēmas, automatizēt datu anotācijas un optimizēt MI modeļus, izmantojot jaunākās tehnoloģijas. Medicīnas nozarei specifiskas prasības pieprasa augstu pārliecību lēmumu pieņemšanā un īpašus datu apstrādes noteikumus. Tāpēc tiks pētīti izskaidrojamā MI, uzticamā MI, datu stratifikācijas un datu koplietošanas regulējuma aspekti. Pateicoties lekcijām, praktiskajām nodarbībām un grupu projektiem studenti iegūs dziļu izpratni par to, kā MI var uzlabot diagnostikas precizitāti, prognozēt pacienta iznākumus un automatizēt pacienta aprūpi. Studiju kurss ir domāts gan veselības aprūpes speciālistiem, gan MI entuziastiem, jo izveido saikni starp medicīnu un tehnoloģijām, veicinot nākamās paaudzes veselības aprūpes inovatorus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas par datu apstrādes metodēm, mākslīgā intelekta algoritmiem un praktiskās iemaņas to pielietošanai veselības aprūpes jomā. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt teorētiskās zināšanas par galvenajiem jēdzieniem, metodēm un mākslīgā intelekta pielietojumiem veselības aprūpes jomā; -attīstīt praktiskās iemaņas veikt medicīnas datu priekšapstrādi, paplašināšanu, anotēšanu, vizualizāciju un mākslīgā intelekta modeļa izstrādi un optimizāciju; - attīstīt prasmi patstāvīgi un radoši izmantot gan tradicionālās mašīnmācīšanās metodes, gan mūsdienīgās neironu tīklos balstītas metodes veselības aprūpes problēmu risināšanā; - attīstīt prasmi strādāt komandā un izstrādāt kompleksas diagnostikas sistēmas, kas var uzlabot medicīnisko diagnožu precizitāti un efektivitāti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina galvenos jēdzienus, metodes un mākslīgā intelekta pielietojumus veselības aprūpes jomā. - Eksāmens, testi. Spēj veikt medicīnas datu priekšapstrādi, vizualizāciju un mākslīgā intelekta modeļa izstrādi un optimizāciju. - Praktiskie darbi. Izprot datu kvalitātes svarīgumu un spēj pielietot datu papildināšanas un automatizētas anotācijas tehnikās. - Praktiskie darbi, testi. Prot izmantot gan tradicionālās mašīnmācīšanās metodes, gan mūsdienīgās neironu tīklos balstītas metodes veselības aprūpes problēmu risināšanā. - Praktiskie darb.i Spēj veikt mākslīgā intelekta modeļu optimizēšanu, izmantot GPU/TPU resursus, un augstas veiktspējas datu apstrādi medicīnisku lietojumu kontekstā. - Praktiskie darbi, testi. Spēj izstrādāt un īstenot mākslīgā intelekta vadītas diagnostikas sistēmas, kas var uzlabot medicīnisko diagnožu precizitāti un efektivitāti. - Grupas darbs. Spēj strādāt komandās un prezentēt savu ieguldījumu grupas darbā. - Grupas darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 20%
Testi - 10% Praktiskie darbi - 40% Grupas darbs - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas prasmes (pamata līmenis). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|