Kods | LA1150 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aranžēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Valce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss piedāvā apgūt mūzikas aranžēšanas pamatnostādnes un principus, kas nepieciešami mūzikas skolotāja praktiskajā darbā, veidojot dziesmām un skaņdarbiem aranžējumus, pārlikumus, pavadījumus, sastādot repertuāru konkrētiem izpildītāju sastāviem; apgūt prasmes izmantot iegūtās zināšanas pedagoģiskajā darbībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt mūzikas skolotāja darbā nepieciešamās teorētiskās zināšanas un profesionālās kompetences mūzikas aranžēšanas jomā, attīstīt prasmes iegūtās zināšanas kompetenti un radoši pielietot pedagoģiskajā un mākslinieciskajā darbībā. Uzdevumi: - iepazīties ar aranžēšanas priekšmeta teorētiskajām nostādnēm, pamatprincipiem un metodēm (aranžēšana, improvizācija, kompozīcija, instrumentācija). - izkopt prasmi patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus. - sniegt padziļinātas zināšanas mūzikas teorijā (aranžēšana, kompozīcija, instrumentu mācība u.c.), kuras nepieciešamas mūzikas skolotāja darbā. - izkopt prasmi patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus. - praktiski veidot mūzikas aranžējumus un pielietot tos pedagoga praksē. Akadēmiskās kompetences: - zināšanas un izpratne par aranžēšanas teorētiskajiem pamatprincipiem un metodēm; - padziļinātas zināšanas mūzikas teorijā. Profesionālās kompetences: - prasme veidot aranžējumus un izmantot tos pedagoģiskajā procesā; - prasme patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus atšķirīgiem izpildītājsastāviem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. pārzina aranžēšanas terminoloģiju un orientējas mūzikas aranžējumu autortiesību jautājumos;
2. zina un izprot aranžējumu veidošanas pamatprincipus dažādiem vokāliem un instrumentāliem sastāviem dažādos žanros;
3. pārzina cilvēka balss (tai skaitā bērnu, skolēnu) un mūzikas instrumentu diapazonus, vokālās un instrumentālās mūzikas rakstības/atskaņošanas iespējas. - Summatīvā vērtēšanas metode - tests eksāmenā. Prasmes: 1. prot patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus un veidot aranžējumus dažādos mūzikas žanros; 2. prot veidot aranžējumus dažādiem vokāliem un instrumentāliem sastāviem (skolas mācību procesam). - Formatīva vērtēšana katrā praktiskajā nodarbībā - veikto individuālo aranžējumu izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode eksāmenā (sagatavota aranžējuma izvērtēšana). Kompetence: profesionāla meistarība mūzikas materiāla pielāgošanā pedagoģiskā procesa vajadzībām. - Tehniskās un mākslinieciskās kvalitātes izvērtēšana (praktisko nodarbību un eksāmena aranžējumi) - spēj sasniegt noteiktu māksliniecisku un tehnisku kvalitāti patstāvīgi veidotā aranžējumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Ikdienas aranžējumu (praktiskajās nodarbībās) formatīvā vērtēšana. - 50%
Eksāmena testa vērtējums. - 20% Eksāmena aranžējumu vērtējums (2 sagatavoti aranžējumi). - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mūzikas vēstures un teorijas, instrumenta spēles priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|