Kods | LA1144 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Valce, Līga Enģele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes mūzikas teorijas priekšmetu saturā: Mūzikas vēsture, Mūzikas forma, Harmonija, Solfedžo; pilnveidot analītiskās iemaņas stila, žanra, formas izpratnei. Studenti kursa apguves rezultātā pratīs analizēt mūzikas dzīvi visa tās izpausmju dažādībā un orientēties tajā gan informācijas, gan muzikālas pieredzes informāciju ziņā, kā arī demonstrēs zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas sākumskolas skolotājam.. Studiju kursa ietvaros tiek izkopta un pilnveidota mūzikas skolotāja profesionālā kompetence.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes mūzikas teorijas priekšmetu saturā: Mūzikas vēsture, Mūzikas forma, Harmonija, Solfedžo; pilnveidot analītiskās iemaņas stila, žanra, formas izpratnei. Uzdevumi: 1. paplašināt muzikāli teorētisko zināšanu loku; 2. attīstīt prasmi lietot mūzikas analīzes terminoloģiju, kas nepieciešama mūzikas izpratnei un analīzei; 3. attīstīt prasmi analizēt dažādus mūzikas valodas elementus, skaņdarbus un skaņdarbu fragmentus daudzveidīgos uzdevumos (rakstiski, mutiski, pēc dzirdes, no notīm). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
zina mūzikas teoriju un vēsturi mūzikas skolotāja darbā nepieciešamajā līmenī;
izskaidro dažādus terminus mūzikas teorijā un vēsturē;
izprot mūzikas loģikas un harmonisko sistēmu;
spēj orientēties un raksturot dažādu laikmetu mūzikas stilus, žanrus, formas, estētiku kultūrvēsturiskā kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode:
mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana;
mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana.
Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). Prasmes: prot precīzi izlasīt, sadzirdēt, atcerēties, reproducēt mūzikas materiālu; prot skatīt mūzikas teorijas un vēstures jautājumus kopsakarībās; prot analizēt mūziku un argumentēti diskutēt par aktualitātēm mūzikā mūsdienu kultūras kontekstā; prot reflektēt par mūzikas valodas elementiem, par mūzikas stiliem un žanriem, demonstrējot zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas sākumskolas skolotājam. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). Kompetence: prot studēt patstāvīgi, izmantot daudzveidīgus informācijas avotus un pārvaldīt nepieciešamās tehnoloģijas /prot un spēj sevi motivēt un veikt atbilstīgas darbības patstāvīgām studijām; prot izvēlēties dažādus informācijas avotus un tehnoloģijas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem un apskatāmās tēmas diskursam; prot kritiski izvērtēt iegūto informāciju, pieņemt adekvātus lēmumus un izteikt spriedumus, radoši to apstrādāt un izmantot studēšanas procesā; spēj izklāstīt un argumentēt savu un citu viedokli, uzskatus, tos salīdzināt. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs. - 50%
Eksāmens (tests) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas mūzikas vēstures un teorijas jomā iepriekšējā pieredzē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|