Kods | LA1145 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Valce, Līga Enģele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā sistēmiski tiek aplūkota Eiropas mūzikas kultūras attīstība kultūrvēsturiskā griezumā un jaunāko attīstības tendenču aspektā; tiek veicināta mūzikas skolotāja darbā nepieciešamo mūzikas teorētisko zināšanu, praktisko iemaņu un profesionālās kompetences pilnveide; tiek attīstīta prasme iegūtās zināšanas izmantot pedagoģiskajā un radošajā darbībā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot un attīstīt mūzikas skolotāja darbā nepieciešamās zināšanas, prasmes un profesionālo kompetenci mūzikas vēsturē un teorijā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. sniegt zināšanas par mūzikas attīstību kultūrvēsturiskā kontekstā un veicināt kultūras procesu kopsakarību izpratni; 2. attīstīt prasmi raksturot un analizēt dažādu mūzikas stilu, žanru un formu skaņdarbus; 3. pilnveidot teorētiskās zināšanas par mūzikas valodu, izteiksmes līdzekļiem, attīstības loģiku; 4. izkopt muzikālās dzirdes, muzikālās atmiņas, metroritma un formas izjūtas, vokālās intonēšanas un nošu teksta lasīšanas (solmizācijas) iemaņas; 5. veicināt prasmi iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas pielietot pedagoģiskajā un radošajā darbībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- zina mūzikas teoriju un vēsturi mūzikas skolotāja darbā nepieciešamajā līmenī;
- izskaidro dažādus terminus mūzikas teorijā un vēsturē;
- izprot mūzikas loģikas un harmonisko sistēmu;
- spēj orientēties un raksturot dažādu laikmetu mūzikas stilus, žanrus, formas, estētiku kultūrvēsturiskā kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode:
mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana;
mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana.
Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). Prasmes: - prot precīzi izlasīt, sadzirdēt, atcerēties, reproducēt mūzikas materiālu; - prot skatīt mūzikas teorijas un vēstures jautājumus kopsakarībās; - prot analizēt mūziku un argumentēti diskutēt par aktualitātēm mūzikā mūsdienu kultūras kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). Kompetence: - studē patstāvīgi, izmanto daudzveidīgus informācijas avotus un pārvalda nepieciešamās tehnoloģijas; - spēj sevi motivēt un veikt atbilstīgas darbības patstāvīgām studijām; - izvēlas dažādus informācijas avotus un tehnoloģijas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem un apskatāmās tēmas diskursam; - kritiski izvērtē iegūto informāciju, to analizē un leģitīmi izmanto studēšanas procesā / - spēj izklāstīt un argumentēt savu un citu viedokli, uzskatus, tos salīdzināt. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu vērtējums (praktiskajās nodarbībās
1. daļā). - 40%
Pārbaudes darbs (1. daļa). - 30% Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (2. daļa). - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas mūzikas vēstures un teorijas jomā iepriekšējā pieredzē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|