Kods | DA5304 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu vides problēmas. Risinājumi. Modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Dagnija Blumberga, Gatis Bažbauers | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 22.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver vides problēmu izvērtējumu dažādās tautsaimniecības (piem., rūpniecības, lauksaimniecības u.c.) nozarēs, kā arī sniegs ieskatu par vides zinātnes vēsturisko attīstību un dažādiem ekopētījumu instrumentiem un metodēm. Studiju kursā aplūko dažādas vides problēmas – gaisa piesārņojums, ūdens piesārņojums, kaitīgie materiāli, trokšņi, atkritumi u.c., kā arī šo problēmu risinājumus. Paralēli izvērtēts vides problēmu saistība ar antropoloģiskajiem aspektiem, kā arī izvērtēta cilvēku veselības un vides mijiedarbība.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un iemaņas, lai dotu iespēju izvērtēt un orientēties starp vides problēmu plašo spektru dažādās tautsaimniecības nozarēs un noteikt pilnvērtīgākos un efektīvākos konkrētu vides problēmu vai problēmu loku risināšanas veidus un metodes. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par metodēm un rīkiem, kas palīdz identificēt un analizēt vides problēmas; - iemācīt izvērtēt dažādus vides problēmu risinājumus un metodes, kas ir pielietojamas atbilstoši konkrētām situācijām un nozarēm, un noteikt to efektivitāti un ietekmi ilgtermiņā; - iemācīt pielietot zināšanas, lai izveidotu praktiskus risinājumus konkrētām vides problēmām, izstrādājot metodoloģiju to realizēšanai; - sniegt zināšanas un prasmes, lai spētu analizēt, kā cilvēku uzvedība, sabiedrības vērtības un kultūras tradīcijas ietekmē vides problēmu veidošanos un to risināšanas iespējas; - sniegt zināšanas par to, kā lokālās vides problēmas ir saistītas ar globālajiem procesiem un iemācīt izprast, kā šīs problēmas savstarpēji mijiedarbojas mūsdienu pasaulē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj novērtēt un noteikt dažādu tautsaimniecības nozaru vides problēmas un raksturot to apjomu. - Pārbaudes veids: seminārs, eksāmens.
Kritēriji: spēj identificēt vides problēmas un noteikt to veidu. Spēj izvēlēties efektīvāko risinājuma metodi vai veidu iepriekš identificētajām vides problēmām. - Pārbaude: seminārs, eksāmens. Kritēriji: izmantojot dažādās vides problēmu risinājumu metodes vai veidus, spēj atrast optimālāko risinājumu konkrētajai problēmsituācijai. Prot noteikt galvenos preventīvos pasākumus, lai novērstu vai samazinātu esošo vai jaunu vides problēmu rašanos dažādām tautsaimniecības nozarēm. - Pārbaude: seminārs, eksāmens. Kritēriji: spēj definēt optimālāko preventīvo pasākumu apjomu, lai novērstu vai samazinātu vides problēmas dažādās tautsaimniecības nozarēs. Spēj identificēt un analizēt cilvēka uzvedības un kultūras aspektu ietekmi uz vides problēmām un risinājumiem, kā arī izstrādāt pieejas, kas ņem vērā šos sociālos un antropoloģiskos faktorus. - Pārbaude: seminārs, eksāmens. Kritēriji: spēj veidot cēloņsakarību diagrammas (lokālās-globālās), identificēt noteicošos faktorus un ietekmes uz vidi mazinošos uzvedības pasākumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Seminārs - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vides zinātne, ekoloģija, ilgtspējīga attīstība, vides pārvaldība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|