Kods | LA1117 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Montesori ārstnieciskā pedagoģija logopēdijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas teoriju un didaktiskajiem pamatprincipiem. Tiek apgūtas pamatprasmes Montesori didaktisko materiālu praktiskajā lietojumā valodas attīstības veicināšanas un valodas traucējumu korekcijas kontekstā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Montesori pedagoģiju un ārstniecisko pedagoģiju, tās izmantošanu runas un valodas attīstības veicināšanā un traucējumu korekcijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par Montesori pedagoģijas vēsturi, teoriju un didaktiskajiem pamatprincipiem. 2. Sniegt zināšanas par Montesori ārstniecisko pedagoģiju. 3. Apgūt prasmi lietot Montesori didaktisko materiālus valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. 4. Sniegt izpratni par veseluma pieejas nozīmi valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina Montesori pedagoģijas vēsturi un teorētiskās pamatkategorijas.
2. Ir izpratne par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas izmantošanu terapijā.
3. Ir zināšanas par Montesori ārstnieciskās pedagoģijas teorētiskajiem un didaktiskajiem pamatprincipiem valodas attīstības, runas un valodas traucējumu korekcijas aspektā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot pamatot veseluma pieejas nozīmi valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā Montesori pedagoģijas aspektā. 2. Māk izmantot un adaptēt Montesori didaktiskos materiālus logopēdiskajā korekcijā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par veseluma pieejas nozīmi. 2. Izmanto Montesori pedagoģijas didaktiskos principus un materiālus valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģijas, ārstnieciskās pedagoģijas un terapijas teorētiskie aspekti (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija Latvijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori didaktiskie materiāli un to lietojums valodas attīstības veicināšanā/valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Montesori pedagoģija valodas attīstības veicināšanā un valodas traucējumu korekcijā (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgie darbi - 40% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par bērna attīstības fizioloģiju, runas un valodas attīstības priekšnosacījumiem, runas un valodas attīstības traucējumiem. Psiholoģija skolotājiem Bērna attīstības fizioloģija un slimības Skaņu izrunas traucējumi Valodas traucējumi bērniem I, II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|