LA1140 Sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbība

Kods LA1140
Nosaukums Sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vineta Pole, Pāvels Jurs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss piedāvā izprast sadarbības pedagoģijas principus un sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē, akcentējot sadarbību un mijietekmi vairākos līmeņos – pedagogs – bērns; pedagogs- pedagogs; pedagogs – vecāks; pedagogs - sabiedrība. Izzinātas sadarbības formas un to realizācija pirmsskolas izglītības praksē. Studiju kursa ietvaros studenti attīstīta savu profesionālo kompetenci starpinstitucionālās sadarbības organizācijas praksē, pilnveidojot pirmsskolas izglītības iestādes darbības un sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Sadarbības raksturojums, filozofiskais, pedagoģiskais un sociālais pamatojums. 2 0 0 0
2. Sadarbības pamatprincipi: Sadarbības pamatprincipu izpēte: (1) pozitīvi savstarpējā atkarība,(2) individuālā atbildība, (3) tiešā saskarsme, (4) sociālās prasmes, (5) vērtēšana. Pamatprincipu realizācija organizējot darbu grupās. 6 0 0 0
3. Grupu attīstības dinamika: (1) kooperatīvā grupa, (2) sadarbīgā grupa, (3) pārveidojošā grupa. 4 0 2 0
4. Sadarbības formas. To izvēles nosacījumi. Sociālo prasmju aspekts sadarbībā. 4 24 2 32
5. Starpinstitucionālā sadarbība pirmsskolas izglītības iestādes darbā: aktualitāte un nepieciešamība, vērtīborientētas organizācijas darbība. Sadarbības kultūra: saskarsmes līmeņi veidošana un struktūra. 2 0 2 0
6. Pirmsskolas izglītības iestādes vajadzību diagnosticēšana starpinstitucionālās sadarbības plānošanai: 1) fokusēšanās uz klientu vajadzībām; 2) saistība ar ārējiem partneriem; 3) labās prakses piemēru analīze. 4 14 2 18
7. Starpinstitucionālās sadarbības instrumenti praksē: 1) komandas efektivitātes nodrošināšana; 2) sociālās līdzdalības un atbildības veicināšana; 3) elastīguma attīstīšana; 4) konkurētspējas veicināšana; 5) profesionālās dažādības akceptēšana un iesaistīšana; 6) uz uzticību balstītu kopienu aktualizēšana; 7) darbinieku iesaiste un motivēšana; 8) virtuālās līdzdalības izmantošana; 9) dāvināšanas kultūras veidošana. 4 0 2 0
8. Sadarbības kultūras veicināšana: 1) uz sadarbību vērstas uzvedības modelēšana; 2) koordinēšana; 3) darba spēju veicināšana; 4) socializācija un tīkla veidošanas metodes; 5) pāreja no vienošanās un sadarbību. 2 0 2 0
9. Starpinstitucionālās sadarbības stratēģijas izstrāde un realizācija praksē: 1) iespēju palielināšana, pateicoties informācijas apmaiņai; 2) investēšana nozīmīgu attiecību praktizēšanā; 3) motivācija; 4) uzticēšanās spēks un atzinība. 2 14 2 18
10. Starpinstitucionālās sadarbības modeļa izstrāde: 1) inovāciju ieviešana; 2) tradicionālā transformācijas; 3) koordinācija īstenošanā. 2 0 2 0
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot studentu izpratni par sadarbības formām, risinot pedagoģiskus, metodiskus un sociālus jautājumus, un attīstīt profesionālo kompetenci starpinstitucionālās sadarbības efektīvai organizācijai pedagoģiskajā praksē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izzināt sadarbības būtības filozofiskos, pedagoģiskos, sociālos aspektus un realizācijas principus pirmsskolas izglītības praksē. 2. Apgūt grupas dalībnieku sadarbības dinamikas virzību un to izpēti dažādos mijiedarbības līmeņos. 3. Pilnveidot zināšanas par starpinstitucionālo sadarbību organizācijas kultūras kontekstā; 4. Attīstīt profesionālās darbības prasmes starpinstitucionālās sadarbības plānošanā un organizēšanā. 5. Pilnveidot prasmes organizatorisko šķēršļu mazināšanā, orientējoties uz klientu vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādes darbībā; 6. Apgūt starpinstitucionālās sadarbības dalībnieku motivācijas stratēģijas un to īstenošanu praksē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot sadarbības pedagoģijas principus un sadarbības formas. 2. Raksturo starpinstitucionālās sadarbības modeļus. 3. Diagnosticē institūcijas vajadzības. 4. Pārzina starpdisciplinārās sadarbības plānošanas un organizēšanas specifiku. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija.
Prasmes: 1. Prot izvēlēties atbilstošo sadarbības formu mērķa sasniegšanai. 2. Pamato sadarbības satura un formu izvēles principus. 3. Nosaka un pamato pirmsskolas izglītības darbības jomas, kur nepieciešama starpinstitucionālā sadarbība. 4. Izstrādā pirmsskolas izglītības iestādes vajadzību shēmu. 5. Piesaista nepieciešamos potenciālos sadarbības partnerus. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija.
Kompetence: 1. Spēj uztvert un analizēt sadarbības grupu/ dalībnieku attīstības dinamiku. 2. Spēj vadīt sociālo prasmju apguves un pilnveides procesu grupu darbā. 3. Spēj modelēt starpinstitucionālo sadarbību. 4. Plāno un organizē un novērtē starpinstitucionālo sadarbību. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija - 60%
 
Priekšzināšanas Izglītības vadība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]