Kods | DA5305 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aprites cikla analīze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Francesco Romagnoli, Jūlija Gušča, Gatis Bažbauers | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dzīves jeb aprites cikla analīze (DCA) ir svarīga metode produktu, procesu vai pakalpojumu vispārējās ietekmes uz vidi novērtēšanai visam produktu, procesu vai pakalpojumu dzīves ciklam. Metode arvien biežāk tiek izmantota kā lēmumu pieņemšanas atbalsta instruments politikas veidošanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt zināšanas par dzīves cikla analīzi, veicot praktisku izpēti – konkrētus aprites cikla analīzes projektus. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas un iemaņas patstāvīgai inventarizācijas analīzes veikšanai; - sniegt zināšanas un iemaņas ietekmes analīzes veikšanai (pētītās sistēmas ietekmes identificēšana un kvantitatīvā novērtēšana vides, ekonomiskos un sociālos aspektos; - iemācīt salīdzināt alternatīvus risinājumus, novērtēt ietekmi uz cilvēku veselību un drošību, nosakot sistēmas riskus un ierobežojumus; - iemācīt veikt ietekmju aprēķinus ar datorprogrammas palīdzību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties pētījumam atbilstošākās metodes, izprot metožu trūkumus un pozitīvos aspektus. - Pārbaudes veids: eksāmens, seminārs.
Kritēriji: students pārvalda DCA metodi, spēj patstāvīgi plānot, strukturēt un vadīt DCA veikšanu. Izprot inventarizācijas un ietekmes analīzes, spēj izvērtēt un analizēt iegūtos rezultātus. - Pārbaude: eksāmens, seminārs. Kritēriji: students spēj identificēt materiālus un procesus, kā arī vides, ekonomiskās un sociālās ietekmes, pārzina datu vākšanas metodes. Prot izpildīt DCA ar datorprogrammas palīdzību. - Pārbaude: eksāmens, seminārs. Kritēriji: students pārvalda datorprogrammu, un izvēloties piemērotus datus, spēj veikt DCA, saprast un interpretēt rezultātus. Izprot DCA rezultātus un spēj veikt kritisku analīzi un izvirzīt uzlabojuma idejas. - Pārbaude: eksāmens, seminārs. Kritēriji: students, veicot patstāvīgu analīzi, spēj salīdzināt alternatīvus risinājumus un veikt ietekmju imitācijas aprēķinus. Students spēj kritiski izvērtēt citas DCA rezultātus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Seminārs - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzīves cikla analīze maģistrantūras studiju līmenī, angļu valodas zināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|