LA1150 Aranžēšana

Kods LA1150
Nosaukums Aranžēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Valce
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss piedāvā apgūt mūzikas aranžēšanas pamatnostādnes un principus, kas nepieciešami mūzikas skolotāja praktiskajā darbā, veidojot dziesmām un skaņdarbiem aranžējumus, pārlikumus, pavadījumus, sastādot repertuāru konkrētiem izpildītāju sastāviem; apgūt prasmes izmantot iegūtās zināšanas pedagoģiskajā darbībā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Aranžēšanas jēdziens, tā lietošanas nozīmes. Autortiesības mūzikas aranžēšanas jomā. 2 2 2 2
Skaņdarba oriģināla pārveides galvenie paņēmieni un principi. Kompozīcijas pamati. 4 6 2 6
Aranžēšanas pamatprincipi un metodes vokāliem sastāviem. Kora pārlikumu veidi. Darba diapazoni. 4 8 2 10
Tautas melodiju brīva apdare. Aranžējuma veikšana harmonijas burtu apzīmējumu sistēmā. 4 8 2 12
Solo skaņdarbu pārlikumi. Klavieru skaņdarbu pārlikumi. 4 8 2 12
Instrumentācija. Instrumentālu skaņdarbu pārlikumi. 8 12 2 16
Improvizācijas pamati. Dažādi pavadījumu veidi. 6 8 4 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt mūzikas skolotāja darbā nepieciešamās teorētiskās zināšanas un profesionālās kompetences mūzikas aranžēšanas jomā, attīstīt prasmes iegūtās zināšanas kompetenti un radoši pielietot pedagoģiskajā un mākslinieciskajā darbībā. Uzdevumi: - iepazīties ar aranžēšanas priekšmeta teorētiskajām nostādnēm, pamatprincipiem un metodēm (aranžēšana, improvizācija, kompozīcija, instrumentācija). - izkopt prasmi patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus. - sniegt padziļinātas zināšanas mūzikas teorijā (aranžēšana, kompozīcija, instrumentu mācība u.c.), kuras nepieciešamas mūzikas skolotāja darbā. - izkopt prasmi patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus. - praktiski veidot mūzikas aranžējumus un pielietot tos pedagoga praksē. Akadēmiskās kompetences: - zināšanas un izpratne par aranžēšanas teorētiskajiem pamatprincipiem un metodēm; - padziļinātas zināšanas mūzikas teorijā. Profesionālās kompetences: - prasme veidot aranžējumus un izmantot tos pedagoģiskajā procesā; - prasme patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus atšķirīgiem izpildītājsastāviem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. pārzina aranžēšanas terminoloģiju un orientējas mūzikas aranžējumu autortiesību jautājumos; 2. zina un izprot aranžējumu veidošanas pamatprincipus dažādiem vokāliem un instrumentāliem sastāviem dažādos žanros; 3. pārzina cilvēka balss (tai skaitā bērnu, skolēnu) un mūzikas instrumentu diapazonus, vokālās un instrumentālās mūzikas rakstības/atskaņošanas iespējas. - Summatīvā vērtēšanas metode - tests eksāmenā.
Prasmes: 1. prot patstāvīgi un radoši pielietot mūzikas izteiksmes līdzekļus un veidot aranžējumus dažādos mūzikas žanros; 2. prot veidot aranžējumus dažādiem vokāliem un instrumentāliem sastāviem (skolas mācību procesam). - Formatīva vērtēšana katrā praktiskajā nodarbībā - veikto individuālo aranžējumu izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode eksāmenā (sagatavota aranžējuma izvērtēšana).
Kompetence: profesionāla meistarība mūzikas materiāla pielāgošanā pedagoģiskā procesa vajadzībām. - Tehniskās un mākslinieciskās kvalitātes izvērtēšana (praktisko nodarbību un eksāmena aranžējumi) - spēj sasniegt noteiktu māksliniecisku un tehnisku kvalitāti patstāvīgi veidotā aranžējumā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Ikdienas aranžējumu (praktiskajās nodarbībās) formatīvā vērtēšana. - 50%
Eksāmena testa vērtējums. - 20%
Eksāmena aranžējumu vērtējums (2 sagatavoti aranžējumi). - 30%
 
Priekšzināšanas Mūzikas vēstures un teorijas, instrumenta spēles priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]