Kods | DA0015 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētnieciskais projekts organisko vielu ķīmijā un tehnoloģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Mieriņa, Māris Turks, Kaspars Traskovskis, Kristīne Lazdoviča, Lauma Laipniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss padziļināti iepazīstina ar pētniecisko projektu izstrādes metodoloģiju dažādu organisko savienojumu un materiālu izstrādes jomā un dod iespēju praktizēties mazāka apjoma, bet maģistra darbam līdzīga pētnieciskā darba izstrādē un noformēšanā. Tādējādi studējošais iegūst padziļinātas zināšanas pētniecisko projektu realizēšanai ķīmijas un materiālzinātnes jomā. Studiju kurss nodrošina nepieciešamo iemaņu apgūšanu darbam ar dažādām pētniecības iekārtām, eksperimentālo pētījumu realizācijas, rezultātu izvērtēšanas, analīzes, atskaites sagatavošanas un prezentācijas prasmju un iemaņu apgūšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt eksperimentu rezultātu iegūšanas, apstrādes un analīzes, pētnieciskā projekta atskaites sagatavošanas, zinātniskā darba prezentācijas un aizstāvēšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmi pamatojoties uz literatūras datu kritisku analīzi sastādīt savu pētījumu plānu; - sniegt zināšanas par zinātnisko iekārtu izmantošanu eksperimenta rezultātu sasniegšanai; - attīstīt kompetenci izvērtēt iegūtos rezultātus, identificēt novitātes un koriģēt turpmāko eksperimentu plānu; - pilnveidot prasmes sagatavot prasībām atbilstošu pētījumu atskaiti un prezentāciju, aizstāvēt to. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atrast izvēlētajai tematikai atbilstošu literatūru un analizēt publicētās tendences saistībā ar sava pētījuma mērķi. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Pētnieciskā projekta vadītāja vērtējums. Atskaites recenzenta vērtējums.
Kritēriji: spēj izveidot sava pētījuma plānu. Pārzina izvēlētajā pētījuma virzienā lietojamo iekārtu darbības principus, paraugu sagatavošanu un veicamo eksperimentu iespējas un ierobežojumus. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Pētnieciskā projekta vadītāja vērtējums. Atskaites recenzenta vērtējums. Kritēriji: spēj izvēlēties piemērotu metodi eksperimenta rezultātu iegūšanai. Spēj analizēt iegūtos eksperimentālos rezultātus publicētās zinātniskās literatūras kontekstā un aizstāvēt pētnieciskā projekta rezultātus. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Pētnieciskā projekta vadītāja vērtējums. Atskaites recenzenta vērtējums. Kritēriji: novērtē pētījumu rezultātu likumsakarības atbilstoši literatūrai. Prot sagatavot pētījuma atskaiti un prezentāciju atbilstoši maģistru darbu noformēšanas noteikumiem. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Pētnieciskā projekta vadītāja vērtējums. Atskaites recenzenta vērtējums. Kritēriji: spēj sagatavot atskaiti, kas pietiekamā apjomā satur visas maģistra darba būtiskās sadaļas, un prezentāciju. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pētnieciskā projekta vadītāja novērtējums - 50%
Pētnieciskā projekta atskaites recenzenta novērtējums - 25% Pētnieciskā projekta aizstāvēšanas komisijas novērtējums - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iemaņas zinātniskās informācijas izguvē, angļu valodas zināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|