LA1145 Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija II

Kods LA1145
Nosaukums Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Valce, Līga Enģele
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā sistēmiski tiek aplūkota Eiropas mūzikas kultūras attīstība kultūrvēsturiskā griezumā un jaunāko attīstības tendenču aspektā; tiek veicināta mūzikas skolotāja darbā nepieciešamo mūzikas teorētisko zināšanu, praktisko iemaņu un profesionālās kompetences pilnveide; tiek attīstīta prasme iegūtās zināšanas izmantot pedagoģiskajā un radošajā darbībā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
I daļa: 1. Formveide. Struktūras. Attīstības paņēmieni. 2 4 2 6
2. Formveides principi no baroka līdz mūsdienām. 4 6 2 8
3. Periods un vienkāršās formas – padziļināti analītisks skatījums. 2 4 2 6
4. Mūzikas kompozīcijas funkcijas, to līmeņi. 2 4 0 6
5. Mūzika un teksts. Vokālās mūzikas analīzes specifika. 2 4 2 8
6. Mūzikas dramaturģija. 4 6 2 8
7. Faktūra, izklāsts. 2 4 2 8
8.. Izvērstās formas, mūzikas žanri. 2 4 2 8
II daļa: 1. Mūzikas pirmsākumi. 2 4 0 6
2. Antīkā mūzika. 2 4 0 6
3. Viduslaiku mūzika. 4 4 2 6
4. Renesanses mūzika. 4 4 2 6
5. Baroka mūzika. 4 4 2 6
6. Klasicisms mūzikā. 4 4 2 6
7. Nacionālais romantisms mūzikā. 4 4 2 6
8. Vēlīnais romantisms, modernisms mūzikā. 4 6 2 6
9. Postmodernisms mūzikā. 4 6 0 6
10. Populārās mūzikas nacionālās skolas. 2 6 0 6
11. Populārā mūzika (džezs, rokmūzika, popmūzika). 2 6 2 6
12. Pasaules mūzika. 4 6 2 6
13. Mūzikas industrializācija. 4 10 2 6
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot un attīstīt mūzikas skolotāja darbā nepieciešamās zināšanas, prasmes un profesionālo kompetenci mūzikas vēsturē un teorijā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. sniegt zināšanas par mūzikas attīstību kultūrvēsturiskā kontekstā un veicināt kultūras procesu kopsakarību izpratni; 2. attīstīt prasmi raksturot un analizēt dažādu mūzikas stilu, žanru un formu skaņdarbus; 3. pilnveidot teorētiskās zināšanas par mūzikas valodu, izteiksmes līdzekļiem, attīstības loģiku; 4. izkopt muzikālās dzirdes, muzikālās atmiņas, metroritma un formas izjūtas, vokālās intonēšanas un nošu teksta lasīšanas (solmizācijas) iemaņas; 5. veicināt prasmi iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas pielietot pedagoģiskajā un radošajā darbībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - zina mūzikas teoriju un vēsturi mūzikas skolotāja darbā nepieciešamajā līmenī; - izskaidro dažādus terminus mūzikas teorijā un vēsturē; - izprot mūzikas loģikas un harmonisko sistēmu; - spēj orientēties un raksturot dažādu laikmetu mūzikas stilus, žanrus, formas, estētiku kultūrvēsturiskā kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Prasmes: - prot precīzi izlasīt, sadzirdēt, atcerēties, reproducēt mūzikas materiālu; - prot skatīt mūzikas teorijas un vēstures jautājumus kopsakarībās; - prot analizēt mūziku un argumentēti diskutēt par aktualitātēm mūzikā mūsdienu kultūras kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Kompetence: - studē patstāvīgi, izmanto daudzveidīgus informācijas avotus un pārvalda nepieciešamās tehnoloģijas; - spēj sevi motivēt un veikt atbilstīgas darbības patstāvīgām studijām; - izvēlas dažādus informācijas avotus un tehnoloģijas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem un apskatāmās tēmas diskursam; - kritiski izvērtē iegūto informāciju, to analizē un leģitīmi izmanto studēšanas procesā / - spēj izklāstīt un argumentēt savu un citu viedokli, uzskatus, tos salīdzināt. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgo darbu vērtējums (praktiskajās nodarbībās 1. daļā). - 40%
Pārbaudes darbs (1. daļa). - 30%
Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (2. daļa). - 30%
 
Priekšzināšanas Zināšanas mūzikas vēstures un teorijas jomā iepriekšējā pieredzē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]