Kods | LA1119 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmējdarbība un veselības menedžments profesionālajā darbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Kulberga, Mirdza Paipare | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek radīta izpratne par dzīvotspējīgas biznesa idejas projektiem, to veidiem un mērķiem, kā arī iegūtas zināšanas un prasmes ideju vadībā, pasākumu un darbību plānošanā un kontrolē, kā arī studenti tiks iepazīstināti ar veselības sistēmu starptautisko ietvaru un elementiem, pamatojoties uz Pasaules Veselības organizācijas pieeju un jaunākajiem politikas dokumentiem, ar mērķi sniegt izpratni par veselības sistēmas reformām pēdējo desmitgažu laikā un mērķi turpmākai sistēmas attīstībai. Milzīgo politisko un sociālekonomisko pārmaiņu dēļ priekšā vēl ir dažādas veselības reformas un izaicinājumi, piemēram, veselības aprūpes finansējuma stiprināšana, aprūpes nepārtrauktības nodrošināšana, veselības pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, saikne ar kopienām un sabiedrības veselības attīstība. Modulī īpaša uzmanība tiks pievērsta teorijai par veselības pakalpojumu organizēšanu un veselības sistēmu finansēšanu, lai uzlabotu spēju analizēt. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par uzņēmējdarbības procesiem, to sasaisti ar sociālās jomas iestāžu darbu un veidot priekšstatu par mūsdienu veselības sistēmu teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem: to uzbūvi, funkcijām un mērķiem, kā arī svarīgākajām aktualitātēm veselības pakalpojumu plānošanā, sniegšanā un pārvaldībā. Mērķis ir iepazīstināt studentus ar attiecīgo terminoloģiju un likt viņiem pielietot savas zināšanas praktiskos gadījumos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt ieskatu uzņēmējdarbības veidošanā, novērtēšanā un attīstībā. 2. Radīt izpratni par biznesa ideju un sociālās jomas pakalpojumu iespējamo sasaisti, izvērtēšanu un attīstību. 3. Apgūt pamatprasmes resursu plānošanā un Biznesa plāna izstrādē. 4. Sasniegt pašmācības ceļā veselības sistēmas koncepcijas. 5. Iepazīt gadījumus un labāko praksi no nozarē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina uzņēmējdarbības uzsākšanas un attīstības pamatprincipus.
2. Izprot produkta/pakalpojuma attīstības tendences.
3. Izprot veselības aprūpes reformas un veselības sistēmas pārejas posmā.
4. Izprot starpvalstu sadarbības nozīmi. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi.
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās.
Sekmīgi nokārtots eksāmens. PRASMES: 1. Plāno biznesa idejas attīstību un izstrādāt Biznesa plānu. 2. Plānofinanšu resursus. 3. Prot izstrādāt un īstenot dažāda veida aktuālus risinājumus sociālās uzņēmējdarbības jomā, atbilstīgi sabiedrības sociālajam pieprasījumam. 4. Prot veikt pašnovērtēšanu savas darbības kvalitātei. 5. Spēj interpretēt veselības politikas un veselības sistēmas mērķus. 6. Spēj izskaidrot, kā veselības sistēmas var organizēt un vadīt. 7. Spēj izskaidrot dažādus veselības aprūpes organizācijas modeļus. 8. Spēj izskaidrot dažādas veselības sistēmas. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi. Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. Sekmīgi nokārtots eksāmens. KOMPETENCE: 1. Spēj analizēt un pamatot savas un citu biznesa idejas, identificēt un izveidot sava biznesa modeli. 2. Spēj patstāvīgi plānot un veidot biznesa idejas attīstības plānus. 3. Spēj atlasīt labās prakses piemērus un pārņemt to pieredzi. 4. Spēj sagatavot dokumentāciju ideju īstenošanai. 5. Spēj definēt veselības sistēmas, to funkcijas un mērķus. 6. Spēj raksturot sistēmas pamatelementus: pārvaldību veselības aprūpē. 7. Spēj identificēt galvenos dalībniekus veselības nozarē. 8. Spēj raksturot veselības politikas izstrādes mērķus, principus un procesu. 9. Spēj analizēt galvenos veselības sistēmu modeļus un to galvenās īpašības. 10. Spēj raksturot dažādas veselības finansēšanas sistēmas un to spēju sasniegt veselības sistēmas mērķus. 11. Spēj kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - Sekmīgi nokārtoti individuālie darbi. Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās. - 40%
1. pārbaudes darbs (1. patstāvīgā darba prezentācija) - 0% 2. pārbaudes darbs (2. patstāvīgā darba prezentācija) - 5% 3. pārbaudes darbs (3. patstāvīgā darba prezentācija) - 5% 4. pārbaudes darbs (4. patstāvīgā darba prezentācija, diskusija) - 10% Pietiekama patstāvīgā darba (par 5. līdz 8. tēma) prezentācija - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|