Kods | LA1160 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Angļu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Indra Kalniņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir dot iespēju studentiem papildināt zināšanas, pilnveidot prasmes un kompetenci svešvalodu mācību metodikā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Dot iespēju studentiem papildināt zināšanas, pilnveidot prasmes un kompetenci svešvalodu mācību metodikā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar valodas mācību metodikas attīstības vēsturiskajiem aspektiem, jaunākajām tendencēm un mācību modeļiem angļu valodas apguvē un mācīšanā, kas dos iespēju pilnveidot prasmes kompetenču pieejas īstenošanā izglītības procesā; 2. Turpināt veidot un pamatot savu personīgo angļu valodas mācību metodikas filozofiju, to praktiski demonstrējot mini nodarbībās, diskusijās, kritiskos izvērtējuma darbos, pašizvērtējumos un video sesijās; 3. Veicināt studentu refleksiju par personīgo un profesionālo izaugsmi un pilnveidot mācību metožu repertuāru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot angļu valodas mācību metožu vēsturisko attīstību un priekšstats par vēsturisko metožu ietekmi uz angļu valodas mācīšanas metodiku mūsdienās.
2. Izprot jaunākas metodikas tendences un iespējas angļu valodas stundās.
3. Izprot kompetenču pieeju izglītībā un zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības.
2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem:
* Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī.
* Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums.
* Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums).
3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai. Prasmes: 4. Spēj adaptēt izvēlētās teorijas un metodes praksei, izvēlas un pamato atbilstošu metožu izvēli. 5. Spēj patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību uzdevumu izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai. 6. Spēj formulēt kompetencēs balstītas mācību nodarbības mērķus, uzdevumus un rezultātus. 7. Spēj izvērtēt savu pedagoģisko darbību. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības. 2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem: * Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī. * Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums. * Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums). 3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai. Kompetence: 8. Spēj patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību metodes, pieejas un modeļa izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai un skolēnu vecumposmam. 9. Spēj strādāt komandā nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. - 1) Patstāvīgie darbi: patstāvīgi lasīto materiālu konspekti par katru metodi, pieeju un moduli un refleksija pēc katras nodarbības. 2) Sagatavošanās starppārbaudījumiem: * Veikt un prezentēt pētījumu par kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanu vienā valstī. * Vienas mācību metodes mikrostundas prezentēšana un tās pašizvērtējums. * Izstrādāt plānu un darba lapas kompetencēs orientētas mācīšanās un mācību procesa īstenošanai uz problēmām balstītu tēmu (kompetences, caurviju prasmes, mērķi, rezultāti, metodes, paņēmieni, atsauksmes, novērtējums). 3) Sagatavošanās eksāmenam: sagatavot pārskata tabulu par metodēm, veikt vienas mācību metodes, pieejas vai modeļa kritisku izvērtējumu kompetencēs orientētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs pie materiālu izpētes - 10%
Starppārbaudījumi - 10% Stundu plānu sagatavošana - 40% Dažādu mācību pieeju demonstrēšana - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pabeigti mācību kursi : * Angļu valodas aspektu mācību metodika. * Angļu valodas prasmju mācību metodika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|