Kods | LA1112 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads zemes zinātnēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Grospiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai spētu raksturot Zemes kā planētas vietu Saules sistēmā. izskaidro Zemes-Mēness un Saules gravitācijas sakarību ar plūdmaiņām, Zemes iekšējo un ārējo sfēru uzbūvi. Izskaidrot Zemes endogēno procesu būtību un to izpausmi Zemes litosfēras un reljefa veidošanā, okeānu, virszemes un pazemes ūdeņu ģeoloģisko darbību un mūsdienu procesu norisi ūdeņos.. Raksturot iežu tipus un izskaidro iežu cikla būtību, raksturo un izskaidro eksogēno ģeoloģisko procesu norisi uz Zemes, raksturot zemeslodes hidroloģiskos objektus, izskaidro mijiedarbību ar litosfēru un atmosfēru. Raksturot atmosfēras uzbūvi un izskaidro atmosfērā notiekošo procesu norisi, kā arī to nozīmi ģeogrāfiskā ainavu veidošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: ir nodrošināt sistemātisku zināšanu iegūšanu par mūsdienu Zemes zinātņu fundamentālajiem principiem, likumsakarībām un pētījumu metodēm. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar fundamentālajiem jautājumiem par Zemes iekšējo un ārējo sfēru, zemes virsmas un ģeogrāfisko ainavu apvalka uzbūvi, procesiem, dinamiku un dabas struktūrām, kuras veidojas laika gaitā dažāda mēroga dabas sistēmu dinamiskās mijiedarbības rezultātā. 2. Attīstīt prasmes radoši pielieto zināšanas par ilgtspējīgu attīstību ietekmējošiem faktoriem situāciju novērtēšanā, 3. Attīstīt kompetences - argumentēti pamatot cilvēka rīcības un dabas procesu mijiedarbības sagaidāmo rezultātu lokālā, reģionālā un globālā mērogā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina Zemes ģeogrāfisko apvalku ietverošo sfēru mijiedarbību un argumentēti pamato mijiedarbības sekas atbilstoši vietas ģeogrāfiskajam novietoju
2. Izprot Visuma izcelšanās teorijas un procesus, Zemes kā planētas Saules sistēmā, Zemes-Mēness un Saules sakarības.
3. Zina par Zemes iekšējo un ārējo sfēru uzbūvi, pamato priekšstatus un zināšanas par Zemes uzbūvi. Zemes endogēno un eksogēno procesu būtību. Zemeslodes hidroloģiskos procesus. Atmosfēras uzbūvi, sastāvu un procesiem tajā. - Pārbaudes darbs: Endogēnie procesi
Pārbaudes darbs: Eksogēnie procesi
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot atpazīt minerālus un iežus pēc noteiktām pazīmēm. 2. Prot strādāt ar kartogrāfisko materiālu. - Pārbaudes darbs: Minerālu un iežu noteikšana Pārbaudes darbs: Topogrāfiskās karte izstrāde Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Prot izmantot zināšanas par Zemes ģeosfērām un procesiem tajās. 2. Spēj pamatot cilvēka rīcības un dabas procesu mijiedarbības sagaidāmo rezultātu lokālā, reģionālā un globālā mērogā. - Pārbaudes darbs: Seminārs “Izmaiņas dabas procesos cilvēka darbības rezultātā” Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs Zemes ģeosfēras - 30%
Pārbaudes darbs Seminārs “Izmaiņas dabas procesos cilvēka darbības rezultātā” - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|