Kods | LA1147 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ilgtspējīgas attīstības ietvari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss ietver ilgtspējīgas attīstības (IA) pamatjautājumus, principus, problēmas un risinājumu iespējas dažādos mērogos un līmeņos. Kursa ietvaros tiek akcentēta sistēmiskās domāšanas nepieciešamība atbilstošāko pieeju identificēšanai problēmu risināšanai un virzības uz mērķu sasniegšanu mērīšanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa uzdevumi: Iepazīstināt studējošos ar IA vispārējām likumsakarībām, aspektiem un radīt priekšnoteikumus ar izglītības un sociālo jomu saistītu IA pārvaldības instrumentu praktiskai izmantošanai un snieguma novērtēšanai. Studiju kursa mērķis: 1. Pilnveidot sistēmiskās zināšanas par attīstības alternatīvu nepieciešamību, to īstenošanas iespējām un novērtēšanas metodēm dažādos līmeņos un jomās (izglītībā, apkaimē un kopienā, mājsaimniecībā). 2. Veidot izpratni par IA pārvaldības instrumentiem. 3. Attīstīt prasmes izvērtēt dažādu faktoru ietekmi uz cilvēka veselību, vides kvalitāti, ekonomisko attīstību. 4. Pilnveidot prasmi radoši integrēt IA tēmas mācību priekšmetu saturā un metodikā, audzināšanas darbā, iniciēt un īstenot uz ilgtspēju vērstus projektus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Analizē IA veicinošos un ierobežojos faktorus dažādās situācijās, jomās un mērogos.
2. Izskaidro resursu un enerģijas pieejamības lomu vides un attīstības jautājumu risināšanā.
3. Raksturo teorētiskās atziņas un labās prakses piemērus konkrētos vides un IA jautājumos. - Pārmaiņu projekts, diskusijas seminārā, starppārbaudījums. Prasmes: 4. Spēj radoši pielietot zināšanas par IA ietekmējošiem faktoriem reālu attīstības situāciju novērtēšanā, piemēram, attiecībā uz konkrētiem procesiem vai tendencēm apkaimē, izglītības iestādē. 5. Spēj konstruktīvi sadarboties komandā, izstrādājot starpdisciplinārus projektus. 6. Spēj radoši integrēt IA tēmas mācību saturā un metodikā, iniciēt uz ilgtspēju vērstus projektus. - Pārmaiņu projekts, diskusijas seminārā, starppārbaudījums. Kompetence: 7. Spēj piedāvāt radošus risinājumus ilgtspējīgākam, videi draudzīgākam indivīdu un sabiedrības dzīvesveidam, analizējot ierobežojošos un veicinošos faktorus. 8. Pārzina IA, izturētspējas tematiku, to saskares punktus un pielietošanas spektrus. Izvērtē vides un attīstības jautājumu ilgtspējas komponentes un to ietekmējošos faktorus. - Pārmaiņu projekts, diskusijas seminārā, starppārbaudījums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums un dalība seminārā - 40%
Pārmaiņu projekta izstrāde un prezentācija - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|