Kods | DA0001 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads vispārīgajā ķīmijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Plotniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nostiprina un rada padziļinātu izpratni par elementu un vielu uzbūvi, par sakarībām starp dažādām neorganisko savienojumu klasēm, to reakciju gaitu. Students apgūs spēju racionāli veikt ar ķīmiskiem procesiem saistītus aprēķinus. Mācību darbs orientēts uz teorētisko zināšanu nostiprināšanu patstāvīgi risinot dažādas vispārīgās ķīmijas problēmas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par ķīmijas pamatjēdzieniem, attīstīt un nostiprināt prasmes vienkāršāko ķīmijas uzdevumu risināšanā un periodiskās tabulas datu praktiskā izmantošanā. Studiju kursa uzdevumi ir radīt izpratni par vispārīgās ķīmijas pamatjēdzieniem, spēju izmantot iegūtās zināšanas konkrētu teorētisko problēmu un uzdevumu risināšanā dažādās ķīmijas jomās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot elementu periodisko tabulu, spēj novērtēt elementa ķīmiskās īpašības pēc tā novietojuma periodiskajā tabulā. - Pārbaudes forma: kontroldarbi, eksāmens. Pārzina neorganisko savienojumu pamatklases, savienojumu ķīmiskās īpašības. - Pārbaudes forma: kontroldarbi, eksāmens. Izprot uzdevumu risināšanas pamatprincipus, analizē dotos lielumus, veic aprēķinus. - Pārbaudes forma: kontroldarbi, eksāmens. Prot izmantot koncentrāciju izteiksmes veidus, veicot aprēķinus par šķīdumu gatavošanu vai atšķaidīšanu. - Pārbaudes forma: kontroldarbi, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu un ķīmijas zināšanas vispārējās vidējās izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|