LA1117 Montesori ārstnieciskā pedagoģija logopēdijā

Kods LA1117
Nosaukums Montesori ārstnieciskā pedagoģija logopēdijā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz zināšanas par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas teoriju un didaktiskajiem pamatprincipiem. Tiek apgūtas pamatprasmes Montesori didaktisko materiālu praktiskajā lietojumā valodas attīstības veicināšanas un valodas traucējumu korekcijas kontekstā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Montesori pedagoģijas vēsture. Montesori pedagoģijas vēsturiskais aspekts. Montesori pedagoģijas teorētiskās pamatkategorijas, to mūsdienu traktējums un izpratne logopēdijas kontekstā. Praktiskais darbs: Patstāvīgā darba prezentācija. 8 12 4 16
2. temats. Montesori ārstnieciskā pedagoģija. T. Hellbrigges koncepts Montesori ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas izveidē. Montesori ārstnieciskās pedagoģijas neiropsiholoģiskais pamatojums. Montesori terapija. Praktiskais darbs: Patstāvīgā darba prezentācija. 6 12 2 16
3. temats. Montesori pedagoģijas didaktiskie pamatprincipi un materiāli, to izmantošana terapijā. Pamatnostādnes Montesori nodarbību organizācijā un to izmantošana terapijā. Montesori didaktisko pamatprincipu, materiālu praktiskais lietojums un adaptēšana valodas attīstības veicināšanas un valodas traucējumu korekcijas procesā. Praktiskais darbs: Patstāvīgā darba prezentācija. 12 12 8 16
4. temats. Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. Montesori pedagoģija/ārstnieciskā pedagoģija kā veseluma pieejas metode valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. Praktiskais darbs: Patstāvīgā darba prezentācija. 6 16 2 20
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Montesori pedagoģiju un ārstniecisko pedagoģiju, tās izmantošanu runas un valodas attīstības veicināšanā un traucējumu korekcijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par Montesori pedagoģijas vēsturi, teoriju un didaktiskajiem pamatprincipiem. 2. Sniegt zināšanas par Montesori ārstniecisko pedagoģiju. 3. Apgūt prasmi lietot Montesori didaktisko materiālus valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. 4. Sniegt izpratni par veseluma pieejas nozīmi valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina Montesori pedagoģijas vēsturi un teorētiskās pamatkategorijas. 2. Ir izpratne par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas izmantošanu terapijā. 3. Ir zināšanas par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas teorētiskajiem un didaktiskajiem pamatprincipiem valodas attīstības, runas un valodas traucējumu korekcijas aspektā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: 1. Prot pamatot veseluma pieejas nozīmi valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā Montesori pedagoģijas aspektā. 2. Māk izmantot un adaptēt Montesori didaktiskos materiālus logopēdiskajā korekcijā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par veseluma pieejas nozīmi. 2. Izmanto Montesori pedagoģijas didaktiskos principus un materiālus valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgie darbi - 40%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par bērna attīstības fizioloģiju, runas un valodas attīstības priekšnosacījumiem, runas un valodas attīstības traucējumiem. Psiholoģija skolotājiem Bērna attīstības fizioloģija un slimības Skaņu izrunas traucējumi Valodas traucējumi bērniem I, II
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]