Kods | BS0105 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tehnoloģisko izmaiņu ekonomiskā analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnis Stibe, Andrejs Jakobsons, Raimonds Lieksnis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss studentiem sniedz ieskatu par jautājumiem, kas saistīti ar tehnoloģiskajām izmaiņām, kuriem pēdējos gados ir pievērsuši uzmanību ekonomikas pētnieki, inovatīvu uzņēmumu vadītāji un inovāciju veicināšanas politikas veidotāji. Studiju kursa pamatā ir starpdisciplināra pieeja, apvienojot ekonomisko teoriju un empīrisko pētījumu rezultātus par tehnoloģisko progresu un inovācijām ar inovatīvās situācijas analīzi konkrētās nozarēs un valdību inovāciju veicināšanas politiku analīzi. Analizējot ar tehnoloģisko progresu saistītās ekonomiskās teorijas, studiju kursā tiks izmantota gan tradicionālā, gan evolucionārā pieeja. Studiju kursa noslēgumā tiks veikta inovāciju situācijas analīze konkrētās nozarēs. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par tehnoloģisko izmaiņu procesiem ekonomikas un institucionālā kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: - radīt izpratni par svarīgākajām ekonomiskajā teorijām, kuras ir saistītas ar tehnoloģisko izmaiņu procesiem; - iepazīstināt studējošos ar tehnoloģisko izmaiņu procesu mikro ekonomisko analīzi – inovācijas uzņēmumos, tehnoloģiju pētījumu rezultātu izplatīšana, sadarbības tīkli; - iepazīstināt studējošos ar valdību inovāciju veicināšanas politiku realizācijas vēsturi, labākajiem valstu piemēriem inovāciju atbalsta jomā, kā arī labāko praksi politiku efektivitātes analīzei; - iepazīstināt studentus ar nozaru analīzes metodiku, lai novērtētu inovāciju ieviešanu konkrētās nozarēs; - attīstīt studentu iemaņas veikt neatkarīgu augstākā līmeņa akadēmisko publikāciju analīzi un pētījumu rezultātu kritisku analīzi un sintēzi; - attīstīt studentu iemaņas veikt neatkarīgu inovatīvo nozaru analīzi, izmantojot datu bāzes, nozaru publikācijas, konsultāciju firmu sagatavotus pētījumus; - attīstīt studentu valdības politikas veidošanas iemaņas, izmantojot citu valstu labāko pieredzi inovāciju veicināšanas jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot jautājumus, kas saistīti ar tehnoloģisko izmaiņu procesiem ekonomiskās teorijas un institucionālajā, valsts politikas kontekstā. - Starpeksāmens un gala eksāmens (zināšanu pārbaudes testa formā). eksāmeni iekļaus teorētiskos un praktiskos jautājumus. Lai veiksmīgi nokārtotu eksāmenus, ir jāatbild pareizi uz vismaz 60% jautājumu. Spēj veikt neatkarīgu zinātnisko publikāciju analīzi un rezultātu sintēzi par kursa tēmām, un apkopot analīzes rezultātus rakstiskā formā. - Kursa darba atskaite tiek vērtēta atsevišķi. Spēj veikt neatkarīgu zinātnisko publikāciju analīzi un rezultātu sintēzi par kursa tēmām, prezentējot analīzes rezultātus auditorijai. - Kursa darba rezultātu prezentācija tiek veikta atsevišķi. Spēj piedalīties diskusijās par kursā analizētajām tēmām, un aizstāvēt savu viedokli. - Dalība diskusijās tiks vērtēta ar atzīmi. Spēj strādāt ar ekonomikas modeļiem, piemēram, izaugsmes modeli, un risināt uzdevumus, kas saistīti ar šo modeļu atklātajām attiecībām. - Starpeksāmens (zināšanu testa veidā). Testā tiks iekļauti aprēķina tipa jautājumi, lai pārbaudītu izpratni par iegultajām kvantitatīvām attiecībām. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 60% jautājumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpeksāmens - 20%
Gala eksāmens - 30% Auditorijas diskusijas - 10% Kursa darbs – rakstisks referāts - 30% Kursa darbs – prezentācija - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par ekonomikas pamatiem, zinātnisko rakstu analīzes un sintēzes pamatprasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|