LA1144 Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija I

Kods LA1144
Nosaukums Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas vēsture un teorija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Valce, Līga Enģele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes mūzikas teorijas priekšmetu saturā: Mūzikas vēsture, Mūzikas forma, Harmonija, Solfedžo; pilnveidot analītiskās iemaņas stila, žanra, formas izpratnei. Studenti kursa apguves rezultātā pratīs analizēt mūzikas dzīvi visa tās izpausmju dažādībā un orientēties tajā gan informācijas, gan muzikālas pieredzes informāciju ziņā, kā arī demonstrēs zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas sākumskolas skolotājam..
Studiju kursa ietvaros tiek izkopta un pilnveidota mūzikas skolotāja profesionālā kompetence..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. lekcija / praktiskā nodarbība. Skaņa un skanējums. / Mūzikas sistēma. Toņi, pustoņi. Melodika. 2 2 0 2
2. lekcija / praktiskā nodarbība. Tempo-metro-ritms. 2 4 2 6
3. lekcija / praktiskā nodarbība. Skaņkārta un tonalitāte. Notācija un atslēgas. 2 4 0 6
4. lekcija / praktiskā nodarbība. Intervālika. 2 4 2 6
5. lekcija / praktiskā nodarbība. Akordika. 2 4 0 6
Latviešu mūzikas pirmsākumi kultūrvēsturiskā griezumā. Tautas mūzika. Cittautu mūzikas kultūra Latvijā līdz 20. gs. sākumam. 2 4 0 4
Latviešu profesionālās mūzikas kultūras aizsākumi. Dziesmu svētku tradīcija. 2 4 2 4
Latviešu mūzikas klasiķu ieguldījums latviešu kultūrā 19. gs. beigās, 20. gs. 1.pusē. 2 4 0 6
Kora, vokālās un opermūzikas žanru attīstība Latvijā 20. gs. 1. pusē. 2 4 2 4
Simfoniskās un instrumentālās mūzikas žanru attīstība 20. gs. 1. pusē. 2 4 2 4
Simfoniskās un instrumentālās mūzikas attīstības tendences Latvijā 20. gs. 2. pusē un 21. gs. sākumā. 2 4 2 4
Kora, vokālās un opermūzikas attīstība Latvijā 20. gs. 2. pusē un 21. gs. sākumā. 2 4 2 4
Populārās un džeza mūzikas attīstība un tendences Latvijā 20. gs. un 21. gs. 4 4 2 4
Profesionālā un amatierizpildītājmāksla, muzikoloģija un mūzikas izglītība Latvijā 20. gs. Latviešu mūzikas kultūras aktualitātes un problēmas 21. gs. sākumā. Latviešu mūzika pasaulē. Pasākumi, festivāli, konkursi Latvijā. Informācijas resursi par latviešu mūziku. 4 2 0 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes mūzikas teorijas priekšmetu saturā: Mūzikas vēsture, Mūzikas forma, Harmonija, Solfedžo; pilnveidot analītiskās iemaņas stila, žanra, formas izpratnei. Uzdevumi: 1. paplašināt muzikāli teorētisko zināšanu loku; 2. attīstīt prasmi lietot mūzikas analīzes terminoloģiju, kas nepieciešama mūzikas izpratnei un analīzei; 3. attīstīt prasmi analizēt dažādus mūzikas valodas elementus, skaņdarbus un skaņdarbu fragmentus daudzveidīgos uzdevumos (rakstiski, mutiski, pēc dzirdes, no notīm).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: zina mūzikas teoriju un vēsturi mūzikas skolotāja darbā nepieciešamajā līmenī; izskaidro dažādus terminus mūzikas teorijā un vēsturē; izprot mūzikas loģikas un harmonisko sistēmu; spēj orientēties un raksturot dažādu laikmetu mūzikas stilus, žanrus, formas, estētiku kultūrvēsturiskā kontekstā. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Prasmes: prot precīzi izlasīt, sadzirdēt, atcerēties, reproducēt mūzikas materiālu; prot skatīt mūzikas teorijas un vēstures jautājumus kopsakarībās; prot analizēt mūziku un argumentēti diskutēt par aktualitātēm mūzikā mūsdienu kultūras kontekstā; prot reflektēt par mūzikas valodas elementiem, par mūzikas stiliem un žanriem, demonstrējot zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas sākumskolas skolotājam. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Kompetence: prot studēt patstāvīgi, izmantot daudzveidīgus informācijas avotus un pārvaldīt nepieciešamās tehnoloģijas /prot un spēj sevi motivēt un veikt atbilstīgas darbības patstāvīgām studijām; prot izvēlēties dažādus informācijas avotus un tehnoloģijas atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem un apskatāmās tēmas diskursam; prot kritiski izvērtēt iegūto informāciju, pieņemt adekvātus lēmumus un izteikt spriedumus, radoši to apstrādāt un izmantot studēšanas procesā; spēj izklāstīt un argumentēt savu un citu viedokli, uzskatus, tos salīdzināt. - Formatīvā vērtēšanas metode: mūzikas teorijas daļā - praktisko nodarbību uzdevumu izvērtēšana; mūzikas vēstures daļā - recenzijas, prezentācijas izvērtēšana. Summatīvā vērtēšanas metode mūzikas teorijas pārbaudes darbā un eksāmenā mūzikas vēsturē (tests).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs. - 50%
Eksāmens (tests) - 50%
 
Priekšzināšanas Zināšanas mūzikas vēstures un teorijas jomā iepriekšējā pieredzē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]