Kods | DA5315 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltuma un masas apmaiņas procesi un tehnoloģiskās iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Blumberga, Edgars Vīgants, Vladimirs Kirsanovs, Dace Lauka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir saistīts ar dažādiem inovatīviem risinājumiem un pieejām, lai samazinātu ražošanas procesu ietekmi uz vidi un palielinātu resursu izmantošanas efektivitāti, t.sk. pārvaldības sistēmu pilnveidošanu un ražošanas procesu optimizāciju. Tiek aplūkotas caurules gala tehnoloģijas, tīrākās ražošanas stratēģijas un klimata tehnoloģijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot zināšanas par dažādām vides tehnoloģijām un to pielietošanas ieguvumiem ietekmes uz vidi samazināšanai un energoefektivitātes uzlabošanā, kā arī attīstīt izprati par dažādo vides tehnoloģiju piemērotības pakāpi dažādos ražošanas procesos un iemācīt izvēlēties optimālāko vides tehnoloģiju veidu konkrētu problēmu un/vai neatbilstību risināšanai. Studiju kursa uzdevums attīstīt izvērtēšanu dažādu caurules gala tehnoloģijām un to veidiem, iemācīt analizēt tīrākas ražošanas principus un pielietojumu dažādu ražošanas procesu un posmu uzlabošanai, veicināt izpratni par klimata tehnoloģiju būtību un koncepciju, attīstīt spēju orientēties starp dažādām vides tehnoloģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt dažādu caurules gala tehnoloģijas un to veidus. - Pārbaudes veidi: seminārs, eksāmens.
Kritēriji: spēj izprast dažādo caurules gala tehnoloģiju būtību un pielietojumu reālām situācijām. Spēj analizēt tīrākas ražošanas principus un pielietojumu dažādu ražošanas procesu un posmu uzlabošanai. - Pārbaudes veidi: seminārs, eksāmens. Kritēriji: spēj izprast dažādās tīrākas ražošanas stratēģijas un noteikt piemērotākos esošo problēmu risinājumus. Spēj izprast klimata tehnoloģiju būtību un koncepciju, kā arī spēj izvērtēt klimata tehnoloģiju piemērotību dažādām situācijām. - Pārbaudes veidi: seminārs, eksāmens. Kritēriji: spēj novērtēt dažādu klimata tehnoloģiju pielietošanas ieguvumus. Spēj orientēties starp dažādām vides tehnoloģijām, t.sk. spēj izvērtēt dažādus ražošanas procesu un tehnoloģisko posmu uzlabošanas un optimizēšanas risinājumus. - Pārbaudes veidi: seminārs, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt dažādu tehnoloģiju pielietošanas iespējas un risinājumus dažādos ražošanas procesos un tehnoloģiskajos posmos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, siltuma un masas apmaiņas procesi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|