Kods | LA1140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Pole, Pāvels Jurs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss piedāvā izprast sadarbības pedagoģijas principus un sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē, akcentējot sadarbību un mijietekmi vairākos līmeņos – pedagogs – bērns; pedagogs- pedagogs; pedagogs – vecāks; pedagogs - sabiedrība. Izzinātas sadarbības formas un to realizācija pirmsskolas izglītības praksē. Studiju kursa ietvaros studenti attīstīta savu profesionālo kompetenci starpinstitucionālās sadarbības organizācijas praksē, pilnveidojot pirmsskolas izglītības iestādes darbības un sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot studentu izpratni par sadarbības formām, risinot pedagoģiskus, metodiskus un sociālus jautājumus, un attīstīt profesionālo kompetenci starpinstitucionālās sadarbības efektīvai organizācijai pedagoģiskajā praksē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izzināt sadarbības būtības filozofiskos, pedagoģiskos, sociālos aspektus un realizācijas principus pirmsskolas izglītības praksē. 2. Apgūt grupas dalībnieku sadarbības dinamikas virzību un to izpēti dažādos mijiedarbības līmeņos. 3. Pilnveidot zināšanas par starpinstitucionālo sadarbību organizācijas kultūras kontekstā; 4. Attīstīt profesionālās darbības prasmes starpinstitucionālās sadarbības plānošanā un organizēšanā. 5. Pilnveidot prasmes organizatorisko šķēršļu mazināšanā, orientējoties uz klientu vajadzībām pirmsskolas izglītības iestādes darbībā; 6. Apgūt starpinstitucionālās sadarbības dalībnieku motivācijas stratēģijas un to īstenošanu praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot sadarbības pedagoģijas principus un sadarbības formas.
2. Raksturo starpinstitucionālās sadarbības modeļus.
3. Diagnosticē institūcijas vajadzības.
4. Pārzina starpdisciplinārās sadarbības plānošanas un organizēšanas specifiku. - Aktīva līdzdalība semināros.
Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija. Prasmes: 1. Prot izvēlēties atbilstošo sadarbības formu mērķa sasniegšanai. 2. Pamato sadarbības satura un formu izvēles principus. 3. Nosaka un pamato pirmsskolas izglītības darbības jomas, kur nepieciešama starpinstitucionālā sadarbība. 4. Izstrādā pirmsskolas izglītības iestādes vajadzību shēmu. 5. Piesaista nepieciešamos potenciālos sadarbības partnerus. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija. Kompetence: 1. Spēj uztvert un analizēt sadarbības grupu/ dalībnieku attīstības dinamiku. 2. Spēj vadīt sociālo prasmju apguves un pilnveides procesu grupu darbā. 3. Spēj modelēt starpinstitucionālo sadarbību. 4. Plāno un organizē un novērtē starpinstitucionālo sadarbību. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Patstāvīgā darba savlaicīga izpilde un prezentācija - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izglītības vadība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|