Kods | DE1013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras izstrādes šabloni | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Natālija Prokofjeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Viens no programmatūras izstrādes pamatuzdevumiem ir vispiemērotāko projektēšanas šablonu un paradigmu izvēle. Kaut arī programmatūra tiek rakstīta, izmantojot dažādas programmēšanas valodas, izskatāmie šabloni ir lietojami visās valodās, dodot iespēju rakstīt lietojumus ātrāk un vieglāk. Dažādi šabloni ir paredzēti dažādu problēmu risināšanai, taču daļu no tiem var veiksmīgi apvienot, radot ērti pilnveidojamu modulāru bāzi tālākai projekta attīstībai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes par programmatūras izstrādes šabloniem, kā arī apgūt dažādu programmēšanas šablonu un projektēšanas paradigmu būtību un lietošanas nepieciešamību. Studiju kursa uzdevums ir attīstīt studentu analītiskās spējas izvēlēties vispiemērotāko šablonu uzdevuma risināšanai, izpētot mūsdienu programmēšanas šablonus un paradigmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studentam ir izpratne, kas ir projektēšanas šablons un kādiem mērķiem tas ir paredzēts - Patstāvīgi izpildīts un pozitīvi novērtēts 1. laboratorijas darbs. Studentam ir prasme atšķirt dažādu tipu un uzdevumu risināšanas šablonus - Patstāvīgi izpildīts un pozitīvi novērtēts 2. laboratorijas darbs. Students spēj analizēt un pareizi izvēlēties veidošanas šablonu atbilstoši specifiskām prasībām - Patstāvīgi sagatavots, veiksmīgi aizstāvēts un pozitīvi novērtēts referāts. Students ir spējīgs pamatot šablonu izvēles priekšrocības un trūkumus izvērtējot uzdevuma ārējos faktorus - Izpildīta datorizētā zināšanu pārbaude (tēma “Dažādu šablonu lietojumsfēras salīdzināšana”), par kuru iegūts pozitīvs vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 40%
Kontroldarbs - 30% Referāts - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas valodas (DIP208) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|