Kods | LA1110 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kompozīcijas un datorgrafikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilva Magazeina-Līduma, Diāna Apele, Aina Strode | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss paredz studentus iepazīstināt ar kompozīcijas mākslinieciskajiem izteiksmes līdzekļiem, kompozīcijas uzbūves pamatprincipiem, veidiem un to pielietošanas iespējām. Iegūtās zināšanas ļaus izprast kompozīciju kā radošas izpausmes nozīmīgu sastāvdaļu dizaina un tehnoloģiju skolotāja profesijā. Studenti kursā iegūs prasmes un iemantos iemaņas praksē pielietot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas pamatprincipus, praktiski darbojoties attīstīs radošās spējas, uztveri un iztēli, ar grafisko lietotņu palīdzību spēs realizēt dizaina projektus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir attīstīt radošās spējas, uztveri un iztēli, praktiski apgūstot kompozīcijas mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kompozīcijas uzbūves pamatprincipus un veidus, lai ar grafisko lietotņu palīdzību studenti spētu realizēt dizaina projektus. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar kompozīcijas mākslinieciskajiem izteiksmes līdzekļiem, kompozīcijas uzbūves pamatprincipiem, veidiem un to pielietošanas iespējām. 2. Apgūt prasmes un iemantot iemaņas praksē pielietot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas uzbūves pamatprincipus. 3. Praktiski apgūt datorgrafikas lietotnes rīkus un izzināt to iespējas. 4. Iegūt izpratni par kompozīciju kā radošas izpausmes nozīmīgu sastāvdaļu, prasmi to lietot daudzveidīgā radošā tehnoloģiju jomas skolotāja profesionālajā darbībā. 5. Iegūt pieredzi izteikt tēlus, tēmas un idejas radošā kompozīcijā, analizēt radošā darba procesu un rezultātu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Pārzina mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un to kompozīcijas kārtošanas pamatprincipus, veidus, zina datorgrafikas pamatjēdzienus. - Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) Prasmes: 2. Izvēlas un prasmīgi lieto atbilstošus datorgrafikas lietotnes rīkus dizaina risinājumu izstrādei, mērķtiecīgi lieto mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kompozīcijas pamatprincipus un veidus dizaina ideju realizācijā. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) 3. Iegūst, atlasa, apstrādā un analizē informāciju mākslas un dizaina jomā, izmanto jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) 4. Izvērtē un izmanto tehnoloģiju jomas skolotāja darbības nozarē dažādas metodikas un praktiskas pieejas, parāda savas profesijas teoriju, metodiku un uzskatu izpratni. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) 5. Strukturē savas zināšanas kompozīcijā un datorgrafikā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību skolotāja profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) Kompetence: 6. Izstrādā skiču projektus, plāno un realizē māksliniecisko ideju, izmanto datortehnoloģijas ieceres vizualizācijā. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) 7. Radoši izpaužas piedaloties skolas un ārpusskolas rīkotajās tehnoloģiju jomas izstādēs, strādā patstāvīgi un komandā, sadarbojoties ar citiem. - Starppārbaudījums (praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (starpskate) - 20%
2.Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (skate) - 40% Eksāmens (patstāvīgi apgūtas eksāmena tēmas un to mutiska prezentēšana, diskusija studentu grupā) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|