LA1160 Angļu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi

Kods LA1160
Nosaukums Angļu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Indra Kalniņa
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir dot iespēju studentiem papildināt zināšanas, pilnveidot prasmes un kompetenci svešvalodu mācību metodikā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Angļu valodas skolotāja profesionālās zināšanas un prasmes kompetenču pieejas īstenošanā. Atkārtojums: valodas aspekti, valodas prasmes, valodas mācīšanās un valodas mācīšana. Angļu valodas stundas plānošana un izmantojamie resursi. Mācību procesa vadīšana un pārraudzīšana. Starptautiskie eksāmeni un kursi angļu valodas skolotāja kvalifikācijas celšanai (CELTA, DELTA, TKT). Kompetenču pieejas izglītībā rašanās sociālekonomiskais un politiskais konteksts, īstenošanas pieredze un izaicinājumi. Kompetenču pieeja mācību stundā – teorija un prakse. 4 6 2 8
2. temats. Svešvalodu apguves teorijas un mācību metodes. Angļu valodas mācību metodikas vēsture. Metode. Pieeja. Princips. Paņēmiens. 4 6 2 8
3. temats. Gramatiskā tulkošanas metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes, izmantojot tulkošanu angļu valodas stundās. 4 6 2 8
4. temats. Tiešā metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Vizuālie uzskates līdzekļi. Diktātu veidi un to izmantošanas iespējas angļu valodas stundā 4 6 2 8
5. temats. Audio lingvālā metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 4 6 2 8
6. temats. Valodas mācīšanās darbībā. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. Spēļu ar kustībām izmantošana dažādās vecuma grupās. 4 6 2 8
7. temats. Klusā mācīšanās. Metožu demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes 4 8 2 8
8. temats. Valodas mācīšanās grupā. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 4 6 2 8
9. temats. Suģestēšana. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes 4 6 2 8
10. temats. Komunikatīvā mācīšanās. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas komunikatīvās aktivitātes. 4 6 2 8
11. temats. Mācību modeļi: Sociālā kopa (Kooperatīvā mācīšanās, Lomu spēle, Diskusija). Mācību stili: sacensība, individuālisms, sadarbība. Kooperatīvās, sadarbīgās, pārveidojošās grupas. KM pamatprincipi. Sociālās prasmes, to diagnosticēšana, attīstīšana un izvērtēšana. Novērtējums un izvērtējums. KM struktūras un paņēmieni. Dažādu struktūru un paņēmienu demonstrācija, filmēšana un analīze. Lomu spēles demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Diskusijas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. 8 8 2 8
12. temats. Mācību modeļi: Kognitīvā kopa (Koncepcijas veidošana un koncepcijas sasniegšana, Mnemonika, Debate). Koncepcijas veidošanas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Koncepcijas sasniegšanas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Debates demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Diskusijas un debates salīdzinājums. 4 6 2 8
13. temats. Mācību modeļi: Personiskā kopa (Nedirektīvā mācīšanās, Pašvērtības veicināšana) Demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. 2 4 2 8
14. temats. Mācību modeļi: Biheivioristiskā kopa (Tiešā instrukcija, Asociatīvā mācīšanās, Simulācija). Simulācijas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Lomu spēles un simulācijas salīdzinājums. 2 4 2 8
Kopā: 56 84 28 112
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Dot iespēju studentiem papildināt zināšanas, pilnveidot prasmes un kompetenci svešvalodu mācību metodikā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar valodas mācību metodikas attīstības vēsturiskajiem aspektiem, jaunākajām tendencēm un mācību modeļiem angļu valodas apguvē un mācīšanā, kas dos iespēju pilnveidot prasmes kompetenču pieejas īstenošanā izglītības procesā; 2. Turpināt veidot un pamatot savu personīgo angļu valodas mācību metodikas filozofiju, to praktiski demonstrējot mini nodarbībās, diskusijās, kritiskos izvērtējuma darbos, pašizvērtējumos un video sesijās; 3. Veicināt studentu refleksiju par personīgo un profesionālo izaugsmi un pilnveidot mācību metožu repertuāru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot angļu valodas mācību metožu vēsturisko attīstību un priekšstats par vēsturisko metožu ietekmi uz angļu valodas mācīšanas metodiku mūsdienās. 2. Izprot jaunākas metodikas tendences un iespējas angļu valodas stundās. 3. Izprot kompetenču pieeju izglītībā un zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības. 2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem: * Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī. * Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums. * Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums). 3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai.
Prasmes: 4. Spēj adaptēt izvēlētās teorijas un metodes praksei, izvēlas un pamato atbilstošu metožu izvēli. 5. Spēj patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību uzdevumu izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai. 6. Spēj formulēt kompetencēs balstītas mācību nodarbības mērķus, uzdevumus un rezultātus. 7. Spēj izvērtēt savu pedagoģisko darbību. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības. 2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem: * Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī. * Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums. * Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums). 3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai.
Kompetence: 8. Spēj patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību metodes, pieejas un modeļa izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai un skolēnu vecumposmam. 9. Spēj strādāt komandā nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības. 2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem: * Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī. * Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums. * Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums). 3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs pie materiālu izpētes - 10%
Starppārbaudījumi - 10%
Stundu plānu sagatavošana - 40%
Dažādu mācību pieeju demonstrēšana - 20%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Pabeigti mācību kursi : * Angļu valodas aspektu mācību metodika. * Angļu valodas prasmju mācību metodika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 28.0 28.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]