Kods | LA1111 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides zinātnes pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaru veido Zemes sistēmu mijiedarbības raksturojums, piesārņojuma veidošanās un ietekme, klimata jautājumi, dabas daudzveidibas saglabāšanas problemātika, ilgtspējīgas un aprites ekonomikas pamatrpincipi. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Iepazīstināt ar globālām, reģionālām un vietējām vides problēmām, to cēloņiem un novēršanas iespējām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt izpratni par vides kā kompleksas sistēmas pastāvēšanas un funkcionēšanas principiem. 2. Aplūkot vides piesārņojuma ietekmju, vielu un enerģijas aprites ciklus. 3. Iepazīstināt ar ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem, pētījumu metodēm vides zinātnē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Spēj izskaidrot vides zinātnes nozares būtību un definēt galvenās vides zinātnes pētāmās problēmas globālā, reģionālā un vietējā mērogā.
2. Spēj formulēt ilgtspējīgas attīstības pamatprincipus un aprites ekonomikas jēdzienu.
3. Spēj izskaidrot vielu aprites ciklus, dabas resursu veidus un nozīmi tautsaimniecībā, vides piesārņojuma ietekmju veidus uz vidi un sabiedrību. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, tests, eksāmens.
Students spēj analizēt vielu aprites ciklu specifiku, pamatot Zemes sistēmu savstarpējo saistību. Prasmes: 4. Prot identificēt un kritiski analizēt apkārtējā vidē esošos dabas un enerģētiskos resursus, riskus to ilgtspējīgai saglabāšanai. 5. Spēj diskutēt par ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem, galvenajām problēmām un iespējamiem vides ilgtspējas problēmu risinājumiem. 6. Prot strādāt komandā, lai identificētu un risinātu vides problēmas – organizē savstarpējo sadarbību, sadala pienākumus un atbildību. 7. Prot komunicēt ar auditoriju, prezentēt savus un grupā iegūtus izpētes rezultātus par vides aizsardzības jautājumiem. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, tests, eksāmens. Students izstrādā gadījuma pētījumu par konkrētu problēmu pilsētvidē un piedāvā pamatotus un noteiktām mēŗkgrupā adresētus risinājumus. Kompetence: 8. Spēj novērtēt vides, dabas, ekonomikas un sociālo problēmu mērogu, vides stāvokli Latvijā un Eiropā. 9. Prot argumentēti ierosināt priekšlikumus par iespējamiem vides ilgtspējas problēmu risinājumiem Latvijā un Eiropā. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, tests, eksāmens. Students demonstrē spēju izmantot sistēmisko un kritisko domāšanu, spēj novērtēt ilgstpējīgas attīstības instrumentu kompleksu izmantošanu, lietojot uzraudzības rādītājus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izstrādāts un aizstāvēts patstāvīgais darbs - 30%
Praktiskie darbi - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|